World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 27 feb 2021, 15:52

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 22:56 
Sprinter

Wij willlen deze zomer in midden Juli/begin augustus een One-country Pass voor Frankrijk kopen.
We hebben namelijk vervoer nodig om eerst naar Bordeaux (en dan nog een klein stukje met de bus naar Lacanau) te reizen,
en dan na een week van Bordeaux naar Quimper (Bretagne). Daar zullen wij ook nog een week blijven en dan gaan we weer terug naar Nederland. Waarschijnlijk moeten we op de heen en terugreis via parijs en dus met de Thalys (de reis van Bordeaux naar Quimper is het probleem niet)

dus: Amsterdam (via Parijs) --> Bordeaux
Bordeaux ---> Quimper
Quimper (via Parijs) ---> Amsterdam

We moeten natuurlijk wel eerst in Frankrijk komen. Ik heb al gemailt naar de interrail klantenservice, en daar kreeg ik van te horen dat de reis met de Thalys van Amsterdam naar Parijs dan 62 euro is. (dit geldt alleen voor de heenreis, dus in totaal 124 euro.) Dit bedrag komt dan bovenop onze Interrail Pass. De toeslag van de TGV is maar 3,- dus dat is het probleem niet.

Maar zouden wij kunnen bezuinigen op de kosten van de Thalys?
Alvast bedankt!

BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 23:05 
Trans-Siberië Express

Land: België
omreizen via Antwerpen en Lille
losse TGV tickets in frankrijk kunnen trouwens wel goedkoper zijn als een one country pass :!:

BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 23:07 
Sprinter

Okee bedankt voor de tip!
maar dat zou dus betekenen dat we alle treinkaartjes los moeten kopen ipv de interrail Pass?

BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 23:10 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Amsterdam-Parijs in de Thalys is met InterRail 37 euro. Via Antwerpen en Lille duurt langer en je hebt een ticket tot aan de grens bij Roosendaal nodig, maar je bent wel goedkoper uit. Vanaf Lille neem je dan de TGV naar Parijs.
Citeer:
Okee bedankt voor de tip!
maar dat zou dus betekenen dat we alle treinkaartjes los moeten kopen?
Ja, omdat treinkaartjes voor langeafstandstreinen in Frankrijk per trein verkocht worden. Bij vroeg boeken kan dat erg goedkoop zijn. Op www.tgv-europe.nl vind je de Nederlandstalige site van de Franse spoorwegen en kun je checken wat voor aanbiedingen er zijn. Treinen worden meestal drie maanden voor vertrek vrijgegeven voor boeking.

BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 23:11 
Trans-Siberië Express

Je kunt makkelijk de prijzen van alle treinen op TGV.com checken, als je in totaal aan minder als een interrailpass komt is het dus goedkoper...
Er gaat trouwens een rechtstreekse TGV van Brussel en Lille naar Bordeaux, waarvoor er al tickets vanaf 25€ beschikbaar zijn

BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 23:14 
Sprinter

Dat klinkt inderdaad voordeliger dan de Interrail Pass,
hartstikke bedankt!

Maar ik heb nog wel een vraag, want de prijs 37,- voor de Thalys, geldt die prijs ook voor een onecountry Pass? omdat de thalys ook door Nederland en Belgie rijd?

BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 23:19 
Trans-Siberië Express

Bij een One Country Pass Frankrijk kun je de Thalys inderdaad ook al vanaf Amsterdam gebruiken, maar dan geldt inderdaad het Pass 2-tarief van € 62,00. Ik had er even overheen gelezen dat je een One Country Pass wilde gebruiken, mijn excuses daarvoor. Het in jouw startpost al genoemde bedrag klopt dus.

Vanaf Rotterdam is het Pass 2-tarief overigens € 54,00. Voordeliger is het om, als je je reisdata al weet, vroeg een goedkoop ticket te boeken.

BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 23:25 
Trans-Siberië Express

Precies 3 maanden voor vertrek om middernacht voor de juiste thalys boeken, dan heb je een ticket aan 35€ Amsterdam-Parijs

BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 23:39 
Thalys

Citeer:
en dan nog een klein stukje met de bus naar Lacanau
Daar doe je anders nog een kleine twee uur over met de lijnbus.. :mrgreen: Verder inderdaad een hele leuke plaats om te bezoeken. :)

BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 23:42 
Trans-Siberië Express

http://www.keolis-gironde.com/horaires/

Hier de dienstregeling. Lijn 702, rijdt een paar keer per dag, duurt inderdaad bijna 2 uur maar het is de enige ov-mogelijkheid.

BerichtGeplaatst: 29 jan 2010, 00:29 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Precies 3 maanden voor vertrek om middernacht voor de juiste thalys boeken, dan heb je een ticket aan 35€ Amsterdam-Parijs
Helaas niet... Niet voor alle Thalys-treinen zijn de goedkoopste Smoove-tickets beschikbaar.

BerichtGeplaatst: 29 jan 2010, 00:34 
Trans-Siberië Express

Of soms maar 1 ticket per trein. Maar volgens mij is Smoove wel voor elke dag beschikbaar, maar misschien niet voor de gewenste trein. Flexibel zijn helpt en als je niet per se op vrijdag of in het weekend hoeft te reizen vergroot dat ook je kansen, alhoewel zondagochtend vroeg vaak nog wel lukt. Op alle andere dagen zullen bij de allervroegste vertrekken ook vaak wel plaatsen zijn.

BerichtGeplaatst: 29 jan 2010, 16:13 
Sprinter

Ja dat van die bus klopt! bedankt voor de link trouwens, erg handig!

En dan om nog even verder te vragen over de Thalys. We willen eigenlijk 17 Juli (dat is op een vrijdag) in 1 dag naar Lacanau reizen.
Dus een vroege treinreis met de Thalys is juist erg handig voor ons! Alleen ik ben niet op de hoogte van smoove, kan iemand mij dit misschien uitleggen?

bedankt!

BerichtGeplaatst: 29 jan 2010, 16:50 
Trans-Siberië Express

Over het algemeen zijn goedkope thalys-tickets naar/van Parijs heel schaars. Ik heb eens gehoord dat NSHispeed veel van die tickets aan reisburo's verkoopt. Je moet inderdaad de rustige dagen uitkiezen, wat niet altijd makkelijk is. Vrijdag en zondag zitten er bijvoorbeeld veel Parijs-weekendgangers in de trein. Overigens is het bij mijn laatste Parijs-reis me toch gelukt om een retoer voor 50 euro te krijgen: heen op vrijdag 8 januari en terug op zondag 10 januari. Wat ook voorkomt is dat als de goedkope tarieven op zijn dat er nog wel goedkope 1e klasse tarieven beschikbaar zijn waardoor je voor een klein verschil heel comfortabel kan reizen.

BerichtGeplaatst: 30 jan 2010, 20:47 
Sprinter

Okee bedankt!
We hebben even een schatting gemaakt over de kosten bij het los kopen van de TGV kaartjes, en het kopen van een One country Pass. hierbij kwamen we wel goedkoper uit met de One country Pass, al was het niet zo'n groot verschil. (we hebben het dus niet precies uit kunnen rekenen, omdat de tickets pas 3 maanden van te voren beschikbaar zijn.) Maar als we een One country Pass kopen, moeten we ook de TGV kaartjes reserveren. Alleen heb ik geen idee waar ik dit kan doen? Ik kan het niet vinden op de TGV site. Kan iemand mij hiermee helpen?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00