Nederlands InterRail Forum

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 08 sep 2010, 14:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Naar de Treinreiswinkel geweest - enkele bevindingen
BerichtGeplaatst: 18 jul 2010, 21:49 
Trans-Siberië Express

In 2007 kocht ik mijn Interrail bij het NS Internationaal loket in Rotterdam. De enige reservering was voor de Thalys heen en terug. Nog een keer terug gegaan om een vroegere Thalys te reserveren. Reservering kon gewoon worden omgezet. Allemaal erg vriendelijk en goed. Het volgende jaar wilde we wat meer reserveringen maken, waaronder de CNL al meer dan 3 maanden van tevoren en toen begon NS Hispeed inmiddels moeilijk te doen. Het is maar 1 ervaring, maar ik heb het idee dat het oude NS Internationaal wat minder commercieel was ingesteld dan NS Hispeed. Maar dat terzijde, het ging over de TRW.

Punt 1,2 en 7 kun je voorkomen door zelf je tickets op te halen en ze ter plekke goed te controleren. Toen ik vorige week de tickets ging ophalen hadden ze ergens voor 3 man reserveerd, terwijl dat voor 2 man had moeten zijn. Het blijft mensenwerk en dan worden er foutjes gemaakt. Het ticket werd omgeboekt en de rekening werd aangepast, dus geen probleem.

pkp schreef:
Als het dus ook even kan pak ik www.nshispeed.nl of www.db.de erbij!

Ben ik op zich met je eens. Je hebt alles in eigen hand en hoeft niet in de rij te staan. Met home-print kan de postbode het ook niet verkeerd doen :P . Interrail via de Interrailwebsite bestellen, Duitse en Franse reserveringen zelf online maken en de rest ter plekke is ook een mogelijkheid om je Interrail te organiseren. Niets mis mee 8) .

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 18 jul 2010, 21:58 
Moderator

Erasmus2 schreef:
Punt 1,2 en 7 kun je voorkomen door zelf je tickets op te halen en ze ter plekke goed te controleren.
Sowieso dien je altijd te controleren dat de informatie op de tickets klopt met wat jij hebt opgegeven. Dus als je kaartjes koopt in de winkel, controleer ze altijd voor je ze mee naar huis neemt. Bestel je ze op een andere manier: als je het per e-mail doet staat alles er al gelijk duidelijk en wordt de kans op misverstanden verkleind.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 19 jul 2010, 10:04 
Shinkansen

Ook ik zou de Treinreiswinkel liever complimenteren met haar dienstverlening. Ik vind het een klantvriendelijke en deskundige club. Waarin ze zich ook onderscheiden is het gemak van het telefonisch contact. Voor zover ik weet is de NS alleen via dure nummers te bereiken, waardoor de kosten vlot oplopen. Ik heb niet zo heel veel zaken gedaan met de Treinreiswinkel, maar die zaken handelden zij altijd prima af. Iets wat mij bij hen ook zeer bevalt zijn de voorboekingen die zij kunnen doen, wanneer je een reservering wil doen voor een trein die nog niet gereserveerd kan worden. De Treinreiswinkel noteerde dan het verzoek en boekte de reservering in op de eerste dag dat deze beschikbaar werd.

Eenmaal heb ik een treinreis voor 22 mensen via de Treinreiswinkel geboekt / gereserveerd, waarbij ik ook enthousiast was over de dienstverlening. Zij deden een voorboeking voor ongeveer 25 personen, die tickets hielden zij vast en pas enkele weken voor de reis hoefde ik het definitieve aantal reizigers door te geven. Daarbij was dit geen hele dure reis, dus het commercieel belang was niet groot voor TRW. Het ging namelijk om Wochenend Tickets voor Duitsland (10 stuks), 22 reserveringen voor de nachttrein Frankfurt/Oder-Warschau (heen-terug) en vier groepstickets voor 6 personen voor het traject Frankfurt/Oder-Siedlce (is een Pools ticket met 50% reductie op de lage Poolse tarieven). TRW heeft daar toch een flinke inspanning geleverd voor een reis waar ze "geen zak" aan hebben verdiend.

Via hen heb ik ook treinreizen naar Barcelona en naar Budapest gereserveerd en een keer 'n reservering nachttrein Frankfurt/Oder-Warschau (toen ik mij kapot lachte, onderweg naar Frankfurt/Oder was ik niet in gelegenheid een normaal ticket bij te kopen, dus deed ik dat in de nachttrein, en kreeg een ticket tegen Pools tarief..).

Als ik niet zo dicht bij Duitsland woonde, zou TRW zeker altijd mijn eerste keus zijn.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 19 jul 2010, 10:39 
EuroCity

Ze doen opzich ook goed hun werk!
Ze zijn nuttig en je kan er erg veel mee!
Ze zijn zeker ook niet slecht , maar het kan wel erg veel beter vind ik,

En kan gewoon veel beter door hele kleine dingen aantepassen.
Alleen het opnemen van de telefoon kan al anders

Treinreiswinkel blablabla

Neem standaard op Goedemorgen, Met de treinreiswinkel u spreekt met jan piet waar mee kan ik u van dienst zijn?
En aan het einde van het gesprek "Meneer had u nog andere vragen en eventueel opmerkingen"
En dan dus we hebben staat 2 maal naar parijs 1ste klas vol tarief kaarten ophalen in leiden en betaling in de winkel. Controlleer de boel aan het einde van je gesprek:)

Klinkt misschien wat overdreven hebben wij als ik het zo mag zeggen treinfreaks niet nodig! het is onze hobby praten we sneller al posetief over. Maar naar gewone reizegers die op vak willen ja het geeft wel veel waarde.

Ook de standaart mail die je krijgt.

Citaat:
Geachte heer/mevrouw Nieuwkoop,

Hierbij de factuur voor de boeking met het nummer 00000, welke te openen is via Adobe Acrobat reader.

Graag ontvangen wij bericht als het factuuradres onjuist is, aangezien tickets en/of reisbescheiden ook naar dit adres gestuurd worden. Als het adres en de overige gegevens van de factuur juist zijn, hoeft u niet te reageren.

Bij vragen, zie de factuur voor de adresgegevens en het telefoonnummer van het boekingskantoor.

Met vriendelijke groeten,

Treinreiswinkel

Ik zou het zo doen

Citaat:
Geachte heer van Nieuwkoop,

Hierbij de factuur voor de boeking amsterdam - parijs
De factuur kunt u openen via Adobe reader eventueel te downloaden van http://www.adobe.com/reader.

Het reserveeringsnummer is 0000000

Citaat:
Graag ontvangen wij bericht als het factuuradres onjuist is, aangezien tickets en/of reisbescheiden ook naar dit adres gestuurd worden. Als het adres en de overige gegevens van de factuur juist zijn, hoeft u niet te reageren.
Dat zie ik ook als ik ze kom afhalen8-|

U kunt ze vanaf morgen afhalen in de winkel in leiden op adres xxxx

Heeft u nog vragen laat het mij astublieft weten.
U kunt contact opnemen met onderstaande telefoon nummer of een replay te sturen naar dit e-mail adres.

Met vriendelijke groeten,

Treinreiswinkel

kvk nummer zoals verplicht officieel de disclaimer zoals verplicht officeel btw nummer! en rekening nummer met adres telefoon en e-mail gegevens

Kijk ze doen het goed.

Maar door dit te doen wordt het nog beter en worden er nog minder fouten gemaakt

Jeffrey van Nieuwkoop

Hopelijk is mijn feadback nuttig:)

Laatst bijgewerkt door pkp op 19 jul 2010, 13:36, in totaal 1 keer bewerkt

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 19 jul 2010, 13:06 
Moderator

pkp schreef:
Hopelijk is mijn feadback nuttig:)
Als je dit soort klachten heb kan je ze beter bij TRW neerleggen in plaats van hier :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 jul 2010, 13:10 
Moderator

Er zitten hier meerdere TRW-medewerkers dus deze woorden worden vermoedelijk wel opgepikt. ;)

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 19 jul 2010, 13:27 
EuroCity

Het is absoluit geen klacht!
Wanneer ik klachten had legde ik dat bij hun neer en zijn ze netjes opgepakt!
IK zie dit meer als posetieve feedback!

Heb vorige zaterdag nog een kleine interrail voor september geboekt:) bij de treinreiswinkel

Dus komt wel okay!

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 19 jul 2010, 13:53 
Trans-Siberië Express

pkp schreef:
Neem standaard op Goedemorgen, Met de treinreiswinkel u spreekt met jan piet waar mee kan ik u van dienst zijn?
En aan het einde van het gesprek "Meneer had u nog andere vragen en eventueel opmerkingen"
En dan dus we hebben staat 2 maal naar parijs 1ste klas vol tarief kaarten ophalen in leiden en betaling in de winkel. Controlleer de boel aan het einde van je gesprek:)

Hier heb je gelijk. De eerste paar woorden van een telefoongesprek worden vaak slecht gehoord/snel vergeten. Ook krijgen obers die aan het eind van het proces van de bestelling opnemen de gehele bestelling nog een keer herhalen meer fooi dan obers die dat niet doen.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 19 jul 2010, 14:51 
Moderator

Erasmus2 schreef:
pkp schreef:

Hier heb je gelijk. De eerste paar woorden van een telefoongesprek worden vaak slecht gehoord/snel vergeten. Ook krijgen obers die aan het eind van het proces van de bestelling opnemen de gehele bestelling nog een keer herhalen meer fooi dan obers die dat niet doen.

Aan het begin van een gesprek een zin van een minuut opdreunen heeft negatief effect, uit eigen ervaring weet ik dat de klant je dan al halverwege onderbreekt omdat die klant niet nog meer woorden verwacht.

Verder zal ik de opbouwende kritiek meenemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 jul 2010, 16:33 
EuroCity

maarten klopt het moet niet te lang zijn.
maar er zijn een paar tussen die nemen op met de treinreiswinkel en niks meer.
Het klinkt zo onpersoonlijk alsof je een nummer bent :)

Jeffrey

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 19 jul 2010, 17:58 
Maglev

pkp schreef:
maarten klopt het moet niet te lang zijn.
maar er zijn een paar tussen die nemen op met de treinreiswinkel en niks meer.
Het klinkt zo onpersoonlijk alsof je een nummer bent :)Jeffrey

Dat is ook genoeg aangezien jij belt en je weet toch met wie je belt en kun je gelijk van wal steken met vraag(en).

groetjes ben2

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 19 jul 2010, 18:13 
Trans-Siberië Express

Maarten983 schreef:
Aan het begin van een gesprek een zin van een minuut opdreunen heeft negatief effect, uit eigen ervaring weet ik dat de klant je dan al halverwege onderbreekt omdat die klant niet nog meer woorden verwacht

Ik bedoel ook geen (halve) minuut. 'Goedemiddag, u spreekt met Richard Beeching van de Treinreiswinkel' is goed genoeg. Het 'goedemiddag, u spreekt met' geeft de gelegenheid voor de beller om zich te focussen op het gesprek en dan pikt hij nog de naam mee van de persoon die hij aan de lijn krijgt. Bij de TRW maakt dat misschien niet zoveel uit, maar bij andere bedrijven of instellingen wil je weten wie je aan de lijn hebt (gehad).

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 19 jul 2010, 18:43 
Moderator

Erasmus2 schreef:
'Goedemiddag, u spreekt met Richard Beeching van de Treinreiswinkel' is goed genoeg.

Je hebt in ieder geval historisch besef. Maar goed, dat mag ook wel voor iemand die de naam Erasmus in z'n nickname heeft staan. ;)

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 19 jul 2010, 20:00 
EuroCity

erasmus(mc) is eigenlijk een klant van mij! als mijn collegaas de telefoon opnemen horen ze altijd goedemorgen dit is de dell pro support line u spreekt met pkp waar mee kan ik u van dienst zijn kost altijd 7 sec. !
trw moet geld omzetten is hun doel maar ze moeten ook zorgen dat de klanten blijven terug komen.
trw doet het erg goed maar kan net iets beter door deze kleine aanpassingen door te zetten.

Dan zijn mensen zeer te spreken over de trw en vertellen ze dat aan andere en heb je gewoon gratis reclame ook nog!

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 21 jul 2010, 13:09 
Maglev

Andries schreef:
Erasmus2 schreef:
'Goedemiddag, u spreekt met Richard Beeching van de Treinreiswinkel' is goed genoeg.

Je hebt in ieder geval historisch besef. Maar goed, dat mag ook wel voor iemand die de naam Erasmus in z'n nickname heeft staan. ;)

Tja de persoon die de Britse Spoorwegen heeft vermoord :evil:

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]