Citeer:
Hoi,
Van Tirano naar Bled gaat wel even duren. Je moet in ieder geval via Milaan. Dus ik zou op de dag dat je de Bernina Express neemt, zorgen dat je die zelfde avond in Milaan aankomt. Dan moet je uiterlijk de trein van 19:10 uit Tirano hebben.
Als je vanaf Milaan alles alleen met de trein wil doen, heb je voor zover ik weet 1 optie. Dan moet je de nachttrein van Milaan naar Villach (Oostenrijk) nemen. Daar om 4:14 's nachts uitstappen en dan 2 uur later pas verder reizen. Niet ideaal dus.
Ik zou zelf voor deze route kiezen:
's Ochtends de trein Milaan - Trieste. Daar pak je de bus naar Koper (Slovenië), rit duurt ca. 45 minuten. Dus dan zit je al voor 14.00 in Slovenië (Koper). En dan ben je rond 17:00 in Ljubljana.
Na Ljubljana kan je dan naar Bled, en vanuit Bled naar Bratislava reizen via Villach en Wenen.
Kortom:
Dag 1: Zürich/Chur - Bernina Express - Tirana - Milaan
Dag 2: Milaan - Trieste - Koper - Ljubljana
Mocht je nog ergens willen stoppen onderweg tussen Milaan en Ljubljana, dan kan je denken aan een dagje Verona of Venetië, of als je toe bent aan strand is Koper goed.
Super tips, bedankt! De route tirano-bled was voor mij inderdaad nog niet helemaal duidelijk, maar dit is een stuk overzichtelijker zo. Zou deze reis haalbaar zijn in een tijdsbestek van 3 weken? Of zou ik dan plaatsen moeten skippen?