World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 03 mar 2021, 06:27

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Interrail zomer 2009
BerichtGeplaatst: 11 feb 2009, 19:19 
ICE

Land: Nederland
Ik heb vanuit Skopje een bus naar Ohrid genomen, was een hele comfortabele busrit. Ik kwam zelf 's avonds aan in Skopje, heb daar 1 nacht hostel gedaan, toen mijn rugzak in hostel gelaten en met een kleine rugzak met de bus naar Ohrid. Heb 2 nachten in Ohrid geslapen en toen de bus terug naar Skopje genomen waar ik nog een nacht en een dag had voordat de trein naar Belgrado vertrok. Ik heb op de trein van Skopje naar Belgrado gewoon ter plekke een bed gekocht want die waren nog vrij. Let wel op dat de trein veel vertraging kan hebben bij aankomst in Belgrado had ik 6 uur en 3 kwartier vertraging..

Vanuit Ohrid is het ook erg leuk om met de bus Sveti Naum te bezoeken is alleen wel een vrij warme en benauwde busreis die mij qua duur van de rit wel tegenviel!

BerichtGeplaatst: 11 feb 2009, 20:24 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ik heb op de trein van Skopje naar Belgrado gewoon ter plekke een bed gekocht want die waren nog vrij. Let wel op dat de trein veel vertraging kan hebben bij aankomst in Belgrado had ik 6 uur en 3 kwartier vertraging..
Moet inmiddels iets zijn verbeterd. Tevens rijdt er nu een extra trein ten opzichte van vorig jaar.
Citeer:
Vanuit Ohrid is het ook erg leuk om met de bus Sveti Naum te bezoeken is alleen wel een vrij warme en benauwde busreis die mij qua duur van de rit wel tegenviel!
Vanaf daar is een uitstapje naar Albanië, of een voortzetting van de reis naar Albanië prima mogelijk.

BerichtGeplaatst: 14 feb 2009, 11:31 
Intercity

Het lastige blijft dat er zoveel leuks is dat je soms toch een selectie moet gaan maken :)
Ik kan echter natuurlijk in Thessaloniki altijd nog beslissen of ik wel of niet via skopje naar ohrid zou gaan.

BerichtGeplaatst: 14 feb 2009, 12:21 
ICE

ik heb dat ook pas in Thessaloniki beslist dus geen probleem, voordeel van Ohrid is ook dat als je via internet geen hostel kan boeken je op busstation allemaal mensen treft die kamers verhuren.. ik heb zelf afgelopen zomer 5 euro betaald, het was even zoeken want meesten vroegen 10 euro.. kreeg vanuit hostel in Skopje mee dat ik maximaal 8 euro moest betalen..

BerichtGeplaatst: 14 feb 2009, 13:53 
Intercity

Dat zijn nog is leuke prijzen om te betalen we zijn met 2 dus misschien relatief nog wat goedkoper. Bedankt voor je tip.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2009, 14:27 
Intercity

Ik zie dat inmiddels dat de dagtrein van Belgrado naar Bar er een klein uur meer over doed dan in de oude dienstregeling, weet iemand toevallig hoe dit komt? Of is hierbij de waarschijnlijke vertraging inbegrepen :wink:
Dat mooie stuk spoor waar ligt dat ongeveer op de route, anders is het ook een optie deze trein te nemen:
Bahnhof/Haltestelle Datum Zeit Gleis Produkte
Beograd Do, 30.07.09 ab 23:10 D 1343 Nacht-Schnellzug
Prijepolje ab 04:57
Podgorica ab 08:30
Bar Fr, 31.07.09 an 09:24

Dan de wekker betijds zetten als het dan ook al licht is.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2009, 14:39 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ik zie dat inmiddels dat de dagtrein van Belgrado naar Bar er een klein uur meer over doed dan in de oude dienstregeling, weet iemand toevallig hoe dit komt? Of is hierbij de waarschijnlijke vertraging inbegrepen :wink:
Waarschijnlijk. Dat ding had standaard eigenlijk altijd al minimaal een uur vertraging. :lol: Daarnaast is de staat van het spoor niet al te best, en zolang er niks aan gedaan wordt wordt het natuurlijk ook niet beter. Tja, nu is het vertrek om 10:10, aankomst om 20:00. Of vertrek om 13:10, aankomst om 23:13. Hou overigens nog steeds rekening met vertraging.
Citeer:
Dat mooie stuk spoor waar ligt dat ongeveer op de route, anders is het ook een optie deze trein te nemen:
Bahnhof/Haltestelle Datum Zeit Gleis Produkte
Beograd Do, 30.07.09 ab 23:10 D 1343 Nacht-Schnellzug
Prijepolje ab 04:57
Podgorica ab 08:30
Bar Fr, 31.07.09 an 09:24

Dan de wekker betijds zetten als het dan ook al licht is.
Of je voor die trein ter plekke nog reserveringen kan bemachtigen betwijfel ik. Het is de Auto-Voz, een trein met slaap- en couchetterijtuigen die tevens auto's vervoert. Grote kans dat die al is volgeboekt (zeker de slaaprijtuigen).

Het mooiste stuk is tussen Priboj en Bar. De trein begint vanaf ongeveer 03:00 aan dat stuk, midden in de nacht dus. Ik vermoed dat je de Mala Rijeka-brug, de hoogste spoorbrug van Europa, nog net met daglicht kan meemaken als je die nachttrein neemt.

Overigens heb ik een betere tip voor jou als je niet op een maandag of donderdag reist en toch 's nachts wil reizen: probeer couchetteplaatsen Novi Beograd-Bar te boeken in trein 437. Die vertrekt vanuit Novi Beograd om 22:30 en komt om 08:49 in Bar aan. Aangezien deze plaatsen in het Tsjechische of Slowaakse boekingssysteem liggen zou dit moeten kunnen; je bent dan in ieder geval verzekerd van een plek (mocht het met nummer 437 niet lukken, probeer dan 345). Reserveer anders direct in Belgrado. Je kunt ook ter plekke proberen één van de andere nachttreinen te reserveren (om 22:10 vanaf Belgrado, of 21:05 vanaf Novi Beograd).

BerichtGeplaatst: 23 feb 2009, 14:45 
Intercity

Dan zal het toch de dagtrein van 10.10 gaan worden, ook met het oog op nog naar een slapplek gaan in Bar of evt de bus die avond nog naar kotor of Budva als die dan nog rijden. (moet ik nog even uit gaan zoeken).
Als het zo een mooi stuk is dan zullen we ons overdag best wel vermaken met 9u treinen, echter qua routeschets was hier ook rekening mee gehouden in het reisschema voor het terugvlieg ticket.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2009, 14:49 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Dan zal het toch de dagtrein van 10.10 gaan worden, ook met het oog op nog naar een slapplek gaan in Bar of evt de bus die avond nog naar kotor of Budva als die dan nog rijden. (moet ik nog even uit gaan zoeken).
Als het zo een mooi stuk is dan zullen we ons overdag best wel vermaken met 9u treinen, echter qua routeschets was hier ook rekening mee gehouden in het reisschema voor het terugvlieg ticket.
Zullen vast nog wel rijden. Is maar een klein stukje tot Budva. De trein heeft ook een restauratierijtuig, mocht je honger krijgen. :)

BerichtGeplaatst: 23 feb 2009, 14:50 
Intercity

Bedankt, vandaag maar is de treinreizen/dagen op papier dan kan ik komende tijd is naar hotels en hostels gaan zoeken :)

BerichtGeplaatst: 23 feb 2009, 15:26 
Maglev

Die trein kan gerust 4 uur vertraging hebben, maar je kunt dan altijd nog ter plekke improviseren.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2009, 15:36 
Intercity

Dan zal het voor de zekerheid waarschijnlijk een nachtje Bar worden en de volgende dag door ;)

Mijn (definitieve) planning qua treinen, eventuele laatste aan of opmerkingen zijn welkom dan kan ik slaapplekjes gaan zoeken (en boeken).
Ik kom nu uit op 3 nachttreinen:
Sofia - Thessaloniki
Skopje - Belgrado
Sarajevo - Zagreb

21 Juli:
08.25 – 12.00 vertrek Charleroi – Sofia
Sofia

22 juli:
Sofia

23 juli:
Sofia
22.40 – 05.24 Sofia – Thessaloniki (Slaaptrein)

24 juli:
Thessaloniki

25 juli:
Thessaloniki

26 juli:
9.45 – 12.45 Thessaloniki – Skopje
Bus Skopje - Ohrid

27 juli:
Ohrid

28 juli:
Bus Ohrid - Skopje
20.40 – 05.44 Skopje – Belgrado
(Mogelijkheid tot middagje Skopje)

29 juli:
Belgrado

30 juli:
Belgrado

31 juli:
10.10 – 20.00 Belgrado – Bar

1 augustus:
Bar – Kotor of Budva Bus

2 + 3 augustus
Kotor of Budva

4 augustus:
Budva/Kotor – Dubrovnik bus

5 augustus:
17.15 ( +- 3 uur) Dubrovnik – Mostar bus

6 augustus:
18.40 – 20.59 Mostar - Sarajevo

7 augustus:
Sarajevo

8 augustus:
21.20 – 06.42 Sarajevo – Zagreb

9 augustus:
Zagreb

10 augustus:
Zagreb

11 augustus:
Iemand op het vliegtuig zetten in Zagreb
Zelf doorgaan naar Slovenie

12-19 augustus:
Nog in de pen, maar opties: Ljubljana, Bled, postojna, Piran, Trieste en Venetie.

20 augustus:
12.40 – 14.20 Venetie - Dusseldorf

BerichtGeplaatst: 23 feb 2009, 15:42 
ICE

Ljubljana is mooi maar niet heel groot, ik denk om lekker in de natuur te zijn dat Bled dan leuker is, over de andere steden heb ik niet veel zinnigs te zeggen! over het einde..

in Budva heb ik in het Hippo Hostel geslapen wat een erg leuk en gezellig hostel is! Vanuit Budva kan je ook heel makkelijk dagtochtjes naar Kotor, Sv. Stefan en de Albanese grens maken!

BerichtGeplaatst: 23 feb 2009, 15:45 
Trans-Siberië Express

Ziet er goed uit. Skopje-Belgrado zou ik hier van te voren gaan boeken, kan niet ter plekke. :) Beter ben je verzekerd van een lig- of slaapplaats in die trein. Bij de andere nachttreinen is dat geen probleem, kan hier of ter plekke.
Citeer:
Vanuit Budva kan je ook heel makkelijk dagtochtjes naar Kotor, Sv. Stefan en de Albanese grens maken!
Of naar Shkodër in Albanië zelf. Inreisbelasting schijnt nu nog maar 1 euro te zijn.

BerichtGeplaatst: 25 feb 2009, 01:26 
Maglev

Als advies voor de dagen in Slovenie:
Postojna kun je als dagtripje vanuit Ljubljana doen. Ljubljana zelf vond ik wel leuk voor een dagje, zou een paar dagen naar Bled gaan, daar is best veel te doen (mountainbiken, raften enzo, of lekker aan het meer liggen.) De lijn van Bled naar nova Goricia is heel erg mooi, en vandaar kun je in Italie komen.
Je zou ook kunnen overwegen om vanuit zagreb nog een dagje Plitvice mee te pakken, vond ik zelf best wel indrukwekkend.

veel plezier iig

But all I need are cigarettes and alcohol! (Oasis, cigarettes and alcohol)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00