World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 09 jul 2020, 18:12

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Ben ik nog wat vergeten
BerichtGeplaatst: 13 jun 2009, 13:33 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
Dat zijn erg veel vertragingen, vervallen treinen en busritjes voor een Interrailreis.
Inderdaad, normaal gesproken zou dat toch niet zoveel moeten zijn. Nou ja, je kunt geluk of pech hebben. :)
Citeer:
Nationale of religieuze feestdagen zijn van tevoren wel op te zoeken. Vaak ook handig in verband met openingsdagen en/of tijden van bezienswaardigheden.
Ze staan ook in de Thomas Cook European Rail Timetable.
Citeer:
Werkzaamheden in Oostenrijk stonden waarschijnlijk vermeld in de Oostenrijkse treinplanner. Zo staat er voor mijn komende Interrail dat er bouwwerkenzaamheden zullen zijn in Wien Westbahnhof en dat de looproute van de treinen naar het overige openbaar vervoer langer kan duren dan normaal. Ik kan daar nu rekening mee houden en nog wat eerder naar het station gaan.
Niet altijd. Over de werkzaamheden tussen Villach en Jesenice van afgelopen maand stond niks op de ÖBB-website.

BerichtGeplaatst: 13 jun 2009, 13:36 
Trans-Siberië Express

Dat waren spoedreparaties meen ik me te herinneren.

BerichtGeplaatst: 13 jun 2009, 14:06 
Trans-Siberië Express

Nou, het duurde ruim twee weken en treinen werden flink omgeleid. De vertragingen liepen op tot anderhalf uur of meer. Dat had best gemeld mogen worden, zeker voor de internationale reizigers. Op de sites van de ÖBB en SZ was echter niks te vinden.

BerichtGeplaatst: 13 jun 2009, 14:24 
ICE

Citeer:
Nou, het duurde ruim twee weken en treinen werden flink omgeleid. De vertragingen liepen op tot anderhalf uur of meer. Dat had best gemeld mogen worden, zeker voor de internationale reizigers. Op de sites van de ÖBB en SZ was echter niks te vinden.
Zeg dat wel, zelfs op het station in Ljubljana werd niet gemeld dat de treinen met vertraging in Oostenrijk/Duitsland zouden aankomen. Dat moest ik horen van de steward in de trein! Een medepassagier in mijn couchette-compartiment miste door de vertraging zijn rechtstreekse trein naar Dortmund en moest op het station in München zijn ticket+reservering nog zien om te boeken, terwijl deze werkzaamheden al bekend waren op het moment dat hij dat had gekocht!

BerichtGeplaatst: 13 jun 2009, 14:30 
Trans-Siberië Express

Ach, dat had ik vorige week. Ik had vrijdagochtend kaartjes gekocht naar Luxemburg via Roosendaal en Sterpenich (route via Brussel), vertelt Bruno (van dit forum) mij 's avonds dat er dat weekend tussen Libramont en Arlon (bijna 50 km) bussen in plaats van treinen rijden. Later kreeg ik te horen dat dit pas de donderdag voor het weekend bekend was gemaakt... Gelukkig maakten de conducteurs er geen probleem van dat ik via Visé en Gouvy (route via Maastricht en Luik) reisde, zowel op de heen- als terugreis.

BerichtGeplaatst: 13 jun 2009, 20:44 
Trans-Siberië Express

Land: België
in frankrijk staken ze trouwens ook zeer vaak, minstens 5 keer per jaar :)
het is zelfs zo erg dat er in de CTA's in nederland al een flapje hangt dat wegens een staking in frankrijk de trein beperkt is tot brussel :mrgreen: komt nog uit de tijd van de eurocity's :lol:

BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 22:40 
Trans-Siberië Express

Nou vond ik de vertragingen en vervagend vervoer nog wel mee vallen voor een maandje interrailen en ruim 16.00km treinen/bus, ik had natuurlijk kunnen kijken naar de nationale feestdag in Italie maar heb daar nooit aan gedacht en het vervangende treinritje was een prima alternatief.

Mijn reisschema was al gereed op 1 april de dag waarop de te reserveren trein etc. geregeld zijn bij de treinreiswinkel in Leiden.

groetjes ben2

BerichtGeplaatst: 11 aug 2009, 22:14 
Trans-Siberië Express

Beste Ben,

Ik heb je verslag op onze website geplaatst, je kunt het terug vinden via: http://www.worldonrails.nl/index.php?p=114

Ik zal er nog een aantal foto's bij plaatsen, dat gebeurt binnenkort.

Groetjes Kees-Jan

ik kreeg gisteren bovenstaande bericht en plaats dit voor de liefhebbers.
groetjes ben

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00