World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 27 feb 2021, 16:24

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Hulp gevraagd
BerichtGeplaatst: 11 jan 2010, 20:56 
Sprinter

Goededag allemaal,
Ik wil in de zomer graag interrailen maar ik kom er maar niet uit waarheen en welke steden. Ik zou graag het Oosten willen zien maar dan zit ik weer met het probleem weer welke steden mooi zijn en welke landen... Ik zoek me rot naar mooie steden waar ik heen zou willen gaan. maar kom er dus niet uit zelf had ik al een lijstje gemaakt van welke steden ik eventueel zou willen zien.

Athene
Istanbul
Praag
Napels
Mostar
Praag
Sarajevo
Split
Boedapest

Zelf zou ik graag 4 weken willen gaan zoiets. Zijn deze steden / plaatsen haalbaar of zijn er meschien nog betere??
Ik heb totaal geen ervaring met het plannen van deze soort reizen want is mijn eerste echte reis die ik zelf ga doen.
Ik hoop dat ik wat hulp krijg want die zou ik wel nodig hebben ;)
Groeten Nick

Berichtonderwerp: Re: Hulp gevraagd
BerichtGeplaatst: 11 jan 2010, 21:02 
Trans-Siberië Express

Land: België
Op 4 weken is dit makkelijk haalbaar, je kunt zelfs enkele dagen in elke stad blijven...
Napels is wel wat uit de richting, tenzij je met de boot naar Griekenland gaat.

Ik zou het in deze volgorde doen:
Benelux-Napels-Athene-Istanbul-Sarajevo-Mostar-Split-Budapest-Praag-Benelux

BerichtGeplaatst: 11 jan 2010, 21:05 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Voor het plannen zou ik allereerst deze topic goed doorlezen, dan word je al een heel stuk wijzer. Kijk eens in welke volgorde jij langs de steden wilt reizen; pak de kaart er bij en kijk wat de meest logische en efficiënte route is om te zien wat je wilt zien, en wat er wellicht allemaal nog meer langs die route ligt. Steden als Belgrado, Veliko Tarnovo, Brasov en Dubrovnik en de kust van Montenegro zijn ook geliefd bij InterRailers en aangezien je in die regio zit is het in te passen in je planning.

Je hebt mooie steden gekozen. Napels is wat lastiger in te plannen, want Italië is een lang schiereiland, maar je kunt met de boot van Italië naar Griekenland. Persoonlijk geef ik wel de voorkeur aan Rome boven Napels, want in Rome is zo ontzettend veel moois te zien. Venetië kan ook een optie zijn.

Voor je reis heb je een paspoort nodig, want je zult vrijwel zeker ook door Servië reizen. Een identiteitskaart is niet voldoende.

In vier weken tijd is je reis prima haalbaar. Er zijn mensen die in vier weken tijd half Europa doorreizen en nog veel zien ook, dus dit is zeker niet te ambitieus. Voel je vrij om om hulp te vragen. :)

BerichtGeplaatst: 11 jan 2010, 21:14 
Sprinter

Hmm oke dus ik kan beter Napels laten vallen... in Rome ben ik zelf al 2x geweest en dat is inderdaad zéér mooi. Dan is het dus wijs om Napels te laten vallen. Maar dan ga ik maar is verder kijken in het Oosten en ook is zeker naar de steden kijken die je net gepost hebt alvast bedankt. Als je nog andere steden hebtof tips ik hoor het graag ;) harstikke bedankt alvast ben al weer wat wijzer geworden!!

BerichtGeplaatst: 11 jan 2010, 22:19 
Sprinter

Zo ik heb weer veel gelezen en gezocht en gedaan dit is er een beetje uitgekomen..
Hoop dat het ergens op slaat:P maarjah het is de eerste keer.
Wenen - Ljubljane - Split - Mostar - Athene - Istanbul - Budapest - Krakau - Praag - Berlijn.
Kan dit een beetje in 4 weken tijd of is dit te lang ? Veder iemand nog beter opties? ik hoor het graag,
Groeten

BerichtGeplaatst: 11 jan 2010, 22:27 
Maglev

Op de route tussen Ljubljana en Split is het Plitive nationaal park een aanrader. Mooi natuurgebied met een serie watervallen en meren. Verder zou ik zeker overwegen Dubrovnik op te nemen in je route, vond ik zelf veel mooier dan Split. Je zou dan evt. via de Montenegrijnse kust (Bar) verder kunnen reizen richting Servie en verder richting Istanbul.

But all I need are cigarettes and alcohol! (Oasis, cigarettes and alcohol)

BerichtGeplaatst: 11 jan 2010, 22:29 
Trans-Siberië Express

Is dit een globale route of zijn dit alle bestemmingen die je aandoet? Van Mostar naar Athene in 1 ruk is net als van Istanboel naar Boedapest in 1 ruk best lang (maar niet onmogelijk). Als globale route is dit zeker een mooie optie. Kom je dagen te kort, schrap dan wat tijd in Berlijn en Wenen. Die steden zijn relatief dichtbij, daar kom je vast nog wel eens.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2010, 22:32 
Trans-Siberië Express

In 4 weken kan dit prima. Maar Sarajevo zou ik zeker niet overslaan. En van Mostar naar Athene zou ik echter nog wel een andere stad bezoeken, je kunt daarbij denken aan Dubrovnik (en dan verder via Bar, zoals Rolf voorstelt), Belgrado, Skopje, Sofia of Thessaloniki.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2010, 20:46 
Sprinter

Zo heb mijn best gedaan om er iets van te maken, dit is ongeveer van welke dingen ik zou willen zien.
Is dit haalbaar?? en zijn er goede verbindingen tussen de steden. Ik zou het graag in deze volgorde willen doen. Kan dit? of zijn er beterde opties? ik hoor het graag alvast bedankt!!!!

Bratislava
Lubljina
Zagreb
Sarajevo
mostar
(via Bar)
Athene
Thessaloniki
Istanbul
plovdiv
Sofia
Belgrado
Budapest
Krakow
Praag
Berlijn

BerichtGeplaatst: 14 jan 2010, 20:57 
Trans-Siberië Express

Niks mis mee. Van Bar zou ik de nachttrein naar Skopje overnemen en daar overstappen naar Thessaloniki. Aangezien die reis lang duurt zou ik eerst in Thessaloniki blijven en niet gelijk doorreizen naar Athene.

Vanaf Athene reis je dan, met overstap in Thessaloniki, naar Istanbul.

Neem in Griekenland niet de IC's, maar één van de vier treinen met een nummer in de 500/600. Twee daarvan zijn nachttreinen. Thessaloniki-Athene is een mooi traject. Ik zou heen één van de nachttreinen nemen en terug vanaf Athene de dagtrein waarmee je de nachttrein van Thessaloniki naar Istanbul kan halen.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2010, 21:02 
Sprinter

Oke bedankt!!, maar verder zou ik echt niet weten in welke stad hoelang ik moet blijven kun je mij meschien hier mee helpen???
want ik weet niet wat ik moet verwachten alvast bedankt!!

BerichtGeplaatst: 14 jan 2010, 21:08 
Trans-Siberië Express

Je hebt aardig wat steden. Istanbul en Sarajevo verdienen in ieder geval de nodige tijd. Bratislava een dagje, Ljubljana, Zagreb en Plovdiv zijn allemaal niet heel groot en daar kun je je bezoek wat korter houden.

Praag is heel toeristisch en duur. Zelf ben ik er niet zo weg van, zeker in het hoofdseizoen is de stad erg vol. Er is wel genoeg te zien, maar het is overal druk.

In Berlijn zou ik niet zo lang blijven. Die stad ligt zo dicht bij Nederland, daar kom je later ook nog wel een keer. :) Als je die stad nog een keer wil zien komt dat ooit nog wel. Naar Sarajevo of Belgrado ga je minder snel dan naar Berlijn.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2010, 21:17 
Sprinter

Oke harstikke bedankt!! ik ga weer verder

BerichtGeplaatst: 15 jan 2010, 13:38 
Sprinter

dag 1 Nederland
dag 2 ljubljana
dag 3 zagreb
dag 4 zagreb (plitvice)
dag 5 sarajevo
dag 6 sarajevo
dag 7 mostar
dag 8 ploce -> dubrovnik -> bar
dag 9 bar
dag 10 bar
dag 11 skopje
dag 12 skopje
dag 13 thessaloniki
dag 14 thessaloniki
dag 15 Athene
dag 16 Athene
dag 17 thesaloniki -> Istanbul
dag 18 istanbul
dag 19 istanbul
dag 20 istanbul
dag 21 sofia
dag 22 sofia
dag 23 belgrado
dag 24 boedapest
dag 25 boedapest
dag 26 bratislava
dag 27 krakow (auschwitz)
dag 28 krakow
dag 29 praag
dag 30 praag
dag 31 berlijn
Dit wordt het denk ik, maar is dit te doen en zijn alle verbindingen goed te maken?
Of zit ik in sommige steden te lang? of te kort?
Als iemand tips heeft dat het anders kan of over iets anders dan hoor ik graag:D
Groeten

BerichtGeplaatst: 15 jan 2010, 13:51 
Trans-Siberië Express

Het is een mooie rij steden zo. Bratislava voegt niet echt veel toe aan de rest van het programma, dus als je niet per se naar Slowakije wilt, dan kun je ook een dag langer in Belgrado of Boedapest blijven. Als je 's ochtends in Berlijn aankomt, dan kun je idd nog een tijd daar blijven en met de een-na-laatste of laatste IC naar Nederland naar huis gaan, maar in hoeverre wil je nog een half dag Berlijn doen na zo'n maand reizen? Dat kun je ter plekke altijd nog bekijken, je kunt gewoon in de IC naar Nederland stappen zonder reservering.

Houd verder de veiligheidstips in acht (minimaal couchette in het oosten vanwege de veiligheid), dan zou het goed moeten komen.

Overigens met een maandpass reis je een maand, dus als je 10 juni vertrekt loopt je kaart af op 9 juli (en dat zijn 30 dagen). Wil je 31 dagen reizen, vertrek dan in een maand die 31 dagen heeft (mei, juli of augustus).

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00