Citeer:
Als de site van de DB klopt, zijn er in de nieuwe dienstregeling geen rechtstreekse treinen meer tussen Litouwen en Polen. Hopelijk komen ze later toch in de reisplanner te staan en anders wordt het gewoon met de bus. Iemand een idee van de kosten en reisduur?
Die blijven gewoon bestaan, bahn.de heeft echter nog lang niet van alle landen de nieuwe dienstregeling.
Citeer:
Bedoel je voor een EN Jan Kiepura?
Voor deze trein was het namelijk nooit mogelijk om tickets vanuit Polen naar Duitsland of Nederland via bahn.de te boeken! Ik weet niet of ze van plan waren/zijn om dit te veranderen.
Dat ligt aan PKP Intercity. De plaatsen van Polen naar Nederland liggen in het Poolse boekingssysteem. De plaatsen van Nederland naar Polen in het Duitse boekingssysteem.
Citeer:
Bahn.de is daar trouwens niet echt consequent in, dezelfde trein maar dan in de tegengestelde richting: Nederland-Polen kan namelijk wel op internet geboekt worden

De DB kan er niks aan doen dat zij geen onlineboekingen kunnen doen voor treinen die in een ander boekingssysteem zitten.
Citeer:
Het is de trein van 17.55 uit Warschau, volgens mij is dat inderdaad de Jan Kiepura. Het gekke is dat ik wel tickets kan reserveren voor bijvoorbeeld 9 december, ik kom zonder problemen tot het scherm waar ik mijn adres- en creditcard gegevens in moet vullen. Voor een trein op in elk geval alle data tussen 20 en 27-12 geeft de planner aan 'besteltermijn verstreken', zowel voor de Spar Night als voor de normale prijs.
Boekingstermijn kan nog ingekort zijn vanwege de dienstregelingwijziging halverwege december.