World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 07 jul 2020, 12:39

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Interrail trip mei 2013
BerichtGeplaatst: 03 apr 2013, 18:58 
Stoptrein

Land: Nederland
Hallo Iedereen,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Marlies en ik ben 21 jaar. Vorig zomer heb ik mijn eerste interrail trip gemaakt door (Zuid) Oost-Europa met een meisje die ik via dit forum heb leren kennen. Dit is mij zeer goed bevallen en dit jaar wil ik weer zo leuke reis maken. In verband met mijn stage heb ik nu al vakantie. Ik wil dan graag in mei een interrail reis maken van 5 reisdagen binnen 10 dagen. Ik wil dit graag in mijn eentje gaan doen, aangezien weinig mensen in deze periode vakantie hebben.

Ik heb al een Eurolines bus ticket geboekt voor 9 mei naar Parijs. Dit omdat ik graag nog keer Parijs wil bezoeken. Daarna wil ik doorreizen naar Saumur om een uitwisselingsstudente weer eens op te zoeken. Ik wil mijn interrail ticket dan ook pas in laten gaan als ik vanuit Parijs vertrek of heel misschien pas vanaf vertrek Saumur. Hierna is mijn reis eigenlijk nog blanco. In eerste instantie zou ik naar Barcelona gaan om een vriendin op te zoeken, dit bezoek is alleen verplaatst. Ik zit te denken om 1 of 2 stadjes te bezoeken langs de kust van Zuid-Frankrijk(Avignon, Montpellier, Cannes, Nice) Welke plaatsen raden jullie aan in dit gebied? Daarnaast heb ik een goedkope ticket gezien vanuit Milaan naar Groningen. Ik weet alleen niet of dit nog nodig is aangezien Barcelona is geskipt.

Ik wil graag aan jullie vragen of jullie nog tips hebben over hoe ik verder kan reizen. Welke steden raden jullie aan? Ik ben nog nooit in Madrid geweest, maar waarschijnlijk ligt dit niet op de route. Daarnaast zou ik ook wel naar Italië willen. Ik ben al in Venetie, Rome en Florence geweest. Misschien is het een optie om terug te reizen langs Zwitserland, Oostenrijk of Duitsland (Berlijn).
Ik hoor graag van jullie leuke tips/reis ideeën!

Alvast bedankt!

Berichtonderwerp: Re: Interrail trip mei 2013
BerichtGeplaatst: 04 apr 2013, 19:12 
ICE

Dag Marlies,

Avignon vond ik persoonlijk tegenvallen. Verder zou ik zelf de Franse zuidkust overslaan. Je zou kunnen denken aan;

Munchen: nog nooit geweest, maar schijnt wel leuk te zijn, goede verbinding naar Wenen -->
Wenen: chique, statig, prachtige gebouwen, goede verbinding naar Budapest -->
Budapest: prachtig gelegen aan de Donau met weer een totaal andere sfeer dan Wenen, goede verbinding met Berlijn -->
Berlijn: goede verbinding naar NL met ICE die niet gereserveerd hoeft te worden (op sommige tijdstippen wel aanbevolen).

Berichtonderwerp: Re: Interrail trip mei 2013
BerichtGeplaatst: 04 apr 2013, 20:08 
Stoptrein

Land: Nederland
Bedankt Mike voor je reactie. Afgelopen zomer ben ik tijdens mijn interrail trip al in boedapest geweest en afgelopen oktober ook nog eens. Munchen ben ik ook kort geweest tijdens de terugreis naar nederland. Dit vond ik tegen vallen. Wenen en Berlijn spreken mij wel aan. Lang geleden ben ik al eens in Berlijn geweest. Ik zit er ook aan te denken om misschien naar Geneve te gaan of Kroatie via Italie. Ik ben al in split, zagreb en dubrovnik geweest. De Franse zuidkust lijkt mij wel een geschikte plek om te relaxen, maar ik zal nog eens goed nadenken wat voor route ik precies wil gaan afleggen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00