World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 02 jul 2020, 13:08

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 apr 2010, 18:00 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
Ik weet toch 100% zeker dat er in de NS Hispeed Planner en waarschijnlijk ook de DB-planner (als ik de NS Hispeed niet vertrouw dan kijk in ook in de DB-planner)
NS Hispeed gebruikt nu ook HAFAS, zou dus hetzelfde moeten zijn.
Citeer:
stond dat de Prietenia tussen Boekarest en Chisinau dagelijks reed.
Geloof ik ook wel maar dat is wel fout. De Prietenia rijdt al een hele tijd slechts om de dag.
Citeer:
Ook was dat doorgaande rijtuig van Warschau naar Chisinau opeens uit de planner verdwenen. Iemand heeft dus ergens een keer foutieve informatie in het systeem gestopt.
PKP-site checken? Hij zou wel moeten rijden.
Citeer:
Alleen het stoptreintje van Iasi naar Ungheni Prut komt eruit rollen.
Formeel geldt dat ding zelfs als sneltrein en moet je er een iets hoger tarief voor betalen; dit om te voorkomen dat het treintje vol zit met binnenlandse reizigers. :lol: Overigens zijn er in Ungheni ook aansluitingen op Moldavische stoptreinen, die echter niet in de meeste planners opduiken. De middagtrein van Iasi naar Ungheni biedt volgens mij een acceptabele aansluiting, de andere kant op zijn er ook redelijke aansluitingen. Zo zijn er wel dagelijkse reisopties.
Citeer:
Bovendien gaan er niet heel veel Interrailers heen. Van degenen die er heen gaan is een groot deel nog avonturier die er een paar weken blijven, dus die zoeken het zelf wel uit :P .
Of op doorreis naar Istanbul en dan hoef je niet veel meer te weten dan de dienstregelingen van de EN Dacia of EN Ister en de Bosfor van Bukarest naar Istanbul.

BerichtGeplaatst: 11 apr 2010, 19:52 
Trans-Siberië Express

Ik was me aan het oriënteren op een mogelijke reis naar Moldavië en zat eerst te denken aan de nachttrein uit Lviv naar Chisinau (die dus uit Warschau kwam). Toen die opeens verdween op zoek gegaan naar alternatieven. Wat bleek was dat de nachttrein van Lviv naar Odessa een betere optie was. Vertrok niet zo laat en je kon nog even in Odessa rondkijken. Vanaf Odessa zijn er gelukkig bussen die niet door Transdnistrië naar Chisinau reizen.
Tussen Chisinau en Boekarest rijden ook een paar nachtbussen (een stuk sneller dan de trein ook, geen lange tijd om van spoorbreedte te wisselen), dus ook als de Prietenia niet rijdt, kan het allemaal nog wel.

BerichtGeplaatst: 11 apr 2010, 19:57 
Trans-Siberië Express

Land: België
Schrik van transnistrië? :P

BerichtGeplaatst: 11 apr 2010, 20:02 
Trans-Siberië Express

Beter geen risico nemen. Als je iets overkomt, kun je niet rekenen op je zorgverzekeraar of hulp van het Nederlandse consulaat in Chisinau. Bovendien, als je via Transdnistrië Moldavië binnenkomt krijg je geen inreisstempel, dan moet je dat weer gaan halen om uitreisproblemen te voorkomen.

BerichtGeplaatst: 11 apr 2010, 20:07 
Trans-Siberië Express

Schijnt in de praktijk niet zo'n probleem te zijn bij de uitreis van Moldavië, je kunt immers aangeven dat je via Tiraspol bent gereisd. Je Oekraïense uitreisstempel bewijst dat.

Geeft de polis van de zorgverzekering ook expliciet aan dat je in dat gebied niet gedekt bent? Als er geen voorbehouden staan voor wat betreft de geldigheid in Moldavië dan geldt het ook in Transnistrië.

BerichtGeplaatst: 11 apr 2010, 20:20 
Trans-Siberië Express

Ik heb het niet nagezocht in de polis, maar zoals ik al zei beter het zeker voor het onzekere.

De DB-planner geeft de Warschau-Chisinau nu ook weer aan, de NS Hispeedplanner nog niet (die lopen meestal achter op de Duitsers).

BerichtGeplaatst: 11 apr 2010, 20:24 
Trans-Siberië Express

DB planner heeft de nieuwe dienstregeling ook meestal eerder dan de NMBS plannerint, zit dus toch wel een verschil van updates op

BerichtGeplaatst: 12 apr 2010, 09:08 
Maglev

Goed dat jullie er over beginnen. Ik stond op het punt om vliegreizen (Eindhoven-Sofia, Boekarest-Brussel) te boeken om de voetbalwedstrijd Moldavie-Nederland te bezoeken (8 oktober). Planning was de 7e van per nachttrein Boekarest naar Chisinau te reizen, en de 9e terug. Ik zie nu inderdaad in de Thomas Cook dat de heenreis op even dagen gaat, en de terugreis op oneven dagen.
Ik zal dus een andere heenreis moeten verzinnen.

Wie kan me zeggen waar ik de dienstregeling van de bussen Odessa-Chisinau kan vinden? Vliegen naar Kiev, dan nachtttrein naar Odessa lijkt me wel wat.

BerichtGeplaatst: 12 apr 2010, 10:02 
Trans-Siberië Express

Als je op de website bus.com.ua Одеса en Кишинёв invult, dan zouden er bustijden moet komen uitrollen. Let dus wel op de route. De bussen via Tudora en Palanca rijden om Transdnistrië heen.

Ander alternatief is overigens van Chisinau naar Iasi te reizen (per trein of minibusje of een combinatie) en daar op de nachttrein naar Boekarest te stappen, al is dat vrij omslachtig.

BerichtGeplaatst: 12 apr 2010, 11:40 
Maglev

Ok, bedankt, dit is de website die ik moest hebben!. De bus doet er dus 6,5 uur over.
De vorige keer was de wedstrijd in Tiraspol (Transdnistrie). Als dat weer zo is, kunnen we misschien Odessa-Tiraspol met de bus doen, maar die gaat maar 1 keer per dag zie ik.
Even lekker plannen maken deze week :D

BerichtGeplaatst: 12 apr 2010, 12:28 
Trans-Siberië Express

Ik dacht dat er wel meer bussen naar Tiraspol gingen. Sommige doorgaande bussen van Odessa naar Chisinau gaan immers via Tiraspol en Bender.

BerichtGeplaatst: 12 apr 2010, 18:50 
Trans-Siberië Express

Ja, daar gaan wel meer bussen. Zal geen probleem zijn.

BerichtGeplaatst: 13 apr 2010, 18:55 
Maglev

Het is andersom, op oneven dagen Bucuresti-Chisinau, en op even dagen terug. Ik moet dus voor de terugreis iets nieuws verzinnen.
Jammer dat er van/naar Odessa geen goedkope vliegtuigen gaan. Met LOT kun je voor 185 euro naar Amsterdam, goedkoper nog niet gevonden

BerichtGeplaatst: 13 apr 2010, 22:19 
Trans-Siberië Express

Naar Keulen of Dortmund met wizzair vanaf Lviv?
Kan al vanaf 10€ alles inbegrepen (buiten bagage)

BerichtGeplaatst: 13 apr 2010, 22:35 
Trans-Siberië Express

En van Odessa naar Lviv rijden wel rechtstreekse treinen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00