World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 02 jul 2020, 13:54

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Paar vraagjes
BerichtGeplaatst: 04 jan 2004, 13:12 
Stoptrein

Land: Nederland
Ik ga binnekort interrailen door Zwitserland+italie+griekenland. Ik heb alleen nog een paar vraagjes
Hoop dat iemand me wat kan helpen.

1. Moet je voor intercity's toeslagen betalen? Ik wil namelijk vanuit amsterdam naar basel reizen.
2. Is er weleens iemand in Luzern en omgeving geweest en kan die mij vertellen of het leuk is daar?
3. Is het voordeliger om geen interrail te gebruiken in Griekenland maar gewoon te bussen of losse kaartjes te kopen?
4. En heeft iemand nog leuke tips over deze landen?

Bedankt alvast

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2004, 14:30 
Maglev

Hier antwoorden op je vraagjes:

1. Voor intercity's moet je in Italie en Griekenland een toeslag betalen, in Duitsland en Zwitserland niet. Dus je kan gratis met de intercity/eurocity naar Basel reizen, probleem is dat de rechtsteekse Eurocity is opgeheven en een ICE er voor in de plaats is gekomen. En voor de ICE moet je wel toeslag betalen. Goedkoopste is de ICE naar Keulen te nemen (is denk ik ongeveer 2/3 Euro) en dan een intercity naar Basel (http://www.db.de kan je dit opzoeken). Als je de ICE na Keulen neemt wordt het een stuk duurder, omdat hij daar over een speciale lijn 300 km/h rijdt, en de intercity's daar de oude route nemen.

In Italie en Griekenland zijn genoeg alternatieven voor intercity's, in Italie heb je overdag interregio's, zijn ietsje langzamer dan intercity's maar nog steeds prima en gratis. 's Nachts heb je espresso treinen, snelle nachtteinen die ook gratis zijn.

In Griekenland heb je iets minder keuze, maar kan je in principe ook nog ''gratis'' reizen.

2. ik ben zelf niet in Luzern geweest, wel in de omgeving en die is erg mooi. Het vierwoudstedenmeer ligt schitterend tussen de bergen ingeklemd.

3. In Griekenland zijn de treinen inderdaad extreem goedkoop, maar Griekeland zit bij Italie in de zone. Dus als je naar Griekenland wilt zul je toch door Italie moeten reizen, en die zone nemen. Ook kan je dan voor slechts 6 Euro met de boot naar Griekenland.

4. Tips: De mooiste steden van Italie zijn Rome en Venetie, ook Florence is een mooie stad, maar iets kleiner. Tip voor Venetie, koop een dagkaart voor de boot en ga een dagje met de boot naar alle eilanden. In Rome moet je zeker naar Vaticaanstad gaan, naar de St Pieter.

In Griekenland is Athene zeker de moeite waard, pas alleen op deze zomer want vanwege de Olympische spelen zal het er erg druk zijn in Augustus, en in de periode daarvoor kan er veel gesloten zijn om het nog even op te knappen. Ook Metheora is erg mooi, daarvoor moet je de trein nemen naar Kalambaka. Dat zijn kloosters die op hele apart vormgegeven rotsen zijn gebouwd.

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2004, 22:44 
Stoptrein

Land: Nederland
thanx voor de antwoorden. Heb ik zeker weten wat aan. Ik ben van plan in april of mei te gaan dus van de drukte zal ik weinig last hebben. lijkt me ook veel leuker om juist niet in het hoogseizoen te interrailen. Of zijn er dan heel weinig andere backpackers/interrailers?
Rome ben ik al 4 weken geweest en is idd een top stad!!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00