World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 26 feb 2021, 23:22

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Thessaloniki-Nederland
BerichtGeplaatst: 02 okt 2009, 20:17 
Stoptrein

Hallo!

Ik wil graag met m'n zoontjes van 5 en 7 volgend jaar met de trein naar Nederland komen ipv van het vliegtuig vanwege m'n vliegangst.
Is dit mogelijk vanaf Thessaloniki en te doen met 2 kleine kinderen?
Ik kan nergens info vinden en zodoende probeer ik het via dit forum.
Weten jullie ook wat de kosten ongeveer zullen zijn en of we vaak moeten overstappen.

Alvast hartstikke bedankt! :D

Berichtonderwerp: Re: Thessaloniki-Nederland
BerichtGeplaatst: 02 okt 2009, 21:10 
Trans-Siberië Express

Land: België
als je geen paspoort hebt: er is dagelijks een nachttrein naar budapest via roemenie
als je een paspoort hebt kan het ook via servie
vanaf de hongaarse/kroatische grensstations is het mogelijk voor 39€ naar elk station in duitsland te reizen (als de europa spezials worden verlengt), en de tickets in de balkan zijn redelijk goedkoop
als je geen E.S. hebt zal een interrail het goedkoopste zijn, misschien is eurlines dan wel interessant :!:

BerichtGeplaatst: 03 okt 2009, 18:33 
Stoptrein

Bedankt treinbruno maar waar kan ik info enz vinden?
Op alle sites waar ik zoek kom ik nergens wijs uit...
En eigenlijk mijn belangrijkste vraag,is het te doen met 2 kinderen?
Paspoorten hebben we uiteraard!
Is het veilig om als vrouw alleen met kinderen te reizen in landen zoals Skopia en Servie?!
Ik weet niet hoe ik de reisroute moet invoeren,ga ik eerst naar Skopia,Servia enz of kan ik meteen Thessaloniki -Nederland invoeren,dit lukt me dus niet!

BerichtGeplaatst: 03 okt 2009, 19:37 
Trans-Siberië Express

treinplanner: http://plannerint.b-rail.be, hier staan bijna alle treinen in europa in
Het is redelijk veilig in Servie en Macedonie, er zit ook vaak politie in de treinen daar.
Voor 2 kinderen weet ik niet of het te doen is, je zit zowat 2/3 dagen heel de tijd in de trein, en in de balkan hebben niet alle treinen het comfort van hier. Ik zou zeker een heel slaapcompartiment voor jullie alleen nemen, kost niet zoveel daar, maximaal 15€ per persoon (alleen de reservatie dan)
Je kunt ofwel een interrail pass nemen, ofwel eens kijken of je nog een goedkope europa spezial kan vinden, kan hier: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/nn (budapest-herzogenrath/bad bentheim/gronau/kaldenkirchen/weener/oberhausen invoeren

de reisroute zal ongeveer zo zijn:
Thessaloniki-Belgrado-wenen/budapest-frankfurt-keulen-nederland
zo veel overstappen is het niet, als je zeer weinig wilt overstappen kun je met 2 overstappen naar nederland (in budapest en berlijn) maar dat duurt wel een dag langer, thessaloniki-budapest gaat dan via Bulgarije en Roemenie, in deze trein kun je voor 11€ per persoon een privé slaapcompartiment reserveren als je met 3 bent...

kijk ook hier eens, hier staat zeer veel info van bijna alle interrail landen: viewforum.php?f=10

BerichtGeplaatst: 04 okt 2009, 09:31 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
De route via Belgrado is maar één overstap meer, dan stap je over in Sofia, Wenen en Frankfurt.

Al met al ben je met deze route bijna 48 uur onderweg. Veiligheid zou geen probleem moeten zijn, lijkt me, maar je moet je wel afvragen of je echt met de kinderen 48 uur achter elkaar in de trein wilt zitten.

Je kunt misschien beter een dagje in Belgrado pauzeren.

Dat heeft bovendien nog een voordeel. De directe verbinding Sofia-Wenen is een Bulgaars rijtuig, dat je waarschijnlijk niet van te voren in Nederland kunt reserveren. Vanaf Belgrado rijdt echter ook een modern comfortabel Oostenrijks rijtuig mee, waarvoor je wel in Nederland alvast kunt reserveren.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2009, 11:40 
Trans-Siberië Express

Als je zeer laat wilt vertrekken uit thessaloniki kan via sofia gaan eventueel ook, maar dat duurt ongeveer 8uur langer als via macedonië
Het Bulgaarse rijtuig Sofia-Wenen is ook beperkt hier te reserveren, maar het rijtuig is zeer oud en niet echt supercomfortabel
de makkelijkste route zal dan toch de nacht/dagtrein naar Belgrado zijn, en vanaf daar naar Wenen reizen en zo verder naar NL

BerichtGeplaatst: 04 okt 2009, 13:19 
Trans-Siberië Express

In theorie is het ook mogelijk om vanaf Thessaloniki met de bus naar Igoumenitsa te gaan en daar op de boot naar Italië te stappen (Bari, Ancona of Venetië) en dan met de trein verder te reizen. Dit is echter niet per se sneller, makkelijker of goedkoper.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2009, 14:39 
Intercity

Ik denk eerlijk gezegd dat zo'n lange reis met de trein een hel is als je in je eentje twee kleine kinderen zoet moet zien te houden... Ik weet niet hoe erg je vliegangst is, maar ik denk dat ik zelf zou overwegen om te proberen over deze angst heen te komen om een eindeloze treinreis te voorkomen. Of misschien de reis in etappes opsplitsen.

BerichtGeplaatst: 04 okt 2009, 18:39 
Stoptrein

Hartstikke bedankt voor jullie tips en reacties!
Nou kan ik alles precies uitpluizen en besluiten wat ik ga doen,ik denk dat je wel gelijk hebt lofje maar mijn angst is zo groot :oops: dat ik het wel overweeg om met de trein te gaan...
Ik laat jullie weten wat ik uiteindelijk ga doen,nogmaals bedankt! :D

BerichtGeplaatst: 05 okt 2009, 17:08 
Trans-Siberië Express

Reizen met kinderen hoeft volgens mij helemaal niet zo erg te zijn! Kijk hier eens voor tips.

BerichtGeplaatst: 05 okt 2009, 18:16 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Als je zeer laat wilt vertrekken uit thessaloniki kan via sofia gaan eventueel ook, maar dat duurt ongeveer 8uur langer als via macedonië
Het Bulgaarse rijtuig Sofia-Wenen is ook beperkt hier te reserveren, maar het rijtuig is zeer oud en niet echt supercomfortabel
de makkelijkste route zal dan toch de nacht/dagtrein naar Belgrado zijn, en vanaf daar naar Wenen reizen en zo verder naar NL
De aansluiting in Belgrado wordt vaak gemist, dus de nachttrein naar Belgrado zou dan het makkelijkste zijn.
Citeer:
In theorie is het ook mogelijk om vanaf Thessaloniki met de bus naar Igoumenitsa te gaan en daar op de boot naar Italië te stappen (Bari, Ancona of Venetië) en dan met de trein verder te reizen. Dit is echter niet per se sneller, makkelijker of goedkoper.
Maar wel de hele reis 'westers' comfort. Dit is zeker weten de comfortabelste optie, zonder lange grenscontroles en doorgaans geen (grote) vertragingen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00