World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 02 jul 2020, 12:54

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 mar 2013, 18:40 
Stoptrein

Land: Nederland
Hierbij onze planning van de interrail die we komende zomer willen gaan maken.

(10 reisdagen binnnen 22 dagen)

Venlo-Berlijn-Praag-Krakau-Boedapest-Zagreb-Wenen-München-Venlo

21 juli 2013 tot 30 juli 2013

VR 12.07 07:05 – 13:08 Venlo-Berlijn 1x overstappen dusseldorf
ZA 13.07 Berlijn
ZO 14.07 10:46 - 15:26 Berlijn-Praag 0x overstappen
MA 15.07 Praag
DI 16.07 22:29 - 06:35 Praag-Krakau 0x overstappen
WO 17.07 Krakau
DO 18.07 Krakau (auschwitz)
VR 19.07 Krakau
ZA 20.07 22:11 – 08:35 Krakau-Boedapest 0x overstappen
ZO 21.07 Boedapest
MA 22.07 Boedapest
DI 23.07 20:25 – 08.53 Boedapest- Zagreb1 x om overstappen om 05.00 2u de tijd in Zidani Most?
WO 24.07 Zagreb
DO 25.07 Zagreb
VR 26.07 07:25 – 13:57 Zagreb-Wenen 0 x overstappen
ZA 27.07 Wenen
ZO 28.07 10:36 – 14:31 Wenen-München 0 x overstappen
MA 29.07 München
DI 30.07 10:28 – 16:56 München-Venlo 2 x overstappen in Mannheim en Düsseldorf

Als het goed is, komt ik goed uit met de reisdagen. Daarmee bedoel ik die 10 reisdagen in 22 dagen. Ik had gelezen dat als je naar 21.00uur reist, je maar één dag hoeft af te strepen?
Heb ik verder nog iets belangrijks over het hoofd gezien?

GRAAG TIPS/OPMERKINGEN ETC.

Bij voorbaat dank!!

Groet

BerichtGeplaatst: 03 mar 2013, 19:55 
Trans-Siberië Express

Land: België
Citeer:
DI 23.07 20:25 – 08.53 Boedapest- Zagreb1 x om overstappen om 05.00 2u de tijd in Zidani Most?
Je kunt beter tot Ljubljana blijven zitten/liggen, en daar overstappen op de trein naar Zagreb. Aankomst in Zagreb is dan op hetzelfde uur, maar je moet geen 2 uur rondhangen in Zidani Most. Als je merkt dat de trein uit Budapest meer dan 15 minuten vertraging heeft zul je wel in Zidani Most moeten uitstappen.
Je hebt trouwens wel geluk dat je deze nachttrein Budapest-Slovenië kunt gebruiken, want hij rijdt maar 2 keer per week en enkel in de zomer.

Ik zou trouwens eerder Slovenië bezoeken als Zagreb. Wat je bijvoorbeeld kunt doen is op de nachttrein vanuit Budapest blijven tot Divaca, en daar de bekende grotten van Skocjan bezoeken. Vervolgens kun je naar Ljubljana reizen en daar een dagje blijven. Erna kun je ook nog naar Bled gaan of een dagje naar Zagreb (langer als een dag zou ik er echt niet blijven). Ljubljana-Zagreb is maar 2 uur met de trein dus dat is goed te doen als daguitstap.
Citeer:
Ik had gelezen dat als je naar 21.00uur reist, je maar één dag hoeft af te strepen?
Het is dat als je na 19u een rechtstreekse nachttrein neemt, je enkel de dag van aankomst moet invullen. Meer info over deze regeling: viewtopic.php?f=1&t=5910

BerichtGeplaatst: 04 mar 2013, 19:58 
Stoptrein

Mooi dankjewel!
Ik heb er nog eens naar gekeken. Is het ook een mogelijkheid om Bratislava, Ljubljana en Zagreb te combineren? We gaan vervolgens dan door naar Wenen.

Maar stel je voor dat we de keuze maken om bijvoorbeeld om 07.00 van Bratislava naar Ljubljana te reizen en daar de gehele dag te blijven en vervolgens weer diezelfde dag verder door te reizen naar Zagreb? Dit allemaal is maar ongeveer 3 uur reizen.
Kost dit dan één of twee reisdagen??

BerichtGeplaatst: 04 mar 2013, 22:53 
Trans-Siberië Express

Land: België
Citeer:
Is het ook een mogelijkheid om Bratislava, Ljubljana en Zagreb te combineren?
De nachttrein Krakow-Budapest stopt in Bratislava, dus je kunt deze trein tot Bratislavanemen, vervolgens Bratislava bezoeken en in de namiddag of avond een van de vele treinen naar Budapest nemen. Het kost je niet eens een reisdag extra. Enige nadeel is dat de nachttrein uit Krakow redelijk vroeg in Bratislava aankomt.
Citeer:
Maar stel je voor dat we de keuze maken om bijvoorbeeld om 07.00 van Bratislava naar Ljubljana te reizen en daar de gehele dag te blijven en vervolgens weer diezelfde dag verder door te reizen naar Zagreb? Dit allemaal is maar ongeveer 3 uur reizen.
Ja dit mag met 1 reisdag, maar je kunt maar 4 uur in Ljubljana blijven omdat de laatste trein van Ljubljana naar Zagreb om 18u35 is. 4u is opzich wel genoeg om de belangrijkste hoogtepunten van Ljubljana te zien, het is een kleine stad. (Tot 1991 was het niet eens een hoofdstad, maar gewoon een provinciestadje in Joegoslavië). Veel tijd voor een terrasje of om uitgebreid te eten zul je dan wel niet hebben.

BerichtGeplaatst: 06 mar 2013, 20:29 
Stoptrein

Verder niemand meer opmerkingen/tips?? :o

BerichtGeplaatst: 06 mar 2013, 20:52 
Thalys

Heb helaas nog niet veel van die steden bezocht, dus kan alleen over Berlijn en Kraków tips geven.

Berlijn: Doordat deze stad gedurende WOII gigantisch is platgebombardeerd, is er van oude gebouwen weinig over. Veel nieuwbouw is deze stad dus. Nu heb ik juist daar niets mee (dat moderne), maar een bezoek aan de Reichstag, Brandenburger Tor, Gedächtniskirche, Berliner Dom, Checkpoint Charlie en natuurlijk De Muur zijn het zeker waard om met eigen ogen te zien. Het heeft, zoals iedere plaats, zijn eigen unieke sfeertje, en dat maakt het allemaal, óndanks die nieuwbouw, interessant.

Kraków: Even de tip gekopiëerd die ik in een ander topic had geplaatst:
Enige tip die ik kan geven, is voor een slaapplek in Kraków. Ben er begin van dit jaar geweest, en had toen bij Backpackers Hostel geboekt. Om volgende redenen een aanrader:
- Duurste prijs voor een kamer (in zomer dan) rond de €12,-, hoewel heel Polen vrij goedkoop is.
- Het is niet ver van het station en mídden in centrum (naar plein nog minder dan 30 seconden lopen).
- Ontbijt is inbegrepen.
- Super behulpzaam personeel.

Omdat het ontbijt niet héél uitgebreid is, en een 'echte' sfeervolle huiskamer ontbreekt, is het voor meerdere dagen misschien minder geschikt. Desondanks, toch een aanrader.

Link: http://backpackershostel.pl/index.php/en/

Wanneer je de geschiedenis van WOII interessant vindt, is de Joodse Wijk zéker een aanrader. Was voor mij in ieder een verassing hoe bijzonder het was om daar zo rond te lopen, maar dat is dus, nogmaals, persoonlijk.

Succes!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00