Citeer:
Citeer:
Daarom moet je ook bij die snelwegen wegblijven en fijn de trein nemen
Dat is natuurlijk ieder z'n keuze,
maar besef wel dat de trein inmiddels veel duurder is dan andere vervoersmiddelen, zoals het vliegtuig of de Fernbus.
In het merendeel van de gevallen wil de reiziger het snelst en goedkoopst van A naar B. Dan is de trein vaak niet de meest voor de hand liggende optie.
Is dat zo?
Ik vertrek vrijdag weer richting Servië, en ben voor Bad Bentheim - Kelebia 59,25 kwijt (zonder couchettetoeslag á 17,50 om het eerlijk te houden), dat is wel met Bahncardkorting, maar die haal ik er op jaarbasis makkelijk uit. Tot de grens heb ik SOV.
In totaal ben ik, met 3 stuks bagage, overnachting in couchette 4, en tijd om een fatsoenlijk geprijsd diner te halen op Berlin Hbf en een fatsoenlijk geprijsd ontbijt in Budapest, 91,85 kwijt voor Bad Bentheim - Novi Sad. Met het vliegtuig of de bus was me dit NOOIT gelukt...
Nu ben ik waarschijnlijk pas na de zomer weer voor langer dan een paar dagen in Nederland, dus sleep ik redelijk wat bagage (backpack en twee koffers) mee. NO WAY dat ik voor dat zelfde geld kan vliegen MET bagage, en toevallig weet ik dat Eurolines
begint op 115 euro enkele reis (los van het feit dat anderhalve dag in een bus doorbrengen voor mij met mijn 2 meter echt geen optie is)
Dus of de trein "inmiddels veel duurder" is, weet ik nog zonet niet...
(En dit alles heb ik ongeveer 7 weken voor vertrek geboekt)