World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 02 jul 2020, 13:48

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Rondreis Europa Zomer 2010
BerichtGeplaatst: 11 jan 2010, 21:53 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Kijken of er geld of iets anders interessants lag. Ik keer in elke hotelkamer of slaapcompartiment de hele boel binnenstebuiten uit nieuwsgierigheid. Mijn reisgenoot vond nog een paar Poolse muntjes in de Jan Kiepura door goed te zoeken (waren niets waard, maar leuk voor de verzameling). In Griekenland vond ik ooit een boel dode kakkerlakken in een kast, dat was minder.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2010, 22:12 
Trans-Siberië Express

Ik kijk ook altijd even in alle kasten. :lol:

Dode kakkerlakken heb ik godzijdank nog nooit gevonden, maar dat zou nog altijd beter zijn dan levende. ;) Ik heb in Thessaloniki wel ooit bij een hotel een kamer bekeken, het hotel stond aanbevolen in de Lonely Planet. Nou, de muren waren beschimmeld (echt erg beschimmeld) en de gedeelde douche was smerig, donker en lekte. Voor die kamer (€ 25 voor een tweepersoonskamer) heb ik bedankt, een andere hotelkamer in een ander hotel heb ik ook afgewezen. Voor € 40 zaten we uiteindelijk aan de Egnatia in een fijne gemoderniseerde kamer met balkon en airco, bij het derde hotel was het dus wel raak. 8)

BerichtGeplaatst: 12 jan 2010, 22:36 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Ik heb meerdere malen in Etap (Aken, Bremen) en in Formule 1 (Brussel, Mannheim) geslapen en ik had altijd een schone kamer.
Tja.. misschien heeft het ermee te maken dat je alleen gaat klagen als er echt iets mis is: als het goed gaat neem je dat als vanzelfsprekend aan en ga je geen recensie op tripadvisor posten? Maarja, andere hotels hebben dan weer wel goede opinies.... alleen die Formule 1's en Etap's niet...
Ik doe in ieder geval wel altijd mijn ervaring laten weten op tripadvisor. Tot nu toe alleen maar positieve :)

Van de andere kant heb je in een Formule 1 weinig te zeggen mocht je een vuile kamer krijgen. Zelfs de receptie waar je eventueel zou kunnen klagen is meestal dicht.
Citeer:
Ik begrijp niet goed dat er nog mensen zijn die een dergelijk hotel boeken je leest toch eerst de beoordelingen van vorige gasten en bovendien wil ik altijd eerst kijken welke kamer ik toegewezen krijg en als deze niet voldoet aan de beschrijving van de door mij gereserveerde kamer wijger ik deze en meestal krijg je dan de kamer die je gereserveerd had.
Ja, dat is dus moeilijk als de receptie niet altijd open is.
Citeer:
Overigens merk ik wel eens dat je voor de prijs van een Etap ook wel eens een Ibis-hotel kan krijgen.
Inderdaad! In Zürich is hij soms zelfs een paar euro's goedkoper :!: :o
Goede product-management hebben ze daar bij de Accor groep :P (die bezitten toch zowel de Etap als Ibis?)

BerichtGeplaatst: 12 jan 2010, 23:02 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Goede product-management hebben ze daar bij de Accor groep :P (die bezitten toch zowel de Etap als Ibis?)
Ja, en Sofitel, Novotel, Mercure en Formule 1 (in de nieuwe opzet heet het HotelF1) en nog een hoop andere kleinere ketens en ketens buiten Europa (Motel 6 in de VS bijvoorbeeld).

De volgorde die ze hanteren in de luxe van de hotels, van hoog naar laag, is Sofitel, Novotel, Mercure, Ibis, Etap, Formule 1. Ik heb behalve met Ibis met al deze ketens ervaring. :)

Daarnaast kun je Accor ook in de trein vinden, ze doen het uitbaten van restauratie- en barrijtuigen en het uitbaten van nachttreinrijtuigen met Compagnie des Wagons-Lits, in verschillende Europese landen (o.a. Portugal, Frankrijk, Oostenrijk).

BerichtGeplaatst: 13 jan 2010, 08:53 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Citeer:
Ik begrijp niet goed dat er nog mensen zijn die een dergelijk hotel boeken je leest toch eerst de beoordelingen van vorige gasten en bovendien wil ik altijd eerst kijken welke kamer ik toegewezen krijg en als deze niet voldoet aan de beschrijving van de door mij gereserveerde kamer wijger ik deze en meestal krijg je dan de kamer die je gereserveerd had.
Ja, dat is dus moeilijk als de receptie niet altijd open is.

Hoe kom je aan een sleutel dan om je kamer te betreden?

groetjes ben2

BerichtGeplaatst: 13 jan 2010, 09:21 
Trans-Siberië Express

Je krijgt een cijfercode van een automaat als je een boekingscode of creditcard hebt.

BerichtGeplaatst: 13 jan 2010, 17:16 
Trans-Siberië Express

F1 en Etap zijn over het algemeen bemand van 7.00 tot 10.00 en van 17.00 tot 22.00. Buiten die tijden kan je het hotel in dmv je cijfercode. Buiten die tijden kan je zelfs ook inchecken.

BerichtGeplaatst: 13 jan 2010, 21:28 
Trans-Siberië Express

Citeer:
F1 en Etap zijn over het algemeen bemand van 7.00 tot 10.00 en van 17.00 tot 22.00. Buiten die tijden kan je het hotel in dmv je cijfercode. Buiten die tijden kan je zelfs ook inchecken.
Dergelijke hotels boek ik nooit vandaar mijn vraag.

groetjes ben2

Laatst gewijzigd door ben2 op 27 feb 2010, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 25 feb 2010, 17:44 
Stoptrein

ik heb een rond reis gemaakt door de baltische staten en ik was rond de 12 tot 20 euro per nacht kwijt, het is eventjes zoeken geweest, maar hostels is een aanrader waard.

Henry

http://henry.ditzel.webklik.nl

BerichtGeplaatst: 29 mar 2010, 00:42 
Trans-Siberië Express

Ik heb voor m'n Interrail vakantie vorig jaar http://www.booking.com gebruikt. Uitstekende website. Recensies kloppen, bij veel hotels kun je kort voor aankomst nog kosteloos annuleren mocht dat nodig zijn, en goedkoop. Ideaal voor mensen die een privé kamer zoeken.

BerichtGeplaatst: 29 mar 2010, 07:27 
Trans-Siberië Express

Ik zoek vaak via deze site: http://www.trivago.nl/ en dan komt er inderdaad vaak bookingcom (heb alleen nog maar bij hen geboekt ook voor mijn komende interrail en ga ook geregeld nog even met het vliegtuig een uitstapje maken zoals van 21-04-10 t/m 28-04-10 naar Dublin en wie weet ga daar nog wel een treinritje maken) er uit mede omdat deze geen bijkomende kosten heeft en je inderdaad kosteloos kunt anuleren tot meestal 24uur van te voren en je betaald niet vooraf (bij boeking bedoel ik).

groetjes ben2

BerichtGeplaatst: 13 mei 2010, 01:58 
Intercity

Qua slaapplek is het maar net hoeveel geld je er voor wilt uitgeven. Mocht je echt heel krap bij kas zitten, kan ik http://www.couchsurfing.org aanraden. Meerdere malen heb ik zo al ergens kosteloos overnacht. Het is erg leuk, je leert de stad met iemand die er vandaan komt kennen en het zijn vaak ook reizigers. Veel gespreksstof dus. En jullie zijn meisjes, dus dan is het misschien wat lastiger, maar wij sliepen in Belgrado en Tirana gewoon op straat. Ook een hele belevenis.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00