World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 07 jul 2020, 14:25

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 jan 2010, 21:29 
Sprinter

Hallo
Vorig jaar zijn we via milaan met de nachttrein naar Palermo gegaan wat ons heel goed bevallen is. maarrrr helaas is dat dit jaar een beetje lastig omdat de CNL A.dam - Milaan er niet meer is. Ik heb al diverse lijnen bekeken maar weet niet wat het meest praktische en het voordeligst is. via Parijs moeten we de thalys nemen en die is ook niet goedkoop. eenmaal in Italie nemen we de Italie pass. of misschien toch naar Basel en dan door zwitserland?
wie kan mij adviseren?
Alvast heel hartelijk dank. :D :D
Groet Margreet.

BerichtGeplaatst: 04 jan 2010, 21:31 
Trans-Siberië Express

Land: België
nachttrein naar zuerich, cisalpino over de gotthard naar milaan, en daar een nachttrein naar sicilie (of eerst nog met de AV naar rome/napels, en daar pas de nachttrein nemen)

over de brenner kan ook eventueel, maar da's minder interessant

BerichtGeplaatst: 04 jan 2010, 23:19 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
ICE tot München, CNL naar Rome, nachttrein naar Palermo.
Vrij makkelijke route, maar duurt wel langer. Overstappen in Keulen of Frankfurt, München en Rome. Je hebt een dag in Rome.

Thalys (of combinatie IC+TGV, goedkoper) naar Parijs, EuroNight naar Rome, nachttrein naar Palermo.
Vermoedelijk de duurste route, wel heb je de kans wat uren door te brengen in Rome. Parijs moet je per metro door en in de metro moet je ook nog een keer overstappen. De EuroNight is bovendien vertragingsgevoelig.

CNL naar Basel of Zürich, Eurocity naar Milaan, nachttrein naar Palermo (die van 16:35 of rond die tijd haal je makkelijk).
De route die het meest in de buurt komt van de route met de voormalige CNL naar Milaan. De aanbevolen route, met slechts twee overstappen, in Zürich en Milaan. Zoals Bruno zegt: eventueel kun je vanaf Milaan nog doorreizen richting Rome of Napels om een vroegere nachttrein naar Palermo te nemen, maar dat kost alleen maar extra. Neem gewoon lekker vanaf Milaan de nachttrein. :) Couchette (zespersoons) kost met InterRail ongeveer € 20, een luxere Comfortcouchette (vierpersoons) € 30, een bed in het slaaprijtuig (T3) € 44 en als jullie met zijn tweeën zijn en samen een compartiment willen dan kan dat in de T2-compartimenten voor € 54 per persoon. Ik raad voor die lange reis minimaal een couchette aan!

BerichtGeplaatst: 05 jan 2010, 09:19 
Sprinter

Andries,
wat voor treinkaart ben ik nodig voor de Eurocity naar Milaan? of is dit net zoiets als de CNL, en hoe lang van te voren kan ik die reserveren?
Het is voor komende zomer dus ik ben nog ruim op tijd met eventuele reserveringen.
Dankjewel!!

Margreet.

BerichtGeplaatst: 05 jan 2010, 10:40 
Trans-Siberië Express

Reis je met een InterRail Pass of zonder?

Reserveren kan vanaf drie maanden van tevoren.

BerichtGeplaatst: 05 jan 2010, 11:42 
Sprinter

wij hadden gedacht om de interrail pass voor italie te nemen maar dan kunnen we vast niet van Basel naar Milaan!?
ik heb ook nog even in de treinreiswinkel catalogus voor 2010 gekeken en daar zag ik Sparchiene / Smartprice dagtrein v.a. 19 euro p.p. is dat misschien iets?
Margreet.

BerichtGeplaatst: 05 jan 2010, 11:58 
Trans-Siberië Express

Dat kan altijd, mits je vroeg boekt.

Het hangt er van af hoe lang je in Italië blijft en hoe veel je daar wilt reizen (welke Pass voor Italië was je van plan te nemen, hoeveel reisdagen?), maar eventueel is een InterRail Global Pass van 10 reisdagen binnen 22 dagen ook iets voor jullie. Voor alle treinen betaal je dan alleen de verplichte reserveringskosten.

BerichtGeplaatst: 05 jan 2010, 12:06 
Sprinter

Wij wilden de interrail pass level 3 nemen. 4 dagen in èèn maand, eigenlijk alleen voor de heen en terug reis.
wij blijven drie weken in Sicillie en reizen daar per bus en trein maar de treinkaartjes daar zijn super voordelig dus zijn we daar geen interrail pass nodig.

BerichtGeplaatst: 05 jan 2010, 12:11 
Trans-Siberië Express

Voor de reis binnen Italië kun je ook heel voordelig uit zijn door vroeg te boeken via de (prima hanteerbare) website van Trenitalia. Dat kan nog wel eens goedkoper zijn dan InterRail waar je ook toeslagen moet bijbetalen.

Er zijn verschillende opties, dus in dit geval is het even vergelijken wat de goedkoopste en beste route is. In principe is dat nog steeds de route via Zürich en Milaan.

BerichtGeplaatst: 05 jan 2010, 12:37 
Sprinter

Ik heb even op de site van trenitalia gekeken maar dan staat er dat ik alleen in Italie kan reserveren.
Of weet je een andere manier om dit te omzeilen.

BerichtGeplaatst: 05 jan 2010, 16:14 
Trans-Siberië Express

De SBB is wel superduur, een retourtje Basel-Chiasso is veel duurder als een interrail one country voor zwitserland
Best dus een Europa spezial/andere route gebruiken
Met 3 weken Sicilië is het wel nipt voor een 10/22 pass

op internet krijg je ook 20% korting bij de trenitalia (amica tarief)

is het trouwens geen optie Ryanair te nemen? Die vliegen zeer goedkoop van vele bestemmingen naar trapani en Palermo, in de zomer zal het wel wat duurder zijn als je nu boekt, voor de zomer zijn er momenteel nog geen actietarieven (1-2 maand voor vertrek komen die)

BerichtGeplaatst: 05 jan 2010, 16:21 
Trans-Siberië Express

Citeer:
is het trouwens geen optie Ryanair te nemen? Die vliegen zeer goedkoop van vele bestemmingen naar trapani en Palermo, in de zomer zal het wel wat duurder zijn als je nu boekt, voor de zomer zijn er momenteel nog geen actietarieven (1-2 maand voor vertrek komen die)
Vliegen? Dat is vloeken op dit forum! :twisted:

BerichtGeplaatst: 05 jan 2010, 16:49 
Trans-Siberië Express

Ik zal het nooit meer doen :lol:

BerichtGeplaatst: 05 jan 2010, 19:19 
Trans-Siberië Express

Een taallesje: Technisch gezien vallen alleen verwensingen met religieuze woorden (Jezus!, God...) onder de term vloeken. De Bond tegen het vloeken bestaat dan ook uit vrij orthodoxe christenen. Alle niet-godsdienst gerelateerde verwensingen vallen onder schelden.

CNL's via aanbieding, Onecountry pass Zwitserland + Onecountrypass Italië is ook een van de vele opties.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00