World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 26 feb 2021, 22:09

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 feb 2009, 21:28 
Sneltrein

Hallo!

Wij zijn van plan een interrail te maken komende zomer in juli met tent :D . We hebben een voorlopige route gemaakt
(dit ook aangezien de treintijden in juli in italie nog niet bekend zijn).
Zouden jullie deze route willen checken?
dag (reisdag)

1 (1) Eindhoven – Rome Ciampino (vliegtuig, mochten jullie een goed alternatief weten, graag suggesties!)
Maandag 13- 7

2 -4 Rome
5 (2) Rome- florance- bologna vrijdag 17-7

Van rome naar florance:
Roma Termini Vr, 13.03.09 vertrek 08:30
Firenze S.M.N. Vr, 13.03.09 aankomst 10:09
ES 9430 EuroStar Italia Reserveren verplicht (20 euro + reservering)
OF
Roma Termini Vr, 13.03.09 vertrek 08:41
Firenze Rifredi Vr, 13.03.09 aankomst 11:33
Intercity IC 582 geen toeslag, reserveren is mogelijk

van florance naar bologna:
Firenze Rifredi Vr, 13.03.09 vertrek 17:19
Bologna Centrale Vr, 13.03.09 aankomst 18:06
EuroStar Italia ES 9460 Reserveren ( 20 euro + reservering)
OF
Firenze Rifredi Vr, 13.03.09 vertrek 17:36
Bologna Centrale Vr, 13.03.09 aankomst 18:28
IC 706 Intercity Reserveren verplicht (5 euro), geen toeslag

6 bologna
7 (3) bologna – Genua 19-7
Bologna Centrale Zo, 15.03.09 vertrek 07:41
Fidenza Zo, 15.03.09 aankomst 08:44
IC 550 IntercityReserveren aanbevolen (5 euro), geen toeslag

Fidenza Zo, 15.03.09 vertrek 09:13
Massa Centro Zo, 15.03.09 aankomst 11:09
R 1763 Regionale trein, stoptrein geen toeslag

Massa Centro Zo, 15.03.09 vertrek 11:31
Genova Brignole Zo, 15.03.09 aankomst 13:00
IC 514 Intercity Reserveren verplicht (5 euro), geen toeslag
OF

Bologna Centrale Zo, 15.03.09 vertrek 09:24
Milano Centrale Zo, 15.03.09 aankomst 10:29
EuroStar ES 9426 Italia Reserveren verplicht, toeslag (20 euro + reservering)

Milano Centrale Zo, 15.03.09 vertrek 11:10 EC 143
Genova Piazza Principe Zo, 15.03.09 aankomst 12:42
Eurocity EC 143 Reserveren verplicht, toeslag ??

8 (4) Genua ( - cinque terre) 20-7
Genova Nervi Ma, 23.03.09 vertrek 09:37
Monterosso Ma, 23.03.09 aankomst 10:59
R 2181 Regionale trein, stoptrein Geen toeslag Vertrekt op veel tijden!

9 - 10 Genua

11 (5) Genua- Monte Carlo – Nice 23-07
Genua naar monte Carlo
Genova Voltri Do, 26.03.09 vertrek 09:26
Ventimiglia Do, 26.03.09 aankomst 12:31
R 11366 Regionalzug

Ventimiglia Do, 26.03.09 vertrek 12:55
Monaco-Monte-Carlo Do, 26.03.09 aankomst 13:18
RE 81186 Regional-Express

Monte Carlo naar Nice
Monaco-Monte-Carlo Do, 26.03.09 vertrek 18:02
Nice Ville Do, 26.03.09 aankomst 18:19
RE 81234 Regional-Express Gaan heel veel treinen, Duur: ong. 20 min.

12-13 Nice

14 (6) Nice- Barcelona 26-07
Nice Ville Zo, 29.03.09 vertrek 10:01
Montpellier Saint-Roch Zo, 29.03.09 aankomst 14:09
4758 Corail Téoz Reserveren verplicht ( 3 euro)

Montpellier Saint-Roch Zo, 29.03.09 vertrek 15:09
Barcelona Estacion de Franca Zo, 29.03.09 aankomst 19:59 70
TLG 70 (17 euro)

15 -17 Barcelona

18 (7) Barcelona- Montpellier 01-08
Barcelona Estacion de Franca Do, 19.03.09 vertrek 08:45
Montpellier Saint-Roch Do, 19.03.09 aankomst 13:22
73 Talgo Reserveren verplicht ( 15 euro)

19 (8) Montpellier – Geneve
Montpellier Saint-Roch Do, 19.03.09 vertrek 09:04
Avignon Centre Do, 19.03.09 aankomst 10:02
RE 76302

Avignon Centre Do, 19.03.09 vertrek 10:12
Lyon Part Dieu Do, 19.03.09 aankomst 12:34
RE 17704

Lyon Part Dieu Do, 19.03.09 vertrek 13:04
Geneve Do, 19.03.09 aankomst 14:57
RE 96524, RE 96525

20 Geneve

21 (9) Geneve – Nederland
Er zijn twee acceptable routes:
Geneve Do, 19.03.09 vertrek 08:17
Lyon Part Dieu Do, 19.03.09 aankomst 10:01
TGV 6806 Reserveren verplicht (op tijd, dan 3 euro? )

Lyon Part Dieu Do, 19.03.09 vertrek 10:26
Bruxelles-Midi Do, 19.03.09 aankomst 14:12
TGV 9860, TGV 9861, Reserveren verplicht ( op tijd, dan 3 euro??)

Bruxelles-Midi Do, 19.03.09 vertrek 14:24
Maastricht Do, 19.03.09 aankomst 15:50 4b
IC 464 Intercity

Of

Geneve Do, 19.03.09 vertrek 11:17
Lyon Part Dieu Do, 19.03.09 aankomst 12:55
TGV 6816 Reserveren verplicht (3 euro)

Lyon Part Dieu Do, 19.03.09 vertrek 13:56
Bruxelles-Midi Do, 19.03.09 aankomst 17:56
TGV 9862, TGV 9863, Reserveren verplicht

Bruxelles-Midi Do, 19.03.09 vertrek 18:24
Maastricht Do, 19.03.09 aankomst 19:50
IC 468 Intercity

BerichtGeplaatst: 24 feb 2009, 21:56 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Zit goed in elkaar. Talgo van Barcelona naar Montpellier is ook 17 euro, niet 15. EC Milaan-Genua kost 5 euro. Alle TGV's 3 euro, als je op tijd boekt.

Als alternatief voor het vliegtuig kun je natuurlijk ook met de trein. Zo lang duurt de reis naar Rome nou ook weer niet, en als je vroeg boekt kan het best voordelig.

BerichtGeplaatst: 25 feb 2009, 11:04 
Sneltrein

Bedankt! :D

Een vraagje over het reserveren van die TGV's : zou dat nu ook al kunnen? aangezien de dienstregeling wijzigt in juni of zoiets heb ik gelezen...

met betrekking tot het vliegtuig:
We zitten erover te denken om ipv met het vliegtuig met de CNL naar Milaan te gaan
en van daaruit naar Rome.
Nu begrijp ik echter niet zo goed hoe je die CNL kunt reserveren als je interrail hebt.
Naar wat ik gelezen hebt kost een couchette 20 euro als je interrail hebt.
Maar hoe kun je dat dan betalen/reserveren, want op nshispeed kun je alleen slaapstoelen en/of couchettes
reserveren voor veel hogere bedragen.
Verder vertrekt de CNL om 18:00, dat betekent dus dat het ons twee reisdagen zou kosten. Is er een mogelijkheid
om dat te voorkomen?

Misschien draaien we de reis overigens om, eerst naar frankrijk en dan als laatste naar rome en terug met de CNL

BerichtGeplaatst: 25 feb 2009, 11:20 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Bedankt! :D

Een vraagje over het reserveren van die TGV's : zou dat nu ook al kunnen? aangezien de dienstregeling wijzigt in juni of zoiets heb ik gelezen...
In principe drie maanden van te voren. Niet eerder (maar dat geldt voor iedereen). Dienstregeling wijzigt maar beperkt in juni, het is vaak een kleine update. Het kan zijn dat voor sommige treinen de boekingstermijn iets wordt ingekort, maar ook hier geldt weer: als jij het niet kan laten boeken lukt dat niemand, dus maak je geen zorgen.
Citeer:
met betrekking tot het vliegtuig:
We zitten erover te denken om ipv met het vliegtuig met de CNL naar Milaan te gaan
en van daaruit naar Rome.
Nu begrijp ik echter niet zo goed hoe je die CNL kunt reserveren als je interrail hebt.
Naar wat ik gelezen hebt kost een couchette 20 euro als je interrail hebt.
Maar hoe kun je dat dan betalen/reserveren, want op nshispeed kun je alleen slaapstoelen en/of couchettes
reserveren voor veel hogere bedragen.
Ga naar het loket, pardon, de Tickets & Service Winkel (zoals dat tegenwoordig heet) van NS Hispeed. Of nog beter: koop je tickets en reserveringen bij de Treinreiswinkel, die kunnen en willen alles voor je boeken en bieden een veel betere service. De kaartjes en bijpassende reserveringen kopen kost nou eenmaal tijd en de Treinreiswinkel neemt die tijd. Bij NS mag je maar een beperkt aantal reserveringen maken.

Voor de CityNightLine bestaan all-in-tarieven (ticket+reservering) die online te boeken zijn en tevens bestaat de mogelijkheid om met een normaal treinkaartje te reizen met een zogenaamde Aufpreis (toeslag), die voor zitplaatsen 4 euro is, voor ruststoelen 10 euro, voor een zespersoons couchette 20 euro en voor een twee- of vierpersoonscouchette 30 euro. Voor slaapcompartimenten gelden toeslagen vanaf 40 euro p.p. Deze Aufpreis is natuurlijk ook te combineren met InterRail, want dat is feitelijk een normaal treinkaartje. Zonder deze Aufpreis mag je niet meereizen, echter, als er vrije plekken zijn is de Aufpreis wel in de trein te verkrijgen (gok het daar natuurlijk niet op).
Citeer:
Verder vertrekt de CNL om 18:00, dat betekent dus dat het ons twee reisdagen zou kosten. Is er een mogelijkheid om dat te voorkomen?
Ja hoor. Een kaartje tegen internationaal tarief tot aan Oberhausen, het eerstvolgende station waar de trein na 19:00 stopt. Dat in combinatie met je InterRail voor het deel Oberhausen-Milaan en een reservering voor een zitplaats, slaapstoel of couchette (slaapstoel of couchette raad ik aan voor deze lange reis, een paar euro besparen en uitgeput aankomen doordat je op een gewone niet of nauwelijks verstelbare zitplaats hebt gezeten is niks) klopt helemaal als vervoersbewijs.

Mocht je je InterRail een dag later willen laten ingaan: je kunt op nshispeed.nl wel goedkoop tickets boeken als je vroeg bent. Mijn vriendin heeft vorige maand twee enkeltjes Arnhem-Milaan voor 29 euro per stuk op de kop getikt (voor in maart). Met de CityNightLine, in een ruststoel.
Citeer:
Misschien draaien we de reis overigens om, eerst naar frankrijk en dan als laatste naar rome en terug met de CNL
Kan ook.

BerichtGeplaatst: 25 feb 2009, 14:48 
Sneltrein

Bedankt voor het snelle antwoord! :D

We hebben besloten om met de CNL naar Milaan te reizen in plaats van met het vliegtuig,
het lijkt ons toch handiger mbt de bagage die we mogen meenemen en het is nog goedkoper
ook!

We hebben echter nog wat kleine vragen :oops: :

[*]We hebben op sommige dagen meerdere treinen die gereserveerd moeten worden in italie (ES)
of frankrijk (TGV). Moet je dan voor al die treinen apart reserveringskosten betalen als je ze
wel tegelijk reserveert, of betaal je dan maar 1x de reservering?

[*]Verder vroegen we ons nog af of het nodig is de Eurostars in Italië al in NL te reserveren bij de
treinreiswinkel, of dat die ook nog in Italië gereserveerd kunnen worden?

[*] We gaan met een tentje, weet jij of iemand anders die dit leest misschien hoe laat je op campings
in italie of frankrijk nog kunt inchecken? We willen het liefst zo laat mogelijk naar de camping, zodat we langer
in de stad kunnen doorbrengen.

BerichtGeplaatst: 25 feb 2009, 15:20 
Trans-Siberië Express

Citeer:
[*]We hebben op sommige dagen meerdere treinen die gereserveerd moeten worden in italie (ES)
of frankrijk (TGV). Moet je dan voor al die treinen apart reserveringskosten betalen als je ze
Je hebt in elke trein een eigen zitplaats en je moet voor elke trein apart reserveren.
Citeer:
[*]Verder vroegen we ons nog af of het nodig is de Eurostars in Italië al in NL te reserveren bij de
Kan allebeide. Zolang de trein niet helemaal volgeboekt is kun je gewoon ook in Italië boeken. Er is niet een beperkt aantal plaatsen tegen InterRail-tarief, zoals in Frankrijk bij de TGV's.

BerichtGeplaatst: 26 feb 2009, 21:13 
ICE

Citeer:
[*] We gaan met een tentje, weet jij of iemand anders die dit leest misschien hoe laat je op campings
in italie of frankrijk nog kunt inchecken? We willen het liefst zo laat mogelijk naar de camping, zodat we langer
in de stad kunnen doorbrengen.
dit kan meestal nog wel laat, ook 's avonds op de meeste fatsoenlijke campings
bedenk wel dat tent opzetten in het donker niet echt relaxt is ;)
meeste campings hebben wel een website dus kun je ook online even kijken tot hoe laat de receptie open is
maar ik heb er nooit problemen mee gehad in italie

BerichtGeplaatst: 27 feb 2009, 20:29 
Sneltrein

Citeer:
Citeer:
Je hebt in elke trein een eigen zitplaats en je moet voor elke trein apart reserveren.
Maar als we nu de trein van Bologna naar Genua nemen, hebben we te maken met twee treinen die gereserveerd moeten worden. Kunnen we allebei de treinen dan al in Bologna reserveren, of moet die tweede op het overstapstation gereserveerd worden ( dus kan het reserveren aan de balie alleen op het vertrekstation) ?

( We hebben de CNL naar Milaan overigens al gereserveerd!)

verder nog een vraag mbt reserveren via de treinreiswinkel:
Is het handig om sommige treinen binnekort al te reserveren? En dan over 2 maanden terug gaan voor de TGV's?
Of is het voor andere treinen ook nog ruim vantevoren als we die tegelijk met de TGV's doen?

BerichtGeplaatst: 27 feb 2009, 21:12 
Maglev

Je kunt allebei de treinen in Bologna reserveren.
(en ook op alle andere stations in Italie, met loket)

Als je ze over 2 maanden reserveert april/ mei verwacht ik dat je nog ruimschoots op tijd bent.

BerichtGeplaatst: 28 feb 2009, 10:55 
Sneltrein

Super bedankt allemaal voor de snelle antwoorden!
Aangezien jullie overal een antwoord op lijken te weten, heb ik nog een vraagje:

We komen met de CNL in de ochtend aan in Milaan. Nu lijkt Milaan ons niet heel erg interessant, maar
Venetie willen we heel graag eens zien. Nu wilden we die ochtend naar venetie doorreizen en daar daar de dag
doorbrengen (ipv in Milaan) en de volgende dag naar Rome.
We kunnen echter alleen Eurostars vinden die naar Venetie rijden.
En we kunnen ook alleen Eurostars vinden naar Rome ( vanuit Venetie en ook vanuit Milaan).

Zijn deze Eurostars echt de enige mogelijkheid naar Venetie en Rome?

BerichtGeplaatst: 28 feb 2009, 13:09 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Maar als we nu de trein van Bologna naar Genua nemen, hebben we te maken met twee treinen die gereserveerd moeten worden. Kunnen we allebei de treinen dan al in Bologna reserveren, of moet die tweede op het overstapstation gereserveerd worden ( dus kan het reserveren aan de balie alleen op het vertrekstation) ?

( We hebben de CNL naar Milaan overigens al gereserveerd!)

verder nog een vraag mbt reserveren via de treinreiswinkel:
Is het handig om sommige treinen binnekort al te reserveren? En dan over 2 maanden terug gaan voor de TGV's?
Of is het voor andere treinen ook nog ruim vantevoren als we die tegelijk met de TGV's doen?
De meeste treinen kun je pas vanaf drie maanden van te voren reserveren. CNL vormt daar inderdaad een uitzondering in, kan volgens mij zes maanden van te voren, maar de rest dus drie maanden. Italiaanse treinen kun je ook al in Nederland reserveren (zou ik wel bij de Treinreiswinkel doen). Maar het kan ook op elk Italiaans station.
Citeer:
We kunnen echter alleen Eurostars vinden die naar Venetie rijden.
Is een foutje in de dienstregeling, dat zijn EurostarCity's. Dat zijn normale treinen die weer wat luxer zijn dan gewone Intercity's, maar minder snel dan Eurostars. Er zijn echter ook regionale treinen tussen Milaan en Venetië. Daar betaal je helemaal niks extra's voor en veel langzamer zijn ze niet. Plan de reis van Milano Centrale naar Venezia Santa Lucia en klik aan 'Alle zonder ICE'. Je krijgt dan een advies met vertrek om 09:10 en overstap in Milano Lambrate met twee regionale treinen. Je betaalt niks extra's en het is niet veel langzamer (en je hebt 's ochtends in Milaan nog ruim een uurtje om even te ontbijten in het station).
Citeer:
En we kunnen ook alleen Eurostars vinden naar Rome ( vanuit Venetie en ook vanuit Milaan).
Klik wederom 'Alle zonder ICE' aan en de hogesnelheidstreinen worden buiten beschouwing gelaten.
Citeer:
Zijn deze Eurostars echt de enige mogelijkheid naar Venetie en Rome?
Nee, er zijn ook IntercityPlus-treinen (slechts 5 euro extra) en nachttreinen (zowel van Milaan naar Rome als van Venetië naar Rome). De Eurostars tussen Milaan en Rome zijn trouwens Eurostar AV's, met 20 euro toeslag. Probeer die dus te vermijden en kies voor de IC's, ICp's, regionale treinen (tussen Milaan en Venetië) of nachttreinen. Als je vanaf Venetië dus door wilt reizen naar Rome kan de nachttrein handig zijn: vetrek vanaf Venezia Mestre om 00:21, aankomst in Roma Tiburtina om 06:56. Venezia Mestre ligt op het vaste land, maar tussen Venezia Santa Lucia (in de stad zelf) en Venezia Mestre rijden veel treinen. Vanaf Roma Tiburtina kun je de trein naar hoofdstation Roma Termini pakken, of gelijk de metro.

BerichtGeplaatst: 28 feb 2009, 15:23 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Milano Centrale Mo, 16.03.09 ab 08:35 ES 9401
Venezia Mestre Mo, 16.03.09 an 10:44

Venezia Mestre Mo, 16.03.09 ab 11:10 R 5713
Venezia Santa Lucia Mo, 16.03.09 an 11:22

Als ik het goed begrijp is die ES 9401 dus geen Eurostar maar een Eurostarcity? Hoeveel moeten we daar dan voor betalen?
Hmm, dat weet ik eigenlijk niet exact. Volgens mij 5 of 10 euro.
Citeer:
Verder kan ik volgens jou stappenplan alleen deze vinden:
Milano Centrale Mo, ab 09:15 IC 553
Bologna Centrale Mo, an 11:14
Bologna Centrale Mo, ab 11:56 R 2230
Venezia Santa Lucia Mo, an 14:03
En met die zijn we pas best laat in Venetië vind ik! Wat jij omschreef, een regionale trein vanaf 9:10 uur kreeg ik
niet uit bij bahn.de.....wat doe ik fout?
Ik heb even gekeken; de verbinding die ik noemde rijdt alleen op zaterdag en zondag. Dus dan inderdaad maar met de EurostarCity.

Edit: ik heb per ongeluk het bericht gewijzigd in plaats van geciteerd, dus ik heb de auteursnaam ook even gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 04 mar 2009, 00:32 
Trans-Siberië Express

Land: België
Citeer:
let wel op dat ze aan de italiaanse loketten, buiten de zeer grote steden, alleen ITALIAANS spreken :P
ze vragen normaal in italie ook altijd om je interrail kaart omdat ze het nummer op het ticket moeten intikken

je kunt ook een interrail reservering aan de automaat kopen in italie (tarief GLOBAL PASS selecteren)
dit kan wel in het engels

BerichtGeplaatst: 10 mar 2009, 09:20 
Sneltrein

Citeer:
Citeer:
let wel op dat ze aan de italiaanse loketten, buiten de zeer grote steden, alleen ITALIAANS spreken :P
ze vragen normaal in italie ook altijd om je interrail kaart omdat ze het nummer op het ticket moeten intikken

je kunt ook een interrail reservering aan de automaat kopen in italie (tarief GLOBAL PASS selecteren)
dit kan wel in het engels

heel erg bedankt voor de info allemaal! :D
Wel handig om te weten dat de reserveringen ook aan de automaat kunnen! Lijkt me inderdaad een stuk handiger dan
dat we ons in het italiaans moeten duidelijk maken ;)

BerichtGeplaatst: 10 mar 2009, 15:51 
Trans-Siberië Express

Blaadje met daarop wat je precies aan reserveringen wil hebben en voor welke trein (treinnummer, vertrektijd, vertrekstation, aankomststation, datum, welke klasse, zitplaats/couchette/slaapcompartiment) werkt ook overal. Of je nou in Polen, Griekenland, Spanje of Italië bent. :)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00