World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 28 jan 2021, 00:07

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Route interrail zomber 2014
BerichtGeplaatst: 10 apr 2014, 00:05 
Sprinter

Land: Nederland
Hallo! Deze zomer willen mijn vriend en ik gaan interrailen. Globaal heb ik al naar een route gekeken, maar nog veel gaten etc. Omdat het voor ons de eerste keer interrailen is zou ik graag tips willen.

- Vanaf Nederland naar Zurich.
- Vanaf Zurich naar Chur.
- Vanaf Chur de Bernina express naar Tirano (italie)
- Vanaf Tirano richting meer van Bled (Slovenie)
route/stops nog onbekend, tips?
- Vanaf Bled naar Lubljana
- Vanaf Lubljana naar Bratislava
- Vanaf Bratlislava naar Wroclaw

Vanaf Lubljana zijn de laatste 2 opties niet zeker en moet ik nog goed bekijken hoe en wat.
Ik wil in ieder geval richting Wroclaw (auschwitz) om hierna te eindigen in Warschau waar we de trein terug kunnen nemen naar Nederland (of een andere plek in Polen).

Bedankt!

BerichtGeplaatst: 10 apr 2014, 08:39 
Thalys

Heey!

Paar kleine dingetjes. Waarom wil je naar Bratislava ipv Budapest? In Budapest is meer te beleven. En ik zou ipv Wroclaw gaan voor Krakow als je graag naar Auschwitz ligt. Ik ben nooit in Wroclaw geweest, maar ik kan je wel vertellen dan Krakow een geweldige stad is.

Over interrailen in Zwitserland weet ik niet zoveel. ;)

Succes verder met plannen.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2014, 10:57 
Thalys

Hoi,

Van Tirano naar Bled gaat wel even duren. Je moet in ieder geval via Milaan. Dus ik zou op de dag dat je de Bernina Express neemt, zorgen dat je die zelfde avond in Milaan aankomt. Dan moet je uiterlijk de trein van 19:10 uit Tirano hebben.

Als je vanaf Milaan alles alleen met de trein wil doen, heb je voor zover ik weet 1 optie. Dan moet je de nachttrein van Milaan naar Villach (Oostenrijk) nemen. Daar om 4:14 's nachts uitstappen en dan 2 uur later pas verder reizen. Niet ideaal dus.

Ik zou zelf voor deze route kiezen:
's Ochtends de trein Milaan - Trieste. Daar pak je de bus naar Koper (Slovenië), rit duurt ca. 45 minuten. Dus dan zit je al voor 14.00 in Slovenië (Koper). En dan ben je rond 17:00 in Ljubljana.

Na Ljubljana kan je dan naar Bled, en vanuit Bled naar Bratislava reizen via Villach en Wenen.

Kortom:
Dag 1: Zürich/Chur - Bernina Express - Tirana - Milaan
Dag 2: Milaan - Trieste - Koper - Ljubljana

Mocht je nog ergens willen stoppen onderweg tussen Milaan en Ljubljana, dan kan je denken aan een dagje Verona of Venetië, of als je toe bent aan strand is Koper goed.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2014, 11:25 
Trans-Siberië Express

Andere langzaam maar leuk optie:

- Tirano-Edolo met de bus (2€)
- Edolo-Brescia, leuk spoorlijn
- Brescia-Gorizia met de trein
- Lopen of bus (1€) naar Nova Gorica
- Nova Gorica-Bled met de train, leuk spoorlijn

BerichtGeplaatst: 10 apr 2014, 12:59 
Thalys

Ik wou zo'n beetje hetzelfde typen als ben80. De route van Nova Gorica naar Bled (en het treintje zelf) is best de moeite waard. En ik vraag me af of het zo veel langer duurt dan die eerder genoemde route.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2014, 15:01 
Sprinter

Citeer:
Heey!

Paar kleine dingetjes. Waarom wil je naar Bratislava ipv Budapest? In Budapest is meer te beleven. En ik zou ipv Wroclaw gaan voor Krakow als je graag naar Auschwitz ligt. Ik ben nooit in Wroclaw geweest, maar ik kan je wel vertellen dan Krakow een geweldige stad is.

Over interrailen in Zwitserland weet ik niet zoveel. ;)

Succes verder met plannen.
Bedankt voor de snelle reacties, helpt me enorm!
In Budapest ben ik zelf al eens geweest, vandaar de keuze voor een andere stad. Mn vriend echter nog niet dus misschien toch nog maar eens een keertje heen. Natuurlijk bedoelde ik Krakow, goed te horen dat het een mooie stad is.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2014, 15:06 
Sprinter

Citeer:
Hoi,

Van Tirano naar Bled gaat wel even duren. Je moet in ieder geval via Milaan. Dus ik zou op de dag dat je de Bernina Express neemt, zorgen dat je die zelfde avond in Milaan aankomt. Dan moet je uiterlijk de trein van 19:10 uit Tirano hebben.

Als je vanaf Milaan alles alleen met de trein wil doen, heb je voor zover ik weet 1 optie. Dan moet je de nachttrein van Milaan naar Villach (Oostenrijk) nemen. Daar om 4:14 's nachts uitstappen en dan 2 uur later pas verder reizen. Niet ideaal dus.

Ik zou zelf voor deze route kiezen:
's Ochtends de trein Milaan - Trieste. Daar pak je de bus naar Koper (Slovenië), rit duurt ca. 45 minuten. Dus dan zit je al voor 14.00 in Slovenië (Koper). En dan ben je rond 17:00 in Ljubljana.

Na Ljubljana kan je dan naar Bled, en vanuit Bled naar Bratislava reizen via Villach en Wenen.

Kortom:
Dag 1: Zürich/Chur - Bernina Express - Tirana - Milaan
Dag 2: Milaan - Trieste - Koper - Ljubljana

Mocht je nog ergens willen stoppen onderweg tussen Milaan en Ljubljana, dan kan je denken aan een dagje Verona of Venetië, of als je toe bent aan strand is Koper goed.
Super tips, bedankt! De route tirano-bled was voor mij inderdaad nog niet helemaal duidelijk, maar dit is een stuk overzichtelijker zo. Zou deze reis haalbaar zijn in een tijdsbestek van 3 weken? Of zou ik dan plaatsen moeten skippen?

BerichtGeplaatst: 10 apr 2014, 16:18 
Trans-Siberië Express

Milaan-Bled kan toch ook per dagtrein via Venetie-Villach? Ik meen iets gehoord te hebben over een nieuwe trein Venetie-Wenen. Verder zouden er 2 dagtreinen Udine-Villach zijn.

BerichtGeplaatst: 11 apr 2014, 18:49 
Sprinter

Citeer:

Ook zeker een goed idee buiten het treinen om. Is Nova Gorica aan te raden? en vanaf waar naar Nova Gorica bedoel je dan?

BerichtGeplaatst: 11 apr 2014, 19:02 
Sprinter

Dag 1: Nederland - Zurich
Dag 2: Zurich - Chur, en van Chur met de Bernina express naar Tirano en door naar Milaan.
Dag 3: Van Milaan naar Trieste. Hier de bus richting Koper.
Dag 4: Van Koper naar Lubljana
Dag 5: Van Lublja naar het meer van Bled.
Dag 6: Van Bled via Vilach naar Wenen.
Dag 7: Van Wenen naar Bratislava of naar Budapest
Dag 8: Van Bratislava/Budapest naar Krakow.
Dag 9: van Krakow naar ...?
Dag 10: van ?? trein terug naar Nederland.

(dagen zijn treindagen, van plan 3 weken te gaan, dus ruimte om op verschillende plekken langer te verblijven/uitstapjes te doen/van de route af te wijken)

BerichtGeplaatst: 12 apr 2014, 14:57 
Sneltrein

Als je in Krakow bent is een uitstapje naar Wieliczka zoutmijnen een aanrader:
http://polencafe.xsbb.nl/viewtopic.php? ... zka#p12032

BerichtGeplaatst: 14 apr 2014, 07:18 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:

Ook zeker een goed idee buiten het treinen om. Is Nova Gorica aan te raden? en vanaf waar naar Nova Gorica bedoel je dan?
Gorizia en Nova Gorica zijn hetzelfde stad, alleen ligt een deel bij Italie en een deel bij Slovenie. Elke deek van de stadt heeft zijn eigen station; helaas rijden er geen treinen tussen de 2 delen (althans geen passenger-treinen). Dus je kan gewoon lopen, of de bus nemen (er is rond 3km denk ik tussen de 2 stationen). Het stad zelf is niet echt de moiete waard. Maar het trein lijn tussen Nova Gorica en Bled is echt leuk.

BerichtGeplaatst: 03 jun 2014, 12:09 
Sprinter

Route ietwat aangepast. Begin blijft hetzelfde; Zurich, Berina express, van Tirano naar Milaan en door naar Trieste. Hier willen we blijven overnachten om dan door te gaan naar Lubljana --> meer van Bled. Echter ik lastig informatie vinden over OV van Trieste naar Lubljana, weet iemand dit? Gaat er bijvoorbeeld een bus (is een korte afstand). Vanaf Bled willen we door naar Praag. Ook dit is moeilijk te vinden. Iemand hier ervaringen mee? Bedankt!

BerichtGeplaatst: 03 jun 2014, 16:00 
Trans-Siberië Express

Er is vrijwel geen treinverkeer tussen Slovenie en Italie. Overweeg een omweg via Villach.

BerichtGeplaatst: 03 jun 2014, 16:55 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Er rijden bussen vanuit Triëste naar zowel Koper als Ljubljana. Dat is echt aanzienlijk sneller als via Villach reizen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00