World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 26 feb 2021, 22:22

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 apr 2009, 23:07 
Sprinter

Okee, ook bedankt voor de laatste tip. Dan vragen we aan het loket in Jesenice om treinkaartjes naar Rakitovec en dan van Rakitovec naar Buzet. Wij zijn trouwens beide 23 jaar.

Nogmaals heel erg bedankt voor alle hulp :D

BerichtGeplaatst: 17 apr 2009, 23:12 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
Okee, ook bedankt voor de laatste tip. Dan vragen we aan het loket in Jesenice om treinkaartjes naar Rakitovec en dan van Rakitovec naar Buzet. Wij zijn trouwens beide 23 jaar.
Geef dat aan bij het loket, dan heb je recht op jongerenkorting. :)

BerichtGeplaatst: 01 mei 2009, 19:42 
Sprinter

Ik heb contact opgenomen met de Treinreiswinkel en de volgende aanbieding gehad:
Citeer:
11 augustus Munchen Hbf-Jesenice (trein) 8.27-13.30

Deze reis kunnen wij 3 maanden voor vertrek voor u boeken.

Het tarief is euro 29,00 onder voorbehoud van beschikbaarheid. Een voorboeking is aan te raden.

Zitplaatsreservering: euro 4,00 per persoon.

4 september Rijeka -Ljubljana (trein) 12.57-15.25

Hiervoor geldt een vast tarief: 17,60 euro per persoon (25% korting bij een Railpluskaart) (+4 euro zitplaatsreservering)

6 september Ljubljana - Munchen Hbf (trein) 15:25-21:35

Het tarief is euro 29,00 onder voorbehoud van beschikbaarheid. Een voorboeking is aan te raden.

6 september Munchen Hbf-Utrecht (trein) 22:44-08:28

Dit tarief is wel al bekend: euro 89,00 per persoon voor een couchette 6.
met 7.50 administratiekosten pp. (dit is per boeking neem ik aan?)

Nu is Munchen Hbf-Utrecht 89 pp terwijl ik voor de heenweg 49 pp heb betaald en als ik op NS hispeed kijkt wordt het voor deze prijs nog steeds aangeboden. Ik kan echter nog niet zo ver vooruit kijken als 6 september (max 29 aug). Kan ik ergens anders vinden of deze hogere prijs klopt?

Rijeka-Ljubljana schijnt niet gereserveerd hoeven te worden. Wat zijn de gevolgen daarvan en is het in het land zelf goedkoper?

BerichtGeplaatst: 01 mei 2009, 20:19 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ik heb contact opgenomen met de Treinreiswinkel en de volgende aanbieding gehad:
Citeer:
11 augustus Munchen Hbf-Jesenice (trein) 8.27-13.30

4 september Rijeka -Ljubljana (trein) 12.57-15.25

Hiervoor geldt een vast tarief: 17,60 euro per persoon (25% korting bij een Railpluskaart) (+4 euro zitplaatsreservering)

6 september Ljubljana - Munchen Hbf (trein) 15:25-21:35

6 september Munchen Hbf-Utrecht (trein) 22:44-08:28

Dit tarief is wel al bekend: euro 89,00 per persoon voor een couchette 6.
met 7.50 administratiekosten pp. (dit is per boeking neem ik aan?)

Nu is Munchen Hbf-Utrecht 89 pp terwijl ik voor de heenweg 49 pp heb betaald en als ik op NS hispeed kijkt wordt het voor deze prijs nog steeds aangeboden. Ik kan echter nog niet zo ver vooruit kijken als 6 september (max 29 aug). Kan ik ergens anders vinden of deze hogere prijs klopt?

Rijeka-Ljubljana schijnt niet gereserveerd hoeven te worden. Wat zijn de gevolgen daarvan en is het in het land zelf goedkoper?
Heb je 'ver' genoeg doorgeklikt op Hispeed? Want Treinreiswinkel en Hispeed zitten op dezelfde database, dus zou dezelfde beschikbaarheid moeten hebben...

BerichtGeplaatst: 01 mei 2009, 20:54 
Sprinter

Hier de screenshots, je kunt zien dat verder de dagen niet meer clickable zijn (wit ipv groen) in de kalender links.

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 01 mei 2009, 21:10 
Trans-Siberië Express

Raar. Ik dacht dat de CNL een boekingstermijn had van 180 dagen. Wel een paar uitzonderingen (o.a. van/naar Parijs als ik het me goed herinner), maar ik herinner me niet dat München - Amsterdam een uitzondering was. De DB-site geeft ook aan dat de voorboekingstermijn nog niet is ingegaan, dus hoe kan de TRW dan weten dat het 89 euro kost?

BerichtGeplaatst: 02 mei 2009, 07:46 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Hier de screenshots, je kunt zien dat verder de dagen niet meer clickable zijn (wit ipv groen) in de kalender links.

Afbeelding
De echte beschikbaarheid zie je trouwens pas als je op de knop "Toon beschikbaarheid" klikt. Het scherm dat je hier laat zien is nog geen garantie dat dit tarief ook echt beschikbaar is.

Groetjes,
Rian

BerichtGeplaatst: 02 mei 2009, 21:37 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Klopt volgens mij niet, zou goedkoper moeten kunnen.
Citeer:
Als de trein volgeboekt is, heb je geen zitplaats. Die kans acht ik, als je instapt in Rijeka, zo minimaal. Treinkaartje zal in het land zelf niet goedkoper zijn; voor internationale reizen wordt volgens internationaal tarief gerekend.

BerichtGeplaatst: 04 mei 2009, 20:19 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Raar. Ik dacht dat de CNL een boekingstermijn had van 180 dagen. Wel een paar uitzonderingen (o.a. van/naar Parijs als ik het me goed herinner), maar ik herinner me niet dat München - Amsterdam een uitzondering was. De DB-site geeft ook aan dat de voorboekingstermijn nog niet is ingegaan, dus hoe kan de TRW dan weten dat het 89 euro kost?
DB--> verkoopt geen Sparnights meer, alleen nog maar Europaspezial + reservering (3 maanden tevoren te boeken), of een Globalfare RIT tarief (6 maanden), maar die is € 95. Sparnights naar Duitsland kan alleen nog via Atlantis (van NS) worden geboekt. Dat kunnen wij, TRW, wel aanbieden, dus vreemd die € 89. Ik denk dat als je doorklikt je alsnog de € 89 te zien krijgt. Dat groen geeft denk ik aan dat er Sparnights beschikbaar zijn, maar laat niet zien welke staffel (va € 49). Amen

BerichtGeplaatst: 04 mei 2009, 23:21 
Sprinter

Ik heb net nog even gekeken en nu kan er tot 1 september geboekt worden. Als je op 1 september (of 30 augustus, dat is immers ook een zondag) klikt, de Low-Fixed (SparNight) Ligplaats 6 pers. (65) van 49 euro selecteert en op toon beschikbaarheid drukt kun je de kaartjes gewoon voor dat bedrag bestellen. Ik vind het allemaal een beetje raar, maar ik denk dat ik wel wacht tot op nshispeed 6 september beschikbaar is (volgende week maandag gok ik).

En:
Citeer:
Als de trein volgeboekt is, heb je geen zitplaats. Die kans acht ik, als je instapt in Rijeka, zo minimaal. Treinkaartje zal in het land zelf niet goedkoper zijn; voor internationale reizen wordt volgens internationaal tarief gerekend.
Geen zitplaats wil zeggen dat je wel met de trein mee kan maar moet staan gok ik? Dus dat is het enige risico dat je neemt en je bespaart de reserveringskosten?

Anders is voor mij ook nog de mogelijkheid Munchen-Jesenice, Ljubljana-Muchen zelf bij DBah te boeken, Munchen-Utrecht bij nshispeed en Rijeka-Ljubljana ter plaatse. Dan besparen we reserveringskosten en weet ik zeker dat ik het goedkope tarief heb voor Munchen-Utrecht (mits er een goedkoper tarief is).

BerichtGeplaatst: 05 mei 2009, 07:46 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Geen zitplaats wil zeggen dat je wel met de trein mee kan maar moet staan gok ik? Dus dat is het enige risico dat je neemt en je bespaart de reserveringskosten?
Klopt. Maar Rijeka-Ljubljana is een traject wat de grens passeert en die treinen zitten bijna nooit stampvol. Ik durf te stellen dat je zonder problemen een zitplaats zult vinden als je in Rijeka instapt, ook zonder reservering. Temeer daar het in voormalig Joegoslavië ook geen gewoonte is om dat soort trajecten te reserveren.

BerichtGeplaatst: 05 mei 2009, 09:20 
Sprinter

Okee, bedankt weer. :) Dan ga ik het zo proberen.

BerichtGeplaatst: 09 mei 2009, 19:16 
Sprinter

Op NSHispeed is 6 september nu beschikbaar en wat blijkt? Het is voor een slaapplaats duurder dan wat de Treinreiswinkel mij aan boodt:

Afbeelding

Erg vreemd aangezien de Treinreiswinkel al een stuk duurder was dan de Euro 49 die wij op de heenweg per persoon betaalden, en wat ook op de terugweg de prijs is behalve op zondag 6 september. He tlijkt alsof we behoorlijk de verkeerde dag gekozen hebben om terug te gaan :P

Kloppen deze prijzen? Kan ik het nog ergens anders proberen?

EDIT:

Dit zijn de prijzen van veel van de omliggende dagen:

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 09 mei 2009, 19:24 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Erg vreemd aangezien de Treinreiswinkel al een stuk duurder was dan de Euro 49 die wij op de heenweg per persoon betaalden, en wat ook op de terugweg de prijs is behalve op zondag 6 september. He tlijkt alsof we behoorlijk de verkeerde dag gekozen hebben om terug te gaan :P
Vrijdagen en zondagen zijn altijd drukker.
Citeer:
Kloppen deze prijzen? Kan ik het nog ergens anders proberen?
Op bahn.de, maar ik denk dat je daar dezelfde prijzen krijgt.

BerichtGeplaatst: 09 mei 2009, 19:46 
Sprinter

Maar bijna alle andere zondagen en vrijdagen zijn wel de gewone prijs. Dit is btw wat er op de DBahn site staat. No advance booking possible yet en het icoontje met het doorgesteepte winkelwagentje betekend "No Online tickets possible". Dit sis de screen shot:

Afbeelding

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00