De Sud-Expresso/Trenhotel tussen Lissabon en Hendaye heeft alleen zitplaatsen in de Turistaklasse, niet in de Preferente. 7 euro voor een reservering, net als in de Lusitania. T4 in de Sud-Expresso is van 29 naar 30 euro opgetrokken.
De officiële toeslag voor de Talgo Mare Nostrum is inderdaad 18 euro, maar bij de TRW boeken ze ook de Eurailtoeslag voor je van slechts €6,50. Ik heb er geen problemen mee gehad, maar het blijft natuurlijk op eigen risico.
Is Zwitserland meegegaan in de prijsverlaging van 4,5 naar 4 euro voor een normale reservering of niet?
Bij de RE van Oostenrijk staat vaken ipv vaker, maar veel erger is de vermelding van de CNL die al jaren niet meer rijdt

. Het is nu immers een dure EN. Ook bij de FAQ Slowakije wordt deze CNL nog opgevoerd bij de bereikbaarheid. Het grappige is dat Bruno wel alle prijzen voor de CNL keurig heeft aangepast in de FAQ Oostenrijk en Slowakije

.
Over de CNL gesproken. Bij de FAQ Denemarken wordt nog steeds de CNL naar München vermeld, maar niet die naar Praag.
In de FAQ Turkije wordt nog de paspoortplicht voor Servië en Macedonië vermeld. Ook staat er in het stukje dat met Erzurum begint - als ik het goed begrijp - Azerbeidjaan ipv Abchazië.
In de FAQ Kosovo wordt gesproken over de nachtbus Pec-Podgorica. Ik had deze op mijn programma staan afgelopen zomer, maar bij de reisbureaus was hij niet bekend. Echter dat was de bus uit Skopje en die rijdt waarschijnlijk dus niet dagelijks. Mogelijk dat een nachtbus Pristina-Pec-Podgorica wel gewoon dagelijks rijdt. Je weet het pas als je bij het busstation staat en zelfs dan is het vaak nog onduidelijk. Enig voorbehoud vermelden bij deze busverbinding een optie of hebben jullie echt een betrouwbare bron?
Updates die later dit jaar moeten worden doorgevoerd: De toekomst van de Berlin-Night-Express is nog onduidelijk. Binnenkort moet er meer informatie komen. Hij zou overgenomen worden door Veolia. Tegen die tijd dus updaten.
Ergens in 2012 moeten ook de werkzaamheden aan de nieuwe/gerenoveerde spoorlijn tussen Kars en Tbilisi klaar zijn.