Citeer:
Kijk misschien voor een Europa Spezial ipv Sparpreis (kan misschien voor 39 euro). Heb het gevoel dat de routingrules daarbij heel wat losser zijn.
De reden dat ik dit niet doe ligt in de bureaucratie: Je kunt online nog steeds geen fietsreservering en fietsticket kopen voor een Europa Spezial.
Ik heb dan 2 keuzes:
1. Naar Duitsland reizen, en een Reisezentrum opzoeken. De Reisezentrums hebben onmogelijke openingstijden, en er zijn niet veel van. Zo is het loket in Leer al om 17:30 gesloten (dus na het werk er naar toe lukt niet), en op zaterdag om 13:00 uur (vroeg weg dus). Zelfs op de grootste stations zijn ze al om 21:00 uur gesloten. Terwijl in Polen op de grote stations de loketten 24/7 open zijn. Het vereist dus veel planning, te veel voor een herfst-tripje, terwijl weersvoorspellingen momenteel heel grillig zijn en ik last-minute beslis.
2. Treinreiswinkel. 9 euro aan kosten. Meer gedoe (bellen of mailen, trein vol is geboekt dan weer verder zoeken..) en ook last-minute niet mogelijk (de post is paar dagen onderweg).
Sparpreise kan ik incl. fiets-burocratie volledig online regelen.
Misschien dat ik mijn fiets nog eens ombouw tot kinderwagen, dan heb ik minder kosten en geen burocratie meer *zucht*.