World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 26 feb 2021, 13:27

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Interrail zomer 2009
BerichtGeplaatst: 25 feb 2009, 15:39 
Intercity

Bedankt Rolf, ik weet echter ook nog niet of ik die laatste week al alles vast wil gaan leggen of ter plekke bekijk. Echter zat ik zelf ook te denken aan (dag)tochtje naar Postojna en Skofja Loka.
Bled -> Nova Goricia is dat met de bus of de trein?
Weet iemand of het Italiaanse Gorzia de moeite waard is om ook te bezoeken?

BerichtGeplaatst: 25 feb 2009, 15:48 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
Bedankt Rolf, ik weet echter ook nog niet of ik die laatste week al alles vast wil gaan leggen of ter plekke bekijk. Echter zat ik zelf ook te denken aan (dag)tochtje naar Postojna en Skofja Loka.
Bled -> Nova Goricia is dat met de bus of de trein?
Trein.
Citeer:
Weet iemand of het Italiaanse Gorzia de moeite waard is om ook te bezoeken?
Schijnt een leuk stadje te zijn. Gorizia en Nova Gorica vormen trouwens een stad, de grens loopt door de stad heen. Oorspronkelijk lag het in Oostenrijk-Honagrije, later kwam de stad in zijn geheel bij Italië, na de Tweede Wereldoorlog werd het opgedeeld tussen Italië en Joegoslavië (Italië was immers ook een verliezer van WO2). Van het Sloveense station rijdt een stadsbus naar het Italiaanse station, dat kost een euro en duurt ongeveer 20 minuten. Lopend schijnt het een uur te duren.

BerichtGeplaatst: 25 feb 2009, 15:54 
Intercity

Bedankt voor je aanvullende informatie!

BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 15:21 
Intercity

De meeste overnachtingen zijn al geboekt, dus de huidige opzet is er nu eigenlijk helemaal al.
Echter zit ik nu bij het punt, de trein(tickets).
Ik heb met mijn treinenschema een mail gestuurd naar de treinreiswinkel echter kwam er een reactie waar het ''zoek het zelf maar uit'' aardig vanaf droop.
Dus nu dan maar even jullie info inwinnen.
Het gaat voor mij vooral om de vraag, kies je een Balkan flexi pas (100eu) + losse kaartjes of ga je voor een interrail kaart.

23 juli:
22.40 – 05.24 Sofia – Thessaloniki (slapen)

26 juli:
9.45 – 12.45 Thessaloniki – Skopje

28 juli:
20.40 – 05.44 Skopje – Belgrado (slapen)

31 juli:
10.10 – 20.00 Belgrado – Bar

6 augustus:
18.40 – 20.59 Mostar - Sarajevo

8 augustus:
21.20 – 06.42 Sarajevo – Zagreb (slapen)

Tot hier is reizen voor 2 personen.

Vanaf hier gaat 1 persoon alleen verder:

11 augustus:
Zagreb – Ljubljana (Nog geen tijd bekend)

Datum onbekend:
Ljubljana - Postonja v.v. (dagje)

14 augustus:
Kranj - Bled

16 augustus:
Bled -> Jesenice -> Bohinj -> Nova Gorcia -> Koper

18 augustus:
Trieste – Venetie

De info die in van de treinreiswinkel kreeg:
Sofia - Thessaloniki: 39eu p.p voor twee pers compartiment
Skopje - Belgrado: Kan alleen op aanvraag
Sarajevo - Zagreb: Kan alleen op aanvraag
Zagreb - Ljubljana: Wanneer je met interrail gaat 4eu toeslag.

Overige treinen ter plekke.

BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 15:55 
Trans-Siberië Express

Citeer:
De meeste overnachtingen zijn al geboekt, dus de huidige opzet is er nu eigenlijk helemaal al.
Echter zit ik nu bij het punt, de trein(tickets).
Ik heb met mijn treinenschema een mail gestuurd naar de treinreiswinkel echter kwam er een reactie waar het ''zoek het zelf maar uit'' aardig vanaf droop.
Voor welke treinen je neemt geldt dat natuurlijk op zich wel een beetje... Dat moet je toch echt zelf bepalen.
Citeer:
Dus nu dan maar even jullie info inwinnen.
Het gaat voor mij vooral om de vraag, kies je een Balkan flexi pas (100eu) + losse kaartjes of ga je voor een interrail kaart.
De Balkan Flexi Pass zou ik in Sofia kopen, dat is het goedkoopste. Met InterRail zou je op een Pass van 10 reisdagen binnen 22 dagen uitkomen; dat lijkt mij duurder.
Citeer:
Ha! Grappenmakers! Dat is de prijs voor de toeslag in een tweepersoonscompartiment, zonder kaartje. Dat kan inderdaad vanuit Nederland geboekt worden, maar alleen in de dure Roemeense rijtuigen. Ter plekke ben je ongveer 15 euro per persoon kwijt voor een plek in een tweepersoonscompartiment. En daar hoef je je geen zorgen over te maken, want de treinen tussen Sofia en Thessaloniki zijn vaak zo goed als leeg.
Citeer:
Skopje - Belgrado: Kan alleen op aanvraag
Onzin, kunnen ze gewoon boeken.
Citeer:
Sarajevo - Zagreb: Kan alleen op aanvraag
Onzin, zouden ze ook moeten kunnen boeken.
Citeer:
Zagreb - Ljubljana: Wanneer je met interrail gaat 4eu toeslag.
Onzin, alleen een reservering kost 4 euro en die is niet verplicht. Zou ik ook niet doen, zo vol zijn die treinen niet en zo'n lang stuk is het niet.

BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 16:04 
Trans-Siberië Express

Land: België
Citeer:

Ha! Grappenmakers! Dat is de prijs voor de toeslag in een tweepersoonscompartiment, zonder kaartje. Dat kan inderdaad vanuit Nederland geboekt worden, maar alleen in de dure Roemeense rijtuigen. Ter plekke ben je ongveer 15 euro per persoon kwijt voor een plek in een tweepersoonscompartiment. En daar hoef je je geen zorgen over te maken, want de treinen tussen Sofia en Thessaloniki zijn vaak zo goed als leeg.
ik had bij de bulgaren nog een prijslijstje van de nachttreinen gezien, er stonden allemaal prijzen op, ik dacht dat thessaloniki-sofia maar 11€ was maar ik weet het niet meer zeker...

BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 16:19 
Intercity

Met hun reactie kwam ik helaas niet echt verder zoals je kunt begrijpen.

@Andries
Ik had al een keer op die site gekeken van de bulgaarse spoorwegen echter kon ik daar die kaart niet 1,2,3 vinden. Op mijn mail naar hun kwam helaas geen reactie.
Welke treinen ik neem staat eigenlijk al vast, het gaat mij meer om het feit van is interrail goedkoper of Balkan Flexi Pass + losse tickets.
Zal komende tijd is proberen wat prijzen van losse tickets bij elkaar te scharrelen :)

BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 16:25 
Trans-Siberië Express

Citeer:
ik had bij de bulgaren nog een prijslijstje van de nachttreinen gezien, er stonden allemaal prijzen op, ik dacht dat thessaloniki-sofia maar 11€ was maar ik weet het niet meer zeker...
Maar je hebt wel gelijk (dat is de prijs voor T3). Double kost geloof ik € 16,00.
Citeer:
@Andries
Ik had al een keer op die site gekeken van de bulgaarse spoorwegen echter kon ik daar die kaart niet 1,2,3 vinden. Op mijn mail naar hun kwam helaas geen reactie.
Is daar gewoon te krijgen, zoals in elk land waar die Pass geldig is.
Citeer:
Welke treinen ik neem staat eigenlijk al vast, het gaat mij meer om het feit van is interrail goedkoper of Balkan Flexi Pass + losse tickets.
Ik vermoed Balkan Flexi Pass + losse tickets.

BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 16:54 
Intercity

Citeer:
Ik vermoed Balkan Flexi Pass + losse tickets.
Ben meteen maar is aan het zoeken geslagen:

Persoon 1:
Balkan Flexi Pass (1e klas): 100,00
Sofia – Thessaloniki
Thessaloniki – Skopje
Skopje – Belgrado
Belgrado – Bar

Mostar – Sarajevo 5,00 (Datum onbekend)

Sarajevo – Zagreb 26,10 (Prijs 2007)

Totaal: 131,10

Vs.

Interrail 10 dagen in 22 dagen 239,00

Persoon 2:
Balkan Flexi Pass (1e klas): 100,00
Sofia – Thessaloniki
Thessaloniki – Skopje
Skopje – Belgrado
Belgrado – Bar

Mostar – Sarajevo 5,00 (Datum onbekend)

Sarajevo – Zagreb 26,10 (Prijs 2007)

Zagreb – Ljubljana 12,20 (Prijs vanaf dec 2008)

Lubljana – Postojna (retour) 12,84 (Huidig)

Kranj – Bled Jezero 3,61 (Huidig)

Bled Jezero – Koper (via Nova Gorcia) 10,71 (Huidig)

Trieste – Venetie 18,00 (Huidig)

Totaal: 188,46

Vs.

Interrail 1 maandag 399,00

BerichtGeplaatst: 20 jul 2009, 10:57 
Intercity

Na een lange en vroege voorbereiding is het moment er morgen om te gaan vertrekken op mijn rondreis.
Uiteindelijk fijn dat ik op tijd begonnen was aangezien ik het laatste maanden flink druk gehad heb met afstuderen, overwachts een baan en daarbij het zoeken van woonruimte daar in de buurt.
Vorige week tijdens het iedereen mailen (alle overnachtingen) met de vraag wat de beste manier is om van het station naar de overnachting te gaan erachter gekomen dat 1 locatie overboekt was, hopelijk kwamen ze zelf met een goed alternatief dus dat is ook geregeld. De Balkan Flexi Pass heb ik ook alvast via de TRW gekocht. Voor meer info over mijn route en overnachtingen: ralfenfemke.waarbenjij.nu
Ik zal daar ook proberen om de 2-3 dagen een berichtje te posten dus voor de mensen die het leuk vinden om het een beetje te volgen ;).

BerichtGeplaatst: 20 jul 2009, 11:44 
Trans-Siberië Express

Land: België
veel plezier!

BerichtGeplaatst: 07 aug 2009, 20:03 
Intercity

Hier een berichtje vanuit Sarajevo. Net bij het loket geweest en daar kregen we te horen dat er in de nachttrein naar zagreb van morgen geen slaapplaatsen zijn. Gisteren in dezelfde trein gezeten maar dan van Mostar naar sarajevo, toen viel mij al op toen ik door de trein wandelde dat er alleen zitplaatsen waren. Echter had ik toen zoiets van slaaprijtuigen/couchettes zullen er in sarajevo wel aangekoppeld worden. Kan misschien iemand zijn of haar ervaring laten horen? Slapen zou namelijk wel fijn zijn. De reis verloopt verder prima. skopje - belgrado voor 6eu in de trein een bed kunnen krijgen.

BerichtGeplaatst: 07 aug 2009, 20:15 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Hier een berichtje vanuit Sarajevo. Net bij het loket geweest en daar kregen we te horen dat er in de nachttrein naar zagreb van morgen geen slaapplaatsen zijn. Gisteren in dezelfde trein gezeten maar dan van Mostar naar sarajevo, toen viel mij al op toen ik door de trein wandelde dat er alleen zitplaatsen waren.
De trein van Mostar naar Sarajevo is niet dezelfde trein als de nachttrein Sarajevo-Zagreb, dus dat is geen indicatie. De avondtrein van mostar naar Sarajevo sluit wel aan op de nachttrein naar Zagreb, maar doorgaande rijtuigen zijn er niet.

Er is wel een doorgaande trein Ploce-Mostar-Sarajevo-Zagreb, maar dat is een dagtrein en dus ook niet dezelfde trein.
Citeer:
Echter had ik toen zoiets van slaaprijtuigen/couchettes zullen er in sarajevo wel aangekoppeld worden. Kan misschien iemand zijn of haar ervaring laten horen? Slapen zou namelijk wel fijn zijn. De reis verloopt verder prima. skopje - belgrado voor 6eu in de trein een bed kunnen krijgen.
Gewoon afwachten en morgen als de trein er is even kijken of er een Kroatisch couchetterijtuig bij is. Zo ja, dan even een tientje per persoon aan de rijtuigbegeleider betalen. Vermoedelijk is de situatie in Sarajevo gelijk aan die in Skopje: door het ontbreken van een elektronisch reserveringssysteem is het niet mogelijk om vooraf plaatsen te reserveren. Normale treinkaartjes worden in Sarajevo zelfs nog met de hand uitgeschreven, ook voor binnenlandse bestemmingen.

BerichtGeplaatst: 07 aug 2009, 20:35 
Intercity

Bedankt voor je snelle reactie. Op het station in mostar zag ik gisteren voor zowel de dag als nachttrein ploce - sarajevo - zagreb staan dus vandaar dat ik dat dacht.
In mostar en sarajevo beide inderdaad handgeschreven ticket gehad. Je kan er ook alleen maar contant betalen.
Dan zal het inderdaad wel neerkomen op een zelfde manier als in skopje. Ik ben benieuwd, zal ierdergeval mijn ervaring tzt even posten.

BerichtGeplaatst: 07 aug 2009, 20:41 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Bedankt voor je snelle reactie. Op het station in mostar zag ik gisteren voor zowel de dag als nachttrein ploce - sarajevo - zagreb staan dus vandaar dat ik dat dacht.
Er is een gegarandeerde aansluiting van de middag-/avondtrein Ploce-Sarajevo op de nachttrein Sarajevo-Zagreb, maar het zijn daadwerkelijk twee verschillende treinen. Nochtans, die gegarandeerde aansluiting is belangrijk met slechts twee reismogelijkheden per dag; bovendien is dit de enige reismogelijkheid over het spoor tussen Ploce en de rest van Kroatië.
Citeer:
Dan zal het inderdaad wel neerkomen op een zelfde manier als in skopje. Ik ben benieuwd, zal ierdergeval mijn ervaring tzt even posten.
Volgens vagonweb.cz, een site met heel veel treinsamenstellingen, bestaat de trein uit 3 rijtuigen. Rijtuigen 453 en 452 worden beschikbaar gesteld door de ZRS en de ZFBH, de twee Bosnische spoorwegmaatschappijen en zijn zitplaatsrijtuigen 2e klasse. Rijtuig 451 is van de HZ, de Kroatische spoorwegen, en kan volgens deze site zowel een couchetterijtuig 2e klasse als een zitrijtuig 2e klasse zijn. Omdat het zomer is en er veel InterRailers onderweg zijn lijkt het mij toch wel logisch als het couchetterijtuig wordt ingezet, maar 100% zeker weten doe ik het niet. Wellicht kunnen de Kroaten het beter op een andere verbinding gebruiken.

Nou ja, anders zal de trein waarschijnlijk zo rustig zijn dat je met z'n tweeën een heel compartiment hebt. Kun je toch nog gaan liggen. Ik zou wel het HZ- of ZFBH-rijtuig nemen, de ZRS-rijtuigen zijn een stuk ouder.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00