World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 25 okt 2020, 09:13

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: interrail #17 live
BerichtGeplaatst: 10 aug 2010, 21:27 
Trans-Siberië Express

Land: België
Had me vorige keer mistelt, maar ik zit nu dus al aan 17 :P

Vanmiddag met de bus naar Tilburg gegaan, daar is kuba erbij gekomen, en daarna zijn we naar Eindhoven gegaan om daar de EN naar Warszawa te nemen, we konden daar gewoon de nachttreinregeling gebruiken 8) (maar eigleijk mag dat dus niet)

In Köln zijn er eruitgestapt, hier blijven we 2 uur, en rond 23u50 nemen we de ICE naar Basel
Zo gebruiken we dus 2 keer de nachttreinregeling op 1 dag :D

Hoe het na basel gaat is voor ons ook nog onbekend :P

Berichtonderwerp: Re: interrail #17 live
BerichtGeplaatst: 11 aug 2010, 14:18 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Groetjes uit de Apple Store van Zürich, waarschijnlijk de einige plaats Met gratis Internet hier :P

Daarnet vond de conductrice in het BLS treintje mijn interrail well erg Verdacht en ging Het Met een uv lichtje controleren :P

BerichtGeplaatst: 11 aug 2010, 20:14 
Trans-Siberië Express

Misschien zijn er vervalste interrails in omloop?

BerichtGeplaatst: 12 aug 2010, 07:34 
Trans-Siberië Express

Nee, het had een andere (terrechte) reden :mrgreen:

Mijn pass werd een paar treintjes later ook nog door een UV lichtje gecontrolleerd, standaard SBB uitrusting dus :P

Groetjes uit Ljubljana, gisteren de zentralbahn gedaan, de oude lötschebergroute, en nog even naar Singen gegaan voor goedkopere mcdo, en vanuit daar via Romanshorn naar Buchs, even naar Liechtenstein gewandeld, en daar de bus naar Feldkirch genomen

Waar we over een uur gaan zitten is voor ons ook nog onbekend :lol:

BerichtGeplaatst: 12 aug 2010, 13:49 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Nee, het had een andere (terrechte) reden :mrgreen:
Ik ben benieuwd. :)
Citeer:
Mijn pass werd een paar treintjes later ook nog door een UV lichtje gecontrolleerd, standaard SBB uitrusting dus :P
Volgens mij hebben veel NS-conducteurs dat ook wel. Vroeger werd mijn OV-studentenkaart er wel eens mee gecontroleerd. Ook oude NS-treinkaartjes hadden papier waarin deeltjes zaten die oplichtten onder UV-licht.
Citeer:
en nog even naar Singen gegaan voor goedkopere mcdo
:lol: :lol: :lol:

BerichtGeplaatst: 13 aug 2010, 11:42 
Trans-Siberië Express

Slovenië gisteren vond ik echt tof. Dat land was echt zo 'welkomhetend'. Iedereen die wij tegenkwamen sprak echt goed Engels. Het leek zo schoon en goed georganiseerd. En tegelijkertijd was het lekker goedkoop. Het was me echt zeer goed bevallen daar :)
Het viel me alleen op dat het zo leeg en verlaten voelde. Station Ljubljana om 8 uur 's morgens had ik me echt anders voorgesteld. In de andere steden waar wij kamen was het alleen nog erger. Ook de treinen waren alles behalve vol. Maar toch zeer positief allemaal dus.

Wij hebben ook de Škocjan grotten bezocht en die vond ik echt prachtig. De ingang daar moet trouwens de drukste (meest aantal personen per vierkante kilomter) zijn in heel Slovenië. :P

Daarna even naar Trieste gegaan en het leek daar precies alsof wij van een rijk en beschaafd land het grote chaos ingingen. Wij waren een bus ingestapt zonder kaartje en we zeiden dat we naar het station moesten. De chauffeur kon geen kaartje verkopen en zei dat we maar moeten zitten. Aangezien de ervaringen van Bruno erop wijzen dat zwartreizen met de OV in Italië niet zo verstandig is besloten wij toch om op de volgende halte uit te stappen. Dus knopje ingedrukt en bij de deur gewacht. Maar de chauffeur liet ons niet uit. Ze zei "No!!! You go to Station". Wij zieden nog dat we hier wilden uitstappen, maar daarop zei ze weer "No! Station!". :mrgreen:
Daarna konden wij de laatste tram/funicular nemen naar boven en met de bus terug. Dat was zo'n beetje de enige positieve ervaring in Italië.

BerichtGeplaatst: 13 aug 2010, 11:50 
Trans-Siberië Express

Bijna iedereen zat in de McDonald's van Ljubljana om 8u morgens al big mac met frieten te eten, daar dan ook maar even gegeten :P

In het MAV restaurantrijtuig in de EN venezia hadden ze trouwens frieten met schnitzel :D jammer dat we toen al hadden gegeten

Nu zitten we in budapest, wat we straks gaan doen is onbekend

BerichtGeplaatst: 13 aug 2010, 18:04 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Slovenië gisteren vond ik echt tof. Dat land was echt zo 'welkomhetend'. Iedereen die wij tegenkwamen sprak echt goed Engels. Het leek zo schoon en goed georganiseerd. En tegelijkertijd was het lekker goedkoop. Het was me echt zeer goed bevallen daar :)
Het georganiseerde van Oostenrijk, de charme van Italië en een beetje Balkan er bij.
Citeer:
Het viel me alleen op dat het zo leeg en verlaten voelde. Station Ljubljana om 8 uur 's morgens had ik me echt anders voorgesteld. In de andere steden waar wij kamen was het alleen nog erger. Ook de treinen waren alles behalve vol. Maar toch zeer positief allemaal dus.
Slovenië heeft slechts ruim 2 miljoen inwoners, Ljubljana heeft iets meer inwoners dan Utrecht.
Citeer:
Wij hebben ook de Škocjan grotten bezocht en die vond ik echt prachtig. De ingang daar moet trouwens de drukste (meest aantal personen per vierkante kilomter) zijn in heel Slovenië. :P
Grotten van Postojna en het strand van Koper in de zomer zullen wellicht nog drukker zijn; Kranjska Gora in de winter en rond Bled in de zomer zal het ook druk zijn.
Citeer:
Daarna even naar Trieste gegaan en het leek daar precies alsof wij van een rijk en beschaafd land het grote chaos ingingen.
Het is inderdaad een verschil. Triëst is een havenstad, een beetje chaotisch en druk, en Slovenië ziet er nou eenmaal erg netjes uit.
Citeer:
In het MAV restaurantrijtuig in de EN venezia hadden ze trouwens frieten met schnitzel :D jammer dat we toen al hadden gegeten
Voor friet met schnitzel had ik me daar niet door laten tegenhouden. Zou ik graag nog een keer in een restauratierijtuig eten!

BerichtGeplaatst: 13 aug 2010, 23:07 
Maglev

Hallo kuba en bruno,
onvermoeibare kilometervreters,
Citeer:
Wij hebben ook de Škocjan grotten bezocht en die vond ik echt prachtig.
Wandelpad vanaf Divaca genomen ? Je ziet vanaf dat pad heel mooi hoe "wankel" de kerk van Skocjan bovenop de Karst schijnt te balanceren.

Afbeelding
Citeer:
Daarna even naar Trieste gegaan en het leek daar precies alsof wij van een rijk en beschaafd land het grote chaos ingingen.
Ik vind Trieste net de perfecte mix tussen Italiaanse flair en chaos, Oostenrijkse rechtlijnigheid en orde en een tikje Slavisch mysterie.

Groeten,
Bart W.

BerichtGeplaatst: 14 aug 2010, 19:09 
Intercity

Ljubljana heeft inderdaad een heel andere sfeer dan je bij een hoofdstad verwacht, rustig, gemoedelijk etc.
Ook bij mij alle 4 de keren dat ik daar op het station was waren er weinig mensen te zien.
Grotten van Postojna was het in de zomer echt heel en heel druk, om naar binnen te komen had je een rij van een paar honderd meter.

BerichtGeplaatst: 14 aug 2010, 20:19 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ljubljana heeft inderdaad een heel andere sfeer dan je bij een hoofdstad verwacht, rustig, gemoedelijk etc.
Tja, Ljubljana is maar heel klein en een beetje een kunstmatige hoofdstad - het heeft weinig geschiedenis als hoofdstad. Pas vanaf 1991 is het een hoofdstad, daarvoor een redelijk grote stad aan de rand van een land.

BerichtGeplaatst: 15 aug 2010, 11:40 
Trans-Siberië Express

En wij zitten nu weer in Mannheim. Het wordt even voor een dagje terugkeren omdat ik maandag een verplichtte infodag op de universiteit heb (en Bruno een minder verplichtte geboortefeestje). Maandagavond nog eens vertrekken uit Nederland met de nachttrein aangezien wij nog reisdagen over hebben. :P

BerichtGeplaatst: 15 aug 2010, 12:47 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Naar waar pakken jullie de nachttrein morgen?

BerichtGeplaatst: 15 aug 2010, 13:25 
Trans-Siberië Express

Waarschijnlijk de Jan Kiepura

BerichtGeplaatst: 19 aug 2010, 09:27 
Trans-Siberië Express

15e paginabericht waardoor ons reisverslag op een nieuwe pagina komt
(bump)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00