World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 26 feb 2021, 13:57

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 apr 2009, 19:46 
Sneltrein

we hebben sinds ons laatste bericht de reis nog hier en daar aangepast.
Over een paar dagen gaan we naar de treinreiswinkel om alles te reserveren.
We hebben nog een vraagje over de terugreis.
We gaan naar barcelona, vanuit daar gaan we naar Madrid met de AVE
we blijven 2 dagen in Madrid en gaan dan zo naar Hendaye:
Madrid-Puerta de Atocha ab 09:45
Madrid-Chamartin Sa an 10:30
Madrid-Chamartin Sa ab 10:30 AVE 8109 (10 euro?)
Valladolid Campo Grande an 11:40
Valladolid Campo Grande ab 11:51 Zug 410
Hendaye an 17:13

We blijven dan in Hendaye een dagje en 's avonds nemen we de
nachttrein naar Parijs

Hendaye Fr ab 22:19 NZ 4052 Nachttrein, (reserveringsplicht? 17,50)
Paris Austerlitz an 07:10

De vraag is nu of we vanuit hier de Thalys nog kunnen vermijden
en wat jullie van onze oplossing vinden om een dagje hendaye ertussen te plakken.

ik vond op het forum dat Andries deze optie noemde:
Om 22:10 vanaf Madrid-Chamartín Estrella 751 tot aan Medina del Campo (a. 00:14) of
Om 22:30 vanaf Madrid-Chamartín Trenhotel 851 tot aan Medina del Campo (a. 00:45)

Beide treinen kosten € 6,50 voor een zitplaats.

Vervolgens om 00:57 vanaf Medina del Campo Estrella 310 naar Hendaye (a. 07:10)

Kost € 7,00 voor een zitplaats (couchette overigens € 27,00).

Vanaf Hendaye om 07:58 TGV 8524 naar Paris-Montparnasse (a. 13:45)

€ 3,00 voor een zitplaats.

Mijn vraag daarover is of die optie wel geldt, want om een reisdag uit te sparen moet je toch een rechtstreekse nachttrein nemen? dat is hier niet het geval... Anders is deze optie misschien ook te overwegen voor ons, omdat het vinden van een slaapplaats in hendaye niet erg wil vlotten.....

verder is ons vertrek op de 12e juli en terugkomst op 4 augustus. Kunnen we dan deze week al onze interrail kopen?

alvast bedankt voor de goede raad! :D

BerichtGeplaatst: 29 apr 2009, 19:46 
Sneltrein

'

Laatst gewijzigd door legends never die op 29 apr 2009, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 30 apr 2009, 15:49 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
we hebben sinds ons laatste bericht de reis nog hier en daar aangepast.
Over een paar dagen gaan we naar de treinreiswinkel om alles te reserveren.
We hebben nog een vraagje over de terugreis.
We gaan naar barcelona, vanuit daar gaan we naar Madrid met de AVE
we blijven 2 dagen in Madrid en gaan dan zo naar Hendaye:
Madrid-Puerta de Atocha ab 09:45
Madrid-Chamartin Sa an 10:30
Madrid-Chamartin Sa ab 10:30 AVE 8109 (10 euro?)
Valladolid Campo Grande an 11:40
Valladolid Campo Grande ab 11:51 Zug 410
Hendaye an 17:13

We blijven dan in Hendaye een dagje en 's avonds nemen we de
nachttrein naar Parijs

Hendaye Fr ab 22:19 NZ 4052 Nachttrein, (reserveringsplicht? 17,50)
Paris Austerlitz an 07:10

De vraag is nu of we vanuit hier de Thalys nog kunnen vermijden
en wat jullie van onze oplossing vinden om een dagje hendaye ertussen te plakken.
Ja, je kunt vanaf Paris Nord de TGV naar Lille nemen en dan per Intercity naar Antwerpen en vanaf daar per Intercity naar Nederland.

ik vond op het forum dat Andries deze optie noemde:
Om 22:10 vanaf Madrid-Chamartín Estrella 751 tot aan Medina del Campo (a. 00:14) of
Om 22:30 vanaf Madrid-Chamartín Trenhotel 851 tot aan Medina del Campo (a. 00:45)
Citeer:
Beide treinen kosten € 6,50 voor een zitplaats.

Vervolgens om 00:57 vanaf Medina del Campo Estrella 310 naar Hendaye (a. 07:10)

Kost € 7,00 voor een zitplaats (couchette overigens € 27,00).

Vanaf Hendaye om 07:58 TGV 8524 naar Paris-Montparnasse (a. 13:45)

€ 3,00 voor een zitplaats.

Mijn vraag daarover is of die optie wel geldt, want om een reisdag uit te sparen moet je toch een rechtstreekse nachttrein nemen? dat is hier niet het geval...
Jawel, het is een Estrella of Trenhotel (volgens mij sinds december allebei Trenhotels) en dat zijn nachttreinen, de aankomst is na middernacht. Alles moet wel gereserveerd worden!
Citeer:
verder is ons vertrek op de 12e juli en terugkomst op 4 augustus. Kunnen we dan deze week al onze interrail kopen?
Ja, dat kan vanaf drie maanden voor vertrek.

BerichtGeplaatst: 02 mei 2009, 19:05 
Sneltrein

Hoi andries, bedankt voor je antwoorden wederom! :D
we zijn vandaag naar de treinreiswinkel geweest. We konden echter
nog bijna niets reserveren. Alle treinen in Italie konden nog niet, en de Talgo 70
van montpellier naar Barcelona ook nog niet.
We hadden besloten dat we vanuit Madrid terug wilden met de euronightline,
die om 19:00 vertrekt in Madrid en aankomt om 7:10 in Parijs. Dit omdat we liever niet
midden in de nacht over wilden stappen in Hendaye. Een overnachtingsplaats in Hendaye voor een
aardige prijs konden we ook niet meer vinden. Daarom wilden we met de Euronightline,
echter daar kun je niet in als interrailer. Alleen voor een bed, maar dat wilden we niet omdat het
70 euro kost en bovendien moesten we dan apart (mannen en vrouwen moeten apart) slapen!
Dus we zijn maar zonder iets te reserveren weer naar huis gegaan. We zijn nu gaan kijken naar vliegtickets
om terug te gaan. Dit blijkt wel goedkoper te zijn dan die nachttrein dus dat is mooi!
Het beste is voor ons om met het vliegtuig naar Frankfurt te vertrekken. We komen daar dan met het vliegtuig aan om
16:26. Dat is op onze 22e dag, dus we kunnen dan nog vanuit Frankfurt naar huis reizen. Ik heb daar alleen nog een vraag over: Ligt er op die duitse treinen nog een toeslag of een reserveringsplicht? Of kunnen we daar zo instappen?
we willen nemen:

Frankfurt(M) Flughafen Fernbf Mo, 03.08.09 ab 17:24 Fern 7 ICE 624 Intercity-Express
Düsseldorf Hbf Mo, 03.08.09 an 18:37
Düsseldorf Hbf Mo, 03.08.09 ab 18:48 RE 9030 Regional-Express
Venlo Mo, 03.08.09 an 19:57 3a

of:
Frankfurt(M) Flughafen Fernbf Mo, 03.08.09 ab 18:43 Fern 7 ICE 10 Intercity-Express
Aachen Hbf Mo, 03.08.09 an 20:16
Aachen Hbf Mo, 03.08.09 ab 20:32 RB 8928, RB 8978 Regionalbahn
Heerlen Mo, 03.08.09 an 21:06
Heerlen Mo, 03.08.09 ab 21:23 5 IC 20882 Intercity

Bedankt maar weer voor alle hulp! :D

BerichtGeplaatst: 02 mei 2009, 19:53 
Trans-Siberië Express

De ICE-treinen zijn niet reserveringsplichtig. Je kunt dus altijd gewoon mee op die trein met je Interrail. Midden in de zomer kunnen ze echter wel aardig vol zitten, dus reserveren (4 euro pp) wordt wel aanbevolen.
Je weet wel zeker dat je niet op Frankfurt Hahn aankomt, dat ligt ergens totaal achteraf en dan wordt thuiskomen een ander verhaal.

BerichtGeplaatst: 02 mei 2009, 21:50 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Hoi andries, bedankt voor je antwoorden wederom! :D
we zijn vandaag naar de treinreiswinkel geweest. We konden echter
nog bijna niets reserveren. Alle treinen in Italie konden nog niet, en de Talgo 70
van montpellier naar Barcelona ook nog niet.
Kan zijn omdat dat na de dienstregelingwissel in juni is, dan is de reserveringstermijn soms wat ingekort.
Citeer:
We hadden besloten dat we vanuit Madrid terug wilden met de euronightline,
die om 19:00 vertrekt in Madrid en aankomt om 7:10 in Parijs. Dit omdat we liever niet
midden in de nacht over wilden stappen in Hendaye. Een overnachtingsplaats in Hendaye voor een
aardige prijs konden we ook niet meer vinden. Daarom wilden we met de Euronightline,
echter daar kun je niet in als interrailer. Alleen voor een bed, maar dat wilden we niet omdat het
70 euro kost en bovendien moesten we dan apart (mannen en vrouwen moeten apart) slapen!
Dus we zijn maar zonder iets te reserveren weer naar huis gegaan. We zijn nu gaan kijken naar vliegtickets
om terug te gaan. Dit blijkt wel goedkoper te zijn dan die nachttrein dus dat is mooi!
Ook een idee is om 's middags van Madrid naar Hendaye te gaan en daar 's avonds over te stappen op de nachttrein naar Parijs. Dat kost je € 6,50 voor de trein naar Hendaye en vervolgens € 1,50 (ruststoel) of € 17,50 (voor een couchette) voor de nachttrein naar Parijs.

InterRail is overigens wel geldig in de EN Madrid-Parijs, dat tarief van € 45,00 voor een ruststoel of € 70,00 voor een bed is namelijk het goedkopere InterRailtarief.
Citeer:
Het beste is voor ons om met het vliegtuig naar Frankfurt te vertrekken. We komen daar dan met het vliegtuig aan om
16:26. Dat is op onze 22e dag, dus we kunnen dan nog vanuit Frankfurt naar huis reizen. Ik heb daar alleen nog een vraag over: Ligt er op die duitse treinen nog een toeslag of een reserveringsplicht? Of kunnen we daar zo instappen?
Je kunt zo instappen.
Citeer:
Je weet wel zeker dat je niet op Frankfurt Hahn aankomt, dat ligt ergens totaal achteraf en dan wordt thuiskomen een ander verhaal.
Inderdaad, check dit goed. Ik zou absoluut geen vlucht naar Frankfurt Hahn nemen! Mocht je wel op het goede vliegveld aankomen, dan neem je niet de ICE vanaf het Hauptbahnhof, maar vanaf het ICE-station bij de luchthaven: Frankfurt am Main Flughafen Fernbahnhof.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2009, 08:38 
Sneltrein

Citeer:

InterRail is overigens wel geldig in de EN Madrid-Parijs, dat tarief van € 45,00 voor een ruststoel of € 70,00 voor een bed is namelijk het goedkopere InterRailtarief.
In de treinreiswinkel hebben we dat ook gezegd, maar daar zeiden ze dat de slaapstoelen alleen eerste klas waren
en dat hij ze daarom niet voor ons mocht reserveren. toen heb ik nog gevraagd of hij ze wel kon reserveren als we een
toeslag betaalden voor de eerste klas, maar dat kon alleen ter plaatse zei hij. Hij dacht dat dat 150 euro zou kosten als je dat in de trein zelf betaalde aan de conducteur.
Het bed van 70 euro kon hij echter wel reserveren. Dit wilden we echter niet omdat we dan gescheiden moeten slapen. Ik vind het echt raar, want die slaapstoel was voor ons de beste optie maar het ging echt niet zei hij.

Citeer:
Inderdaad, check dit goed. Ik zou absoluut geen vlucht naar Frankfurt Hahn nemen! Mocht je wel op het goede vliegveld aankomen, dan neem je niet de ICE vanaf het Hauptbahnhof, maar vanaf het ICE-station bij de luchthaven: Frankfurt am Main Flughafen Fernbahnhof.[/quote]

Het is goed dat jullie het zeggen want we zouden inderdaad op frankfurt Hahn landen! :o
Dat is dus ook geen optie meer. We kunnen wel ook naar Eindhoven vliegen, maar dan moeten we om 10:10 vertrekken.
Dat betekent om 8 uur op het vliegveld zijn. Ik weet niet of dat wel haalbaar is: Ik zag namelijk dat het vanuit
de meeste hostels in het centrum 50 minuten tot een uur duurt om op het vliegveld te komen met de metro. Dat zou dus betekenen dat we om 7 uur moeten uitchecken. Ik weet niet of dat mogelijk is bij de meeste Hostels?

Heel erg bedankt voor jullie advies! Anders waren we waarschijnlijk in the middel of nowwhere beland in frankfurt hahn met het idee dat daar een treinstation ligt :oops:

BerichtGeplaatst: 04 mei 2009, 12:58 
Trans-Siberië Express

Citeer:
In de treinreiswinkel hebben we dat ook gezegd, maar daar zeiden ze dat de slaapstoelen alleen eerste klas waren
en dat hij ze daarom niet voor ons mocht reserveren. toen heb ik nog gevraagd of hij ze wel kon reserveren als we een
toeslag betaalden voor de eerste klas, maar dat kon alleen ter plaatse zei hij. Hij dacht dat dat 150 euro zou kosten als je dat in de trein zelf betaalde aan de conducteur.
Het bed van 70 euro kon hij echter wel reserveren. Dit wilden we echter niet omdat we dan gescheiden moeten slapen. Ik vind het echt raar, want die slaapstoel was voor ons de beste optie maar het ging echt niet zei hij.
En dat is dus gelul, want die slaapstoelen zijn formeel 1e klas, maar een InterRail 2e klas is er gewoon geldig.
Citeer:
Het is goed dat jullie het zeggen want we zouden inderdaad op frankfurt Hahn landen! :o
Dat is dus ook geen optie meer. We kunnen wel ook naar Eindhoven vliegen, maar dan moeten we om 10:10 vertrekken.
Dat betekent om 8 uur op het vliegveld zijn. Ik weet niet of dat wel haalbaar is: Ik zag namelijk dat het vanuit
de meeste hostels in het centrum 50 minuten tot een uur duurt om op het vliegveld te komen met de metro. Dat zou dus betekenen dat we om 7 uur moeten uitchecken. Ik weet niet of dat mogelijk is bij de meeste Hostels?
Moet geen probleem zijn. Geef het desnoods de dag van te voren even aan.

BerichtGeplaatst: 04 mei 2009, 15:18 
Sneltrein

Citeer:
Citeer:
En dat is dus gelul, want die slaapstoelen zijn formeel 1e klas, maar een InterRail 2e klas is er gewoon geldig.
Je hebt gelijk :wink: want het staat trouwens ook op hun eigen site, dat het kan.
Ik heb ze gemaild en verwezen naar de website, kreeg gelukkig een mailtje terug dat er een vergissing was
gemaakt :D Ik kon onze gegevens mailen en dan zouden ze hem reserveren.
Dus laten we hopen dat ze dat dan ook doen! De treinen in Italië kunnen ze overigens nog steeds niet reserveren....
Ik zal het nog even laten weten als het geregeld is ( of niet :P) ;)

BerichtGeplaatst: 04 mei 2009, 16:00 
Trans-Siberië Express

Hopen dan dat er nog plek is, want het is maar één zitrijtuig in een hele lange trein. Maar je bent er op tijd bij, dus het zou moeten lukken. En het is een stuk praktischer (en leuker) dan naar Frankfurt/Hahn vliegen.

http://www.railfaneurope.net/pix/es/car ... 004_i1.jpg
Foto van het interieur van het zitrijtuig. Ik heb met deze stoelen geen ervaring, maar het ziet er goed uit. De stoelen zijn verstelbaar. Je komt aan in Gare d'Austerlitz, vanaf daar kun je met metro 5 naar het Gare du Nord. Is niet zo heel ver. Mocht je nog een paar uur de tijd hebben, dan kun je ook nog even de Eiffeltoren bezoeken (of Parijs even in).

Reserveer trouwens gelijk een TGV van Parijs naar Lille, ergens in de middag, om vervolgens vanaf Lille per Intercity door te reizen richting Antwerpen en Nederland. De Thalys is veel te duur (€ 33,00 met InterRail). Je kunt Parijs ook simpel vermijden als je geen zin hebt in de metro: stap een station eerder uit, in Les Aubrais-Orléans (aankomst 07:26) en neem vanaf daar om 09:54 de rechtstreekse TGV naar Lille Europe (aankomst 12:26, kost € 3,00). Vanaf Lille Europe kun je dan naar Lille Flandres lopen en per IC naar Antwerpen en Nederland, of vanaf Lille Europe de Eurostar van 12:50 naar Brussel nemen (aankomst 13:25, kost € 3,00) en vanaf Brussel de IC naar Nederland.

Wat betreft die Italiaanse treinen: dat is vaker zo voor de dienstregelingwissel. Probeer het over een maand nog eens.

BerichtGeplaatst: 04 mei 2009, 20:27 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Italië
Wat betreft de Italianen: dit zitten inderdaad hun aandacht aan Berlusconi en mevr Letizia te besteden in plaats van het invoeren van de dienstregeling. Als er een boeking/reservering bij de Treinreiswinkel wordt gemaakt, dan wordt het apart gefiled en als die dossier worden ingeboekt zodra de treinen worden open gezet. No worries dus, lukt in 99,9% van de gevallen.

BerichtGeplaatst: 04 mei 2009, 20:37 
Trans-Siberië Express

Is die 99,99% met of zonder opeens opgeheven nachttreinen (zoals vorig jaar Nice-Venetië/Rome)?

BerichtGeplaatst: 04 mei 2009, 21:24 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Is die 99,99% met of zonder opeens opgeheven nachttreinen (zoals vorig jaar Nice-Venetië/Rome)?
hehe met, veel valt er niet meer op te heffen, qua internationale verbindingen.

BerichtGeplaatst: 04 mei 2009, 22:04 
Trans-Siberië Express

Land: België
je zou maar eens een ticket moeten hebben voor een trein die niet rijdt :|
zou je dan eigelijk een hotel aangeboden krijgen (in bv. nice) en een reisdag vergoed krijgen?

BerichtGeplaatst: 05 mei 2009, 07:44 
Trans-Siberië Express

Citeer:
je zou maar eens een ticket moeten hebben voor een trein die niet rijdt :|
zou je dan eigelijk een hotel aangeboden krijgen (in bv. nice) en een reisdag vergoed krijgen?
Er kunnen geen reserveringen gemaakt worden voor een trein die niet rijdt.
Citeer:
Citeer:
hehe met, veel valt er niet meer op te heffen, qua internationale verbindingen.
De CNL naar Milaan, de EN Venetië-Budapest, de EN Genève-Rome, de tweeuurlijkse EC over de Brenner en de nachttreinen vanaf Wenen zijn allemaal treinen waarover ik de afgelopen tijd geruchten heb gehoord dat die verbindingen niet zo zeker zijn. Berichten varieerden over een gedeeltelijke inkorting (CNL tot aan Chiasso) tot volledige opheffing. Maar voorlopig staan al deze treinen nog in het Europäisches Wagenreihungsplan voor het volledige jaar, dus maak ik me geen zorgen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00