World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 02 jul 2020, 13:22

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 12 dec 2009, 14:49 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
Hallo,

ik snap so ie so niet waarom iemand naar rusland wil gaan.... Ik ben een half pool. Denk eerst eens na wat zij hebben gedaan met Polen. En nu nog steeds, die russen zijn totaal niet te vertrouwen.

Martin
Er wonen 140 miljoen mensen in Rusland, die zijn allemaal verschillend. Net zoals dat niet alle Polen homofoob, anti-abortus en/of harde werkers zijn.

Bovendien: als we zo gaan redeneren zou ik al helemaal niet meer in Nederland willen wonen, ik vind onze geschiedenis toch echt nog een stuk zwarter.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2009, 15:06 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ik denk dat jezelf Rusland moet ervaren voordat je een echt oordeel kan vellen.
Dat geldt voor eigenlijk alle landen. Veel mensen, ook Interrailers, denken nog in termen van het Oostblok, vaak gebaseerd op verhalen van mensen die er tientallen jaren geleden zijn geweest. Oost-Europa heeft tegenwoordig minstens 2 gezichten: modern en westers tegenover ouderwets en vervallen.

Niettemin is een Ruslandreis niet voor iedereen geschikt. Je moet open staan voor nieuwe ontmoetingen, avontuur, mogelijke ontberingen en veel wodka.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2009, 15:46 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Hallo,
Denk eerst eens na ... En nu nog steeds, die russen zijn totaal niet te vertrouwen.

Martin
Ok komt u maar met de feiten.

Ik neem aan dat je persoonlijke ervaringen hebt met de Russen dus ik verwacht een antwoord als "Ik heb mijn energieleverancier omgezet in Gazprom, maar gas leveren: ho maar"

Abstracte feiten uit politieke sferen zijn niet toegestaan, dan kunnen we ook een opsomming maken over Nederlanders die niet te vertrouwen zijn, of Polen. Of half-Polen.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2009, 17:15 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Hallo,

ik snap so ie so niet waarom iemand naar rusland wil gaan.... Ik ben een half pool. Denk eerst eens na wat zij hebben gedaan met Polen. En nu nog steeds, die russen zijn totaal niet te vertrouwen.

Martin
En in Polen zijn voor oorsprong Duitse steden, steden die door Duitsers gesticht zijn en altijd door Duitsers bewoond waren, na WO2 helemaal verpoolst (Stettin, Breslau, Krakau en een boel kleine steden). Dat maakt van de Polen echter nog niet een slecht volk. Sterker nog, ik denk dat jij je best wel beledigd zou voelen als ik zou zeggen dat de Polen nog steeds een stuk Duitsland bezet houden en daarom een slecht volk zijn. Je kunt niet zeggen dat de Polen, of de Duitsers, of de Russen slecht zijn. Polen heeft zijn bevrijding van de Duitsers in ieder geval wél aan de Russen te danken.

De VS voeren nu ook oorlog in Afghanistan en Irak. Maar we moeten niet vergeten dat diezelfde Amerikanen er grotendeels verantwoordelijk voor zijn dat de Tweede Wereldoorlog in Europa is beëindigd, anders hadden we nu waarschijnlijk Duits gesproken. Aan elk volk zitten goede en slechte kanten. Er zijn genoeg Russen die prima te vertrouwen zijn. Je kunt niet zo generaliseren en in het algemeen zeggen dat Russen niet te vertrouwen zijn.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2009, 17:19 
Maglev

ik mocht tog niet over volkeren praten?? En nu moet ik een verklaring geven. Ik wil het best doen, maar dan met de zekerheid dat ik n iet weer een waarschuwing krijg.

Martin

BerichtGeplaatst: 12 dec 2009, 17:21 
Trans-Siberië Express

Je bent toch zelf er over begonnen door te zeggen dat Russen niet te vetrouwen zijn?

BerichtGeplaatst: 12 dec 2009, 17:24 
Maglev

Citeer:
Je bent toch zelf er over begonnen door te zeggen dat Russen niet te vetrouwen zijn?
ja en hij wil een verklaring hebben. dat is goed, maar dan wel met de zekerheid dat ik geen waarschuwling krijg. Anders laat maar zitten.

Martin

BerichtGeplaatst: 12 dec 2009, 17:27 
Trans-Siberië Express

Een waarschuwing krijg je echt niet zomaar hier. Ik heb in deze discussie nog niks gezien dat überhaupt een waarschuwing waard is.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2009, 17:31 
Maglev

Citeer:
Een waarschuwing krijg je echt niet zomaar hier. Ik heb in deze discussie nog niks gezien dat überhaupt een waarschuwing waard is.
Met die zwarten ook, dus eerst zekerheid dan zeg ik het. Anders niet.

Martin

BerichtGeplaatst: 12 dec 2009, 17:34 
Trans-Siberië Express

Er zit een verschil tussen racistische opmerkingen en dingen die hooguit als beledigend kunnen worden opgevat. Maar ik geef niemand bij voorbaat een carte blanche om zomaar alles te kunnen zeggen.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2009, 17:40 
Maglev

Citeer:
Er zit een verschil tussen racistische opmerkingen en dingen die hooguit als beledigend kunnen worden opgevat. Maar ik geef niemand bij voorbaat een carte blanche om zomaar alles te kunnen zeggen.
nou dan kan maarten fluiten naar mijn verklaring.

Martin

BerichtGeplaatst: 12 dec 2009, 17:55 
Trans-Siberië Express

Maarten vraagt om feiten en persoonlijke ervaringen, die kun je dan toch wel geven? Het geven van feiten is nooit verboden, evenmin het geven van een persoonlijke ervaring. Dat kan prima zonder er gelijk een waardeoordeel aan te hangen.

BerichtGeplaatst: 13 dec 2009, 19:50 
Trans-Siberië Express

@martin: er is natuurlijk een verschil tussen iets op een ronduit rascistische manier zeggen en iets genuanceerd brengen. Niet voor iedereen is duidelijk waar de grens ligt, snap ik, maar probeer het eens. Ik hoop dat je zelf begrijpt dat de toon van 'ik mocht ook al niets over zwarten zeggen', het op een rascistische manier brengen is. Iets zeggen als: 'de keren dat ik bij Surinamers was, ondervroegen ze me uitvoerig over mijn familie en daar voelde ik me niet prettig bij', heeft natuurlijk een heel andere toon.

Als het over Russen gaat, kan ik me voorstellen dat hun gastvrijheid soms vermoeiend is. Je wordt van hot naar her gesleept, hebt als gast nauwelijks iets in te brengen en moet alles opeten en drinken dat je wordt aangeboden. Dat is zeker iets waar je aan moet wennen en waar misschien niet iedereen aan kan wennen.

BerichtGeplaatst: 13 dec 2009, 22:25 
Maglev

Ik ben in ieder geval erg blij dat Martin dit topic vakkundig heeft weggeleid van een saai verhaal over reizen in de voormalige Sovjet-Unie naar een mooie raciale discussie.
Hierbij zou ik dan ook graag mijn mening over verschillende volkeren/rassen met jullie delen:

Belgen: dom volk
Duitsers: allemaal nazistische kuilengravers
Fransen: stinkende knoflooketers
Polen: niet te vertrouwen, en ze pikken al onze banen in
Turken/Marokkanen: moslims, zie verder onder Polen
Amerikanen: allemaal dom en rechts
Engelsen: arrogante alcoholisten

Als jullie geinteresseerd zijn in mijn interessante meningen over andere volkeren/rassen (ook mbt Afrika en Zuid-Amerika) dan ben ik graag bereid om hier nog wat over door te gaan.

(sarcastic modus off)

But all I need are cigarettes and alcohol! (Oasis, cigarettes and alcohol)

BerichtGeplaatst: 13 dec 2009, 23:49 
Trans-Siberië Express

Ook deze topic is behoorlijk ontspoord. Ik gooi deze daarom maar op slot, dat is het beste. En hierbij een algemeen verzoek om geen ongefundeerde, tendentieuze of beledigende opmerkingen te plaatsen die off topic zijn. Het moet hier wel gezellig blijven!

Mocht iemand zich storen aan bepaalde forummers: je hebt altijd de mogelijkheid om een forummer op jouw vijandenlijst te plaatsen, je kunt de berichten van die persoon dan niet meer zien.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4

Alle tijden zijn UTC+01:00