Citeer:
Ik weet toch 100% zeker dat er in de NS Hispeed Planner en waarschijnlijk ook de DB-planner (als ik de NS Hispeed niet vertrouw dan kijk in ook in de DB-planner)
NS Hispeed gebruikt nu ook HAFAS, zou dus hetzelfde moeten zijn.
Citeer:
stond dat de Prietenia tussen Boekarest en Chisinau dagelijks reed.
Geloof ik ook wel maar dat is wel fout. De Prietenia rijdt al een hele tijd slechts om de dag.
Citeer:
Ook was dat doorgaande rijtuig van Warschau naar Chisinau opeens uit de planner verdwenen. Iemand heeft dus ergens een keer foutieve informatie in het systeem gestopt.
PKP-site checken? Hij zou wel moeten rijden.
Citeer:
Alleen het stoptreintje van Iasi naar Ungheni Prut komt eruit rollen.
Formeel geldt dat ding zelfs als sneltrein en moet je er een iets hoger tarief voor betalen; dit om te voorkomen dat het treintje vol zit met binnenlandse reizigers.

Overigens zijn er in Ungheni ook aansluitingen op Moldavische stoptreinen, die echter niet in de meeste planners opduiken. De middagtrein van Iasi naar Ungheni biedt volgens mij een acceptabele aansluiting, de andere kant op zijn er ook redelijke aansluitingen. Zo zijn er wel dagelijkse reisopties.
Citeer:
Bovendien gaan er niet heel veel Interrailers heen. Van degenen die er heen gaan is een groot deel nog avonturier die er een paar weken blijven, dus die zoeken het zelf wel uit

.
Of op doorreis naar Istanbul en dan hoef je niet veel meer te weten dan de dienstregelingen van de EN Dacia of EN Ister en de Bosfor van Bukarest naar Istanbul.