World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 22 apr 2021, 00:32

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 mei 2009, 09:38 
Sneltrein

Nou, volgens mij gaat de treinreiswinkel ook uit van 99,9% ;)
Want we hebben een factuur gekregen voor alle reizen die we wilden,
alles stond er op. Die hebben we betaald en nu nog wachten op de reisbescheiden.
Ik denk dat we die krijgen als alles gereserveerd kan worden ( dus ook de italiaanse treinen).
We zijn nu bezig met hostels reserveren en dat gaat ook goed tot nu toe! :D

BerichtGeplaatst: 16 mei 2009, 18:58 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
Nou, volgens mij gaat de treinreiswinkel ook uit van 99,9% ;)
Want we hebben een factuur gekregen voor alle reizen die we wilden,
alles stond er op. Die hebben we betaald en nu nog wachten op de reisbescheiden.
Ik denk dat we die krijgen als alles gereserveerd kan worden ( dus ook de italiaanse treinen).
We zijn nu bezig met hostels reserveren en dat gaat ook goed tot nu toe! :D
Inmiddels staat er al een gedeelte van de treinen open, dus dat zal binnenkort goed komen.

BerichtGeplaatst: 06 jun 2009, 12:36 
Sneltrein

even een update:

Inmiddels hebben we in elke stad waar we overnachten een hostel of camping gereserveerd.
De treinreiswinkel maar eens gebeld vandaag, omdat we over een maand vertrekken en we nog
niets hebben gekregen. Blijkbaar kunnen de italiaanse treinen pas vanaf 13 juni gereserveerd worden, dus
als het goed is komen de tickets er toch aan over een week. We gaan ons nu bezighouden met wat we gaan meenmen.
WE hebben al een keer als proef met onze backpacks gereisd en er past toch maar bar weinig in.

Bij hostelworld staat trouwens wel dat je elke keer als je na 12uur aankomt bij het hostel, je vantevoren
moet bellen. Dat vind ik wel een beetje raar!

BerichtGeplaatst: 06 jun 2009, 19:19 
Trans-Siberië Express

Land: België
daarnet even geprobeerd in brussel zuid:
eurostar italia lukte al
nachttreinen nog niet... (er zijn trouwens blijkbaar wat treinnummers veranderd :o )

BerichtGeplaatst: 06 jun 2009, 21:48 
Sneltrein

Citeer:
eurostar italia lukte al
nachttreinen nog niet... (er zijn trouwens blijkbaar wat treinnummers veranderd :o )
ow, moet ik dan nog doorgeven aan de treinreiswinkel wat het juiste treinnummer is?
Ik heb wel doorgegeven de tijd en datum ( samen met het oude treinnummer)

BerichtGeplaatst: 06 jun 2009, 23:05 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
eurostar italia lukte al
ow, moet ik dan nog doorgeven aan de treinreiswinkel wat het juiste treinnummer is?
Ik heb wel doorgegeven de tijd en datum ( samen met het oude treinnummer)
Nee niet nodig, sommige Eurostars zijn ingeladen, anderen nog niet, geen zorg, wij (de TRW) houdt het voor je bij.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2009, 10:21 
Sneltrein

Zo, nou, heb de reserveringen gisteren ontvangen.
Ik was in eerste instantie heel blij: alles op één ding na kon gereserveerd worden.
Blijkt dan dat we bij heel veel treinen niet naast elkaar zitten, waaronder de trein
van Montpellier naar Barcelona waar we zo'n 5 uur inzitten. ( vind ik heel raar, weet iemand waarom
dat is?? :?: )
Maar nog erger:Blijkt dat de interrailkaarten zelf er helemaal niet bij zitten :roll:

Pfff de service van de treinreiswinkel valt me toch tegen hoor!
Eerst reizen we voor niks vanuit Limburg naar Leiden, ( terwijl we daarvoor ons
werk moest afzeggen), waar ze ons de verkeerde info geven. En nu dit weer.

Heb vandaag gebeld, maar degene die onze reserveringen had gedaan
was er niet en ik zou maandag iets horen. Ik vind het erg vervelend, de twee tickets zijn betaald
en nu moeten we nog zien of we ze nog krijgen....
:cry:

BerichtGeplaatst: 20 jun 2009, 11:13 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Zo, nou, heb de reserveringen gisteren ontvangen.
Ik was in eerste instantie heel blij: alles op één ding na kon gereserveerd worden.
Blijkt dan dat we bij heel veel treinen niet naast elkaar zitten, waaronder de trein
van Montpellier naar Barcelona waar we zo'n 5 uur inzitten. ( vind ik heel raar, weet iemand waarom
dat is?? :?: )
Hoe weet je dat? De nummering van zitplaatsen in treinen is namelijk niet altijd logisch. Normaal gesproken zitten plaats x1 en x3, plaats x7 en plaats x5, plaats x2 en x8 en plaats x4 en x6 naast elkaar in rijtuigen met een middengang (open rijtuigen). Heb je dus plaats 32 en 38, dan zit je wel naast elkaar (al lijkt dat misschien niet zo). In principe zal het boekingssysteem bij een aanvraag van twee zitplaatsen ook twee plaatsen naast elkaar toewijzen, tenzij er geen andere plaatsen meer beschikbaar zijn. Op de meeste reserveringen zal waarschijnlijk staan 1 Fenster, 1 Gang, wat betekent dat één van jullie aan het raam zit en eentje aan de gangzijde.

In rijtuigen met zespersoons compartimenten is de nummering vanaf de gangzijde zo dat x1 (gang), x3 (midden) en x5 (raam) naast elkaar zitten, en x2 (gang), x4 (midden) en x6 (raam). Zijn het achtpersoonscompartimenten, dan is de nummering x2, x8, x4, x6 (vreemd genoeg) en x1, x3, x7, x5. In couchette- en slaapcompartimenten zijn de bedden met de nummers x1 en x2 de onderste bedden, met x3 en x4 de middelste bedden en met x5 en x6 de bovenste bedden (daar kun je ook specifiek onderste, middelste en bovenste bedden boeken; voor de CNL die ik vanavond neem heb ik bijvoorbeeld gevraagd om twee onderste bedden en ik heb plaatsen 31 en 32 gekregen).

De enige keer dat ik pech had was in een rijtuig met compartimenten, waar ik op een middelste stoel belandde en mijn vriendin schuin tegenover mij, op een stoel aan de gangzijde.

Nog een tip: je kunt ook expliciet aangeven wat voor plekken je wilt hebben.
Citeer:
Maar nog erger:Blijkt dat de interrailkaarten zelf er helemaal niet bij zitten :roll:
Citeer:
Heb vandaag gebeld, maar degene die onze reserveringen had gedaan
was er niet en ik zou maandag iets horen. Ik vind het erg vervelend, de twee tickets zijn betaald
en nu moeten we nog zien of we ze nog krijgen....
:cry:
Ondanks deze fout (ja, dat soort dingen komen helaas ook bij de Treinreiswinkel voor), ga ik er van uit dat het gewoon goed komt en is de service van de Treinreiswinkel over het algemeen beter dan bij NS Hispeed.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2009, 14:11 
Trans-Siberië Express

Land: België
spaanse treinen hebben altijd wel rare zitplaatsnummers (barcelona-montpellier is een spaanse)

BerichtGeplaatst: 20 jun 2009, 15:04 
Sneltrein

Je had er dus eigenlijk voor moeten/kunnen kiezen om niet in mei naar de Treinreiswinkel af te reizen zonder reserveringen te maken (had toen even gebeld). Maar juist nu heen te gaan, want je krijgt de tickets bij de Treinreiswinkel gelijk mee, dan weet je zeker dat het goed zit ;) !

BerichtGeplaatst: 20 jun 2009, 15:58 
Sneltrein

Heej! tnx voor de reactie(s).
Ik ging ervanuit dat als je bijvoorbeeld 82 en 87 had je sowieso niet naast elkaar zat.
Maar dat is dus gewoon nog even afwachten, uit de reactie van Andries maak ik op
dat het per soort trein nogal eens verschilt welke nummers naast elkaar zitten, dus misschien
zitten we dan toch wel naast elkaar :)
Citeer:
Je had er dus eigenlijk voor moeten/kunnen kiezen om niet in mei naar de Treinreiswinkel af te reizen zonder reserveringen te maken (had toen even gebeld). Maar juist nu heen te gaan, want je krijgt de tickets bij de Treinreiswinkel gelijk mee, dan weet je zeker dat het goed zit ;) !
We zijn ook gegaan op een moment dat we de interrailtickets konden meenemen, alleen werd ons toen we daar waren verteld dat onze nachttrein niet gereserveerd kon worden voor interrailers. We hebben daarom besloten nog niets te boeken, als we niet wisten hoe we terug konden ( want dan moesten we misschien nog wel meer dingen veranderen). Toen kwam ik thuis en toen kreeg ik als reactie hier op het forum dat de trein wel gereserveerd kon worden. Na contact met de TRW bleek toen dat de persoon die ons toen hielp zich had vergist. Maar we hadden inderdaad nog wel een keer terug kunnen gaan nu, om zelf de tickets op te halen. Een volgende keer zal ik dat ook zeker doen, maar op zich ging ik er wel vanuit dat ze de interrailtickets niet zouden vergeten erbij op te sturen.

Ik ben benieuwd wat ik te horen krijg maandag, zal het nog even posten! ;)

BerichtGeplaatst: 20 jun 2009, 16:12 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ik ging ervanuit dat als je bijvoorbeeld 82 en 87 had je sowieso niet naast elkaar zat.
Maar dat is dus gewoon nog even afwachten, uit de reactie van Andries maak ik op
dat het per soort trein nogal eens verschilt welke nummers naast elkaar zitten, dus misschien
Staat er verder op 1 Fenster, 1 Gang? Dan kun je er voorzichtig van uitgaan dat je naast elkaar zit. Een garantie geef ik niet, maar zoals Bruno al zegt: Spaanse zitplaatsnummers kunnen raar zijn, en dus heb je wel degelijk kans dat je naast elkaar zit.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2009, 17:01 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
Staat er verder op 1 Fenster, 1 Gang? Dan kun je er voorzichtig van uitgaan dat je naast elkaar zit. Een garantie geef ik niet, maar zoals Bruno al zegt: Spaanse zitplaatsnummers kunnen raar zijn, en dus heb je wel degelijk kans dat je naast elkaar zit.
Geen zorgen, bijna in elk systeem komen de zitplaatsen naast elkaar eruit. Een enkele keer als een trein echt vol zit, niet, maar dat lijkt mij hier niet het geval.

BerichtGeplaatst: 22 jun 2009, 15:08 
Sneltrein

Heej!

Werd vanochtend gebeld en de interrailtickets zouden worden geregeld
en opgestuurd. Dus dan hebben we ze eind van de week toch nog!
:D

BerichtGeplaatst: 06 jul 2009, 18:00 
Sneltrein

Nou, nog 6 dagen en we zijn weg! :D
We zijn nu bezig met spullen te verzamelen die meegaan ect.
De interrailtickets en de reserveringen zijn allemaal binnen.
Als we terugzijn zal ik zeker laten weten hoe het geweest is!

Ik heb wel nog een laatste vraagje voor jullie:
We willen tijdens onze periode in madrid misschien een dagje op-en-neer naar
cordoba! De snelle treinen die hierheen gaan zijn alaris of AVE, wanneer we hiermee gaan is op een dag op-en neer een mogelijkheid.

De tickets zijn voor interrail 6,50 of 10,00. Is het mogelijk om die treinen in Madrid nog te reserveren?
We hebben het nu namelijk nog niet gedaan, omdat we niet zeker weten of we daar nog heen zullen gaan.
Indien het mogelijk is, waar kunnen we dat dan doen in Madrid ( of misschein kan het al in Barcelona?) en wat
hebben we dan allemaal nodig daarvoor?

alvast bedankt weer!! :D

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00