World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 26 feb 2021, 13:33

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 jul 2009, 19:02 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Dat kun je ter plekke proberen; er zijn genoeg treinen daar dus je hebt meer kans dat er wat vrij is. Moet gewoon in Barcelona kunnen; hou er rekening mee dat er in Spaanse stations wel vaak lange wachtrijen zijn. Je zal je InterRail Pass waarschijnlijk moeten tonen. Zorg in Spanje er altijd voor dat je minimaal een half uur voor vertrek aanwezig bent; er kunnen bagagescans zijn!

BerichtGeplaatst: 09 jul 2009, 13:19 
Sneltrein

dank je!

BerichtGeplaatst: 06 aug 2009, 13:53 
Sneltrein

Hallo,

afgelopen maandag zijn we teruggekomen in NL.
WE hebben een superleuke reis gehad, veel gezien en meegemaakt en het was
absoluut de inspanningen, geregel en kosten waard!

We hadden vantevoren een route vastgelegd en die hebben we voor het grootste deel ook gevolgd. In Italie reden alle treinen ruim op tijd ( soms zelfs veelte vroeg!) en is alles heel goed gegaan.
alleen op weg van Frankrijk naar Barcelona gebeurde er onderweg een ongeluk ( niet met ons!)
en haalden we de aansluiting op de talgo naar barcelona niet meer, waardoor we in Montpellier stranden.
Dit bleek echter ook een heel leuke plaats te zijn en voor een dagje zeker aan te raden!
Een nieuwe talgo konden we niet reserveren voor de volgende dag, maar met regionale treinen zijn we toch in Barcelona
aangekomen. Zoals gepland zijn we ook naar Madrid geweest, Madrid viel echter tegen qua wat er te zien valt. We hebben daarom nog een triptje naar Cordoba gemaakt met de AVE. Met die trein ben je in 2 uurtjes in Cordoba, wat een mooie oude stad is en heel interessant om eens te bezoeken!
In Italie zijn Rome en Florence ons ook zeer goed bevallen. Venetië viel ontzettend tegen door het grote aantal toeristen die daar waren, waardoor we bijna niets hebben kunnen zien.

We zijn blij dat we vantevoren hostels gereserveerd hebben. Dit bespaarde ons veel tijd! Alle hostels waren van goede kwaliteit en goed bereikbaar.

Bedankt voor alle goede tips van jullie, zonder dit forum en de website was onze reis er waarschijnlijk niet eens gekomen!

Voor ons was het zeker voor herhaling vatbaar.

BerichtGeplaatst: 06 aug 2009, 15:15 
Trans-Siberië Express

Citeer:
alleen op weg van Frankrijk naar Barcelona gebeurde er onderweg een ongeluk ( niet met ons!)
en haalden we de aansluiting op de talgo naar barcelona niet meer, waardoor we in Montpellier stranden.
Heb je nog om bevestiging van de vertraging gevraagd zodat je de toeslag van de Talgo nog kan terugvragen? Of heb je al restitutie gekregen?

Verder mooi dat je reis je goed bevallen is! :)

BerichtGeplaatst: 07 aug 2009, 08:09 
Sneltrein

Ja, goed dat je het zegt!

we hebben in frankrijk inderdaad een bevestiging gekregen van die vertraging.
Daarnaast heeft ook onze nachttrein van Madrid naar Parijs een uur vertraging opgelopen en
ook daarvan hebben we een bevestiging.

Ik heb alleen echt geen idee waar ik nu terecht moet om geld terug te vragen,
bij de treinreiswinkel of bij deutsche bahn ( de tickets die ik heb gekregen van de treinreiswinkel zijn van de bahn)?

BerichtGeplaatst: 07 aug 2009, 10:19 
Trans-Siberië Express

Land: België
Normaal krijg je een reisbon van de SNCF, maar je kunt het best even bij de TRW vragen. Maar of je geld gaat terugkrijgen weet ik niet

BerichtGeplaatst: 07 aug 2009, 14:08 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ja, goed dat je het zegt!

we hebben in frankrijk inderdaad een bevestiging gekregen van die vertraging.
Daarnaast heeft ook onze nachttrein van Madrid naar Parijs een uur vertraging opgelopen en
ook daarvan hebben we een bevestiging.
Daar kun je niks van terugkrijgen; voor internationale nachttreinen geldt dat je pas vanaf twee uur vertraging een vergoeding krijgt; of je moet een aansluiting gemist hebben.
Citeer:
Ik heb alleen echt geen idee waar ik nu terecht moet om geld terug te vragen,
bij de treinreiswinkel of bij deutsche bahn ( de tickets die ik heb gekregen van de treinreiswinkel zijn van de bahn)?
Citeer:
Normaal krijg je een reisbon van de SNCF, maar je kunt het best even bij de TRW vragen. Maar of je geld gaat terugkrijgen weet ik niet
Tickets zijn bij de TRW gekocht, dus ik zou daar eerst informeren. De SNCF heeft hier niks mee te maken; wel de Treinreiswinkel (als verkoper) en de DB (de tickets die je hebt gekregen zijn uitgegeven door de DB).

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4

Alle tijden zijn UTC+01:00