World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 26 feb 2021, 23:17

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Terugreis
BerichtGeplaatst: 16 okt 2009, 13:07 
Shinkansen

Land: Nederland
Als ik de nachttrein wil van de 24ste op de 25ste december, kan ik dan het beste op 24-10 om 0.00 Centraal Europese Tijd proberen te boeken?

BerichtGeplaatst: 16 okt 2009, 13:13 
Thalys

Dat is wel de tijd dat je nog de meeste kans hebt. Maar ja, als het heel druk is met voorboekingen ben je misschien toch nog te laat. Ik had in maart een TGV geboekt voor deze vakantie maar de 2e klas bleek al vol te zitten :shock: (nou is een TGV natuurlijk wel wat anders, maar de kans blijft natuurlijk dat de goedkoopste tarieven al uitverkocht zijn.)

BerichtGeplaatst: 16 okt 2009, 13:29 
Maglev

24 December is het in Polen Wigilia (Kerstavond). Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat er die avond veel mensen van Warschau naar Nederland willen.

Echter tussen 27 december en 10 januari verwacht ik dat de Sparpreis tickets snel volgeboekt zullen zijn.

BerichtGeplaatst: 16 okt 2009, 19:40 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Het gekke is dat ik wel tickets kan reserveren voor bijvoorbeeld 9 december, ik kom zonder problemen tot het scherm waar ik mijn adres- en creditcard gegevens in moet vullen.
Geloof me maar, ik heb het al een paar keer geprobeerd. Het lukt niet! Pas na het allerlaatste stapje (nadat je op "Betalen" drukt), krijg je een foutmelding. Toen heb ik meerdere keren geprobeerd (ook op andere datums) en het lukte maar niet. Steeds een foutmelding.
Toen ging ik op forums zoeken wat er mis is, en of andere mensen ook een probleem hadden. Er staat een topic over op de Drehscheibe-Foren, als je dat interessant vindt kun je het daar nalezen. In het kort: reserveringen voor de EN Jan Kiepura in NL→PL kunnen wel gewoon online, maar PL→NL niet. Voor NL→PL geldt dat je 3maanden van tevoren kunt boeken, en voor PL→NL is dat 2 maanden.

Viel het je niet op dat bahn.de voor reizen PL→NL met de EN Jan Kiepura altijd alle goedkoopste Sparnights als beschikbaar aangeeft? Dan weet je al dat er iets fout is...

Let wel dat dat de stand van zaken was in de dienstregeling 08/09. Hoe het zit in 09/10, weet ik niet.

BerichtGeplaatst: 16 okt 2009, 20:43 
Shinkansen

Bedankt! En hoe kan ik dan wel aan die tickets vanuit Finland komen als het voor 09/10 net zo blijft als voor 08/09? Is alleen de TRW een mogelijkheid of moet dat op Finse stations ook kunnen?

BerichtGeplaatst: 16 okt 2009, 21:22 
Maglev

Kuba weet jij of de Sparnight tickets voor Jan Kiepura vanuit Polen naar Nederland verkrijgbaar zijn aan het loket in Polen? Of iemand anders die dit weet?

BerichtGeplaatst: 16 okt 2009, 22:13 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Bedankt! En hoe kan ik dan wel aan die tickets vanuit Finland komen als het voor 09/10 net zo blijft als voor 08/09? Is alleen de TRW een mogelijkheid of moet dat op Finse stations ook kunnen?
Ik heb geen idee of dat in Finland ook kan. Ik zou erop gokken dat het wel kan. Andere forumleden hebben hier misschien een duidelijke antwoord op.

Mocht je de topic op het Duitse forum nog willen nalezen, dit is de LINK.

Citeer:
Kuba weet jij of de Sparnight tickets voor Jan Kiepura vanuit Polen naar Nederland verkrijgbaar zijn aan het loket in Polen? Of iemand anders die dit weet?
Ja, maar alleen bij de internationale loketten.

Ik heb het 1 keer gedaan (voor iemand anders). Je moet wel goed aangeven dat het om de SparNight tickets gaat, anders gaan ze je een normale ticket proberen te verkopen. Voor een SparNight moeten ze namelijk een of andere grote folder uit de kast nemen, en daar een viercijferige tariefcode opzoeken voor elke SparNight dat er bestaat. (Alle SparNight trappen hebben een andere code - het is best veel werk om van alles uit te proberen). Maar het is dus gewoon mogelijk. Verder is het zo dat je de ticketprijs alleen in zloty kunt betalen, en PKP gebruikt meestal een ongunstige (voor jou) koers EUR→PLN (in een kantoor is die altijd gunstiger, maar dat zal je waarschijnlijk maar een paar centjes schelen).

BerichtGeplaatst: 18 okt 2009, 12:33 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Staat gewoon op de (viertalige!) site van de Finse spoorwegen: http://www.vr.fi/eng/ulkomaat/eurooppa/index.shtml

Reken er trouwens niet op dat het in de Baltische staten ook kan. Zelfs in Litouwen hebben ze geen of nauwelijks ervaring met tickets voor bestemmingen verder dan Warschau.

BerichtGeplaatst: 18 okt 2009, 19:02 
Shinkansen

Sorry, daar had ik zelf ook kunnen kijken :oops: Dan gaan we het daar eens proberen komende zaterdag.

BerichtGeplaatst: 27 okt 2009, 11:44 
Shinkansen

Na verschillende andere dingen te hebben geprobeerd, uiteindelijk toch bij de TRW uitgekomen. Maar zelfs zij kunnen op dit moment alleen nog maar een voorboeking plaatsen. Dat heb ik overigens wel gedaan.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00