Citeer:
Hoe minder contact met Nederland, des te meer vakantiegevoel, maar misschien is niet iedereen het daar mee eens.
Ik beperk het contact met het thuisfront ook, maar ik vind het wel fijn om zo nu en dan een Nederlandse krant te kopen als ik op reis ben. In Athene hadden ze 's avonds al Nederlandse kranten van dezelfde dag!
Citeer:
De applicatie is bedoeld voor jezelf en niet voor thuis. Je hebt met 1 druk op de knop de bezienswaardigheden van elke stad.
Dat heb je ook als je van te voren de reis voorbereidt door een reisgids te lezen, of bijvoorbeeld dit forum en de website worldonrails.nl te raadplegen.
Citeer:
Daarnaast is het toch veel leuker om op reis te gaan zonder dat je weet wat je gaat doen?
Dat is voor iedereen toch echt verschillend. Sommige mensen willen graag een planning hebben. En in bepaalde gevallen ben je niet zo flexibel door bijvoorbeeld reserveringsplicht voor treinen. Hoe dan ook, je reis voorbereiden is voor de meeste InterRailers al een belangrijk deel van de voorpret.
Citeer:
Je maakt een leuk fotootje, je zet er wat leuks onder en je weet na je reis wanneer en waar die foto gemaakt is. Daarnaast is er de map, waar je op kan zetten waar je bent geweest, wat je dus niet meer na je reis hoeft te doen.
Ik vind het leuk om na de reis een reisverslag te maken en uit te zoeken waar mijn foto's gemaakt zijn. Dat weet ik overigens altijd nog precies, maar dat zal natuurlijk niet voor iedereen gelden.
Citeer:
Het vernieuwende aan dit is, is dat het op je mobiel is, je hebt het constant bij je, je hoeft niet steeds naar een internetcafe te gaan.
Ik vind het op zich wel leuk om zo nu en dan naar een internetcafé te gaan. Lekker met een biertje achter de computer, of lekker typen op een vaag Servisch toetsenbord met Cyrillisch en Latijns schrift...

Het vernieuwende zit er in mijn ogen vooral in dat bloggen, twitteren en een fotoalbum in één applicatie geïmplementeerd worden.