World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 09 jul 2020, 10:12

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20 mei 2012, 18:55 
Intercity

Op 11 juli ga ik beginnen met mijn overland-treinreis naar Hong Kong (visa heb ik inmiddels). Voor 11 juli wil ik daarom ook graag de nachttrein boeken van Arnhem naar Warschau, en ik vroeg me af of ik ook het SparNight tarief bij NS HiSpeed kan krijgen, op de website van NS HiSpeed verkopen ze de tickets niet.

BerichtGeplaatst: 20 mei 2012, 19:11 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Via Bahn.de zal het sowieso wel lukken, waar het kan kun je beter maar heel die club van NS Hispeed vermijden. :wink: Gaaf dat je per trein naar Hong-Kong gaat! Hoe is je route tot nu toe?

BerichtGeplaatst: 20 mei 2012, 21:48 
Maglev

Kan via Bahn en niet bij NS High on Speed :wink: meen ik.

Je treft het, die woensdag 11 juli is de enige die week waar nog het laagste tarief van 29 euro voor een ligstoel beschikbaar is. De andere dagen zitten meestal op 39. Bij Bahn kan je alleen met creditcard boeken overigens. Ze reken 3,50 voor verzending. Je kan ook bellen met treinreiswinkel.nl. Die rekenen 7,50 boekingskosten.

Als je sneller wil zoeken op de directe nachttrein op bahn.de kan je op erweiterte suchoptionen klikken en daarna op erweiterte verkehrsmittelwahl en dan rolmenu direktverbindungen.

Tip, je kan voor hetzelfde geld vanaf Amsterdam of Utrecht boeken, kan je daar nog iemand bezoeken voor half geld.

Heb zelf gisteren 2 tickets geboekt naar Warschau in augustus voor 29 pp :D

BerichtGeplaatst: 20 mei 2012, 22:18 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
Bij Bahn kan je alleen met creditcard boeken overigens.
Tegenwoordig ook met paypal :)

BerichtGeplaatst: 24 mei 2012, 12:20 
Maglev

Is Polen-Nederland nog steeds niet online te boeken bij Bahn?

BerichtGeplaatst: 24 mei 2012, 13:01 
Maglev

Volgens mij is het wel te boeken. De laatste tijd heb ik daar geen problemen meer mee gehad, het kan in principe vanaf 2 maanden voor de reisdatum (let wel, de aankomstdatum, niet de vertrekdatum!).

BerichtGeplaatst: 24 mei 2012, 13:31 
Maglev

Leuk Timon dat je dit online kon boeken. Ik zal het proberen als ze beschikbaar komen en als het niet lukt, bel ik de Treinreiswinkel of ik ga naar een loket in Duitsland (ik woon in Maastricht dus Duitsland is niet zo heel ver weg, maar het kost toch wel tijd).

BerichtGeplaatst: 24 mei 2012, 14:20 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Is Polen-Nederland nog steeds niet online te boeken bij Bahn?
M'n broer kreeg dit laatst zonder problemen voor elkaar.

BerichtGeplaatst: 24 mei 2012, 14:21 
Maglev

Blijf het in ieder geval in de gaten houden. Volgens mij komen ze in sommige gevallen pas later vrij, als er bijvoorbeeld werkzaamheden zijn en de trein via Venlo rijdt in plaats van via Emmerich. Vorig jaar duurde het regelmatig langer voordat de boeking open ging, zowel voor NL->PL als voor PL->NL. Waar dat precies mee te maken had was mij ook niet duidelijk. In juli vorig jaar is het zelfs een keer voorgekomen dat ik 2,5 week voor vertrek de terugreis nog niet eens kon boeken :lol: Aangezien ik toen al op vakantie ging heb ik maar niks geboekt en ben toen met binnenlandse treinen van Warszawa naar Görlitz gereisd en vanaf daar met een SWT terug naar Nederland gegaan.

BerichtGeplaatst: 25 mei 2012, 22:00 
Intercity

Bedankt allemaal :)! Ik heb mijn ticket besteld via Bahn.de :)

BerichtGeplaatst: 26 mei 2012, 20:11 
Trans-Siberië Express

Land: België
Sparnights naar Polen zouden normaal gezien wel bij NS Hispeed gekocht kunnen worden. In België lukt dit allesinds, en NS gebruikt hetzelfde boekingssysteem.

BerichtGeplaatst: 26 mei 2012, 23:34 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Sparnights naar Polen zouden normaal gezien wel bij NS Hispeed gekocht kunnen worden. In België lukt dit allesinds, en NS gebruikt hetzelfde boekingssysteem.
Je zal mij niet horen klagen over geen toeslag bij enkel reserveringen, maar... wát een rare regeling. :?

BerichtGeplaatst: 27 mei 2012, 12:11 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
Je zal mij niet horen klagen over geen toeslag bij enkel reserveringen, maar... wát een rare regeling. :?
De principe is dat je voor heel je reis 1 keer boekingskosten betaalt. Als je al je InterRail hebt gekocht, heb je die boekingskosten al een keer betaald, en hoeft dat bij een naboeking niet meer.

Natuurlijk is het systeem sowieso "raar", als hij gemaakt is om de werktijd van loketbedienden te vergoeden. Dan zou je bij een eenvoudig Thalysticketje naar Parijs waar alle loketbedienen veel ervaring mee hebben minder moeten betalen, dan bij een hoopje reserveringen voor een eerder gekochte InterRail waar veel opzoekwerk bij kijken komt enzo...

BerichtGeplaatst: 04 jun 2012, 09:44 
Maglev

Tip. Een ticket als Arnhem-Poznan kan je voor dezelfde prijs boeken vanaf het beginstation Amsterdam. Denk eraan.. Twee duidelijke voordelen. 1) je hebt kennissen in Amsterdam, die kan je dan voor je reis voor de prijs van een enkele treinreisbezoeken. 2) als je het 29 euro tarief hebt naar Warschau maar je annuleert de reis kan je het hele bedrag terugverwachten door de tickets aan te bieden op hitchhikers.org, mitfahrzentrale.de en mitfahrgelegenheit.de ipv 29 euro minus 15 euro kosten terug te ontvangen van de treinreisagent.

BerichtGeplaatst: 04 jun 2012, 18:44 
Maglev

Hallo,
Citeer:
Tip. Een ticket als Arnhem-Poznan kan je voor dezelfde prijs boeken vanaf het beginstation Amsterdam. Denk eraan.. Twee duidelijke voordelen. 1) je hebt kennissen in Amsterdam, die kan je dan voor je reis voor de prijs van een enkele treinreisbezoeken. 2) als je het 29 euro tarief hebt naar Warschau maar je annuleert de reis kan je het hele bedrag terugverwachten door de tickets aan te bieden op hitchhikers.org, mitfahrzentrale.de en mitfahrgelegenheit.de ipv 29 euro minus 15 euro kosten terug te ontvangen van de treinreisagent.
Let wel : als de trein vol is vervalt je boeking 15 minuten na vertrek in Amsterdam en kan je plaats aan een andere reiziger gegeven worden. Als je dan effectief pas in Arnhem opstapt... heb je geen plaats.

Bart W.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00