World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 21 sep 2020, 08:30

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Help!
BerichtGeplaatst: 14 okt 2009, 21:00 
Stoptrein

Hallo,

Ik heb jullie hulp nodig.
Ik zit normaal gesproken nooit op dit forum ( nog eerlijker ik kende het geen eens, maar naar even te googlen...) Maar misschien kunnen jullie mij helpen met mijn vraag. Ik wou namelijk de NS hispeed infolijn bellen, maar deze is gesloten , en dan betekend dat ik moet wachten, en dat kan ik heel slecht, haha. ( Tja erg ongeduldig persoon)

Ik heb net een treinreis ( retour) geboekt vanuit Schiphol naar Antwerpen.
Ik had gekozen voor homeprint tickets.
Nu open ik mijn bevestiging mail, en daar staat alles correct in.
Maar als ik mijn tickets open, dan opent zich een pdf document. Ik zie dan mijn tickets maar er staat vertrek Roosendaal (GR) aankomst Antwerpen.
En bij het terug ticket staat vertrek Antwerpen en aankomst Roosendaal ( gr)

Ik heb toch duidelijk vertrek vanuit Schiphol gekozen, en dit staat ook in de mail.
Ik snap er geen snars van.... Wel nog even ter info heb ik OV kaart aangevinkt bij het boeken. Omdat mijn vriendin waar mee ik ga, een Ov kaart heeft. Ligt dit hier aan.
Wel had ik duidelijk aan gegeven dat ik vanuit Schiphol wou reizen.

Zouden jullie me kunnen helpen...?

Alvast bedankt!

Groetjes Chantal

Berichtonderwerp: Re: Help!
BerichtGeplaatst: 14 okt 2009, 21:06 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Als je vriendin een geldige ov-studentenkaart heeft kan zij gratis reizen binnen Nederland, tot aan het grenspunt Roosendaal (gr). Het treinkaartje is dan vanzelfsprekend ook alleen voor dat traject geldig.

Als jij geen ov-kaart hebt mag je, mits buiten de ochtendspits, wel met korting met haar meereizen binnen Nederland.

BerichtGeplaatst: 14 okt 2009, 21:49 
Stoptrein

De Ov is van me vriendin. Maar ik had het gedacht, dat we vanaf Meppel ( vanaf dat station vertrekken we) naar Schiphol te reizen. En vanuit Schiphol naar Antwerpen.

Dat kaartje van Meppel naar Schiphol zou dat ik dan gewoon uit de automaat halen op station in Meppel.

Dus als ik het goed begrijp moeten we in Roosendaal opstappen, terwijl ik dat niet geboekt heb, ook niet in de mail staat...

Help ik snap niks meer van de NS haha

BerichtGeplaatst: 14 okt 2009, 22:23 
Trans-Siberië Express

Voor de volgende keer een tip: kaartjes naar Antwerpen haal je in Meppel gewoon uit de kaartautomaat.

Je hoeft niet in Roosendaal op te stappen, Roosendaal(gr) is een zogenaamd grenspunt, een plek die geen station is maar de grens is tussen het Nederlandse en het Belgische tarief en tussen het laatste station in Nederland en het eerste station in België ligt. Tot daar reist je vriendin gratis met haar OV-studentenkaart, dus heeft ze ook geen kaartje vanaf Meppel of Schiphol nodig, maar pas vanaf Roosendaal(gr). Roosendaal(gr) is dus niet hetzelfde als station Roosendaal.

Jij had een kaartje moeten hebben zonder aanvinken dat je een OV hebt, maar je had korting kunnen aanvinken (voordeelurenkaart; je mag met korting mee met je vriendin binnen Nederland). Voor jou mist nu nog een kaartje van Meppel naar Roosendaal(gr). Het vervelende is dat je geen kaartjes naar Roosendaal(gr) uit de Nederlandse kaartautomaten kunt halen en je bij het loket een toeslag betaalt. Wat wel belangrijk is in deze: op wat voor dag is je heenreis en op wat voor dag is je terugreis? Dan kan ik zeggen wat je het beste kunt doen.

BerichtGeplaatst: 14 okt 2009, 22:23 
Maglev

Staat dat Roosendaal (Gr) niet bij Via?
Dat zou namelijk gebruikelijk zijn.

BerichtGeplaatst: 15 okt 2009, 09:01 
Maglev

Het is zowiezo goedkoper om geen ticket Meppel / Schiphol tot Antwerpen te kopen, of Meppel - Antwerpen via Schiphol, maar het volgende;

- ticket Meppel / Schiphol tot Roosendaal uit NS automaat
- ticket Roosendaal tot Antwerpen uit NS automaat, dus met gewijzigd vertrekstation (gewijzigd vertrekstation is een keuzemogelijkheid op een NS automaat, ook verkrijgbaar aan ieder Nederlands NS-loket).

Reden, neem je 1 ticket van Meppel / Schiphol tot Antwerpen, betaal je voor het hele traject het internationale tarief. Op de 2e manier betaal je pas vanaf Roosendaal het internationale tarief en hiermee komt de prijs lager uit.

Ik vraag me af of je geen kaartje bij kan kopen van Meppel / Schiphol tot grenspunt Roosendaal (Gr). Maar dat weten anderen hier beter :D

BerichtGeplaatst: 15 okt 2009, 12:59 
Stoptrein

Dankje wel.
Dus ik Kan het best dus gewoon een kaartje kopen vanuit meppel naar schiphol, en dan bij roosendaal weer snel uit de trein hoppen daar een kaartje kopen?

Wij reizen op 22 oktober ( vertrek) en vertrekken weer op 23 oktober.

Bedankt

BerichtGeplaatst: 15 okt 2009, 13:01 
Stoptrein

Ik heb nog even gekeken, en ja er staat bij VIA roosendaal.

BerichtGeplaatst: 15 okt 2009, 13:41 
Maglev

Citeer:
en dan bij roosendaal weer snel uit de trein hoppen daar een kaartje kopen?
Nee, de kans dat je niet genoeg tijd hebt is dan nogal groot.

Al voor je op de trein Schiphol - Antwerpen stapt koop je aan het NS-loket of uit een automaat een kaartje Roosendaal - Antwerpen. Bij het loket in bijvoorbeeld Schiphol geef je dus aan dat je een ander vertrekstation hebt. Bij de automaten zit er ook een knop "gewijzigd vertrekstation".

Je kan op elk Nederlands station een kaartje met een ander vertrekstation kopen dan het station waar je je op dat moment bevindt.

Je kan dit ook al voor vertrekdatum doen. Dan moet je een kaartje zonder datum nemen, en afstempelen met de stempelautomaat op het perron, bij vertrek.

Dit geldt dus ook voor de terugreis; je kan in Nederland of Belgie op het station een kaartje Roosendaal - Meppel kopen en hoeft dus niet te stressen in Roosendaal om dit kaartje te kopen. Als ik deze reis zo zou maken, zou ik al in Nederland het kaartje voor de terugreis kopen, dus met gewijzigd vertrekstation en zonder datum.

Of je dan op de terugreis wel kan afstempelen weet ik niet, immers voor je op een Nederlands station staat op de terugreisdag ben je Roosendaal al gepasseerd.

(In dit geval zou ik dit aan de conducteur melden voor de trein in Roosendaal is, dan zal het wel in orde zijn).

Wat betreft het prijsverschil
Meppel-Antwerpen 1 ticket enkel vol tarief ca. 37,60 euro
Meppel-Roosendaal 1 ticket enkel vol tarief en Roosendaal-Antwerpen 1 ticket enkel vol tarief 27,40 euro en 8,80 euro = 36,20 euro

BerichtGeplaatst: 15 okt 2009, 20:30 
Intercity

Citeer:
Ik vraag me af of je geen kaartje bij kan kopen van Meppel / Schiphol tot grenspunt Roosendaal (Gr). Maar dat weten anderen hier beter :D
Nee, kaartjes naar Roosendaal (Gr) zitten helaas niet in de Nederlandse kaartautomaten. Als ik al treinkaartjes moet kopen in Nederland moet ik het stuk tussen Roosendaal-Grens en Essen dan altijd dubbel betalen :P

BerichtGeplaatst: 15 okt 2009, 21:59 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Maar als ik mijn tickets open, dan opent zich een pdf document. Ik zie dan mijn tickets maar er staat vertrek Roosendaal (GR) aankomst Antwerpen.
En bij het terug ticket staat vertrek Antwerpen en aankomst Roosendaal ( gr)

Ik heb toch duidelijk vertrek vanuit Schiphol gekozen, en dit staat ook in de mail.
Ik snap er geen snars van.... Wel nog even ter info heb ik OV kaart aangevinkt bij het boeken. Omdat mijn vriendin waar mee ik ga, een Ov kaart heeft. Ligt dit hier aan.
Wel had ik duidelijk aan gegeven dat ik vanuit Schiphol wou reizen.
Een OV-jaarkaart is geldig in al het OV in Nederland. Vandaag dat je dus bij het aanvinken van die optie een kaartje vanaf de grens krijgt. Je geeft immers aan dat je voor het Nederlandse traject al vorzien bent van een kaartje.
Een OV-studentenkaart is iets anders dan een OV-jaarkaart. Op het moment dat je OV-studentenkaart alleen recht op korting geeft, heb je géén OV-jaarkaart en moet je die optie dus ook niet kiezen.

Groetjes,
Rian

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00