World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 07 jul 2020, 12:58

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07 apr 2010, 11:53 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
De beste mogelijkheid vanuit Nederland is de boottrein Hoek van Holland-Harwich vv, de prijs is erg goedkoop en de treinreis tot Londen of East Anglia is inbegrepen. Vanuit daar kun je met de HST treinen naar het noorden gaan. http://www.stenaline.nl.

Soms heeft KLM ook goedkope aanbiedingen naar diverse Britse steden, en je hoeft je geen zorgen te maken over koffergewicht en extra kosten om je baggage te vervoeren. Maar de boot van Hoek van Holland blijft in mijn ogen de beste optie, vooral omdat je treinreis inbegrepen is van het station van vertrek tot aan Londen of East Anglia.

BerichtGeplaatst: 05 sep 2010, 16:24 
Sprinter

Ik ga met de kerstvakantie 2weken door schotland heen reizen.
Ik vlieg naar edinbrugh en dan met de trein naar glasgow dan naar inverness paar dagen loch ness en dan vanuit inverness naar dundee.
Om daar de bus te pakken naar st andrews en dan later een paar dagen weer terug via dundee naar stirling en uiteindelijk edinbrugh.

Ik zit met oud en nieuw n edinbrugh.
Mochten er nog mensen zijn die tips hebben over een bepaalde route of kortingen tussen de steden dan hou ik me graag aanbevolen.
Ik reis van 18december tot 2januari.
Ben zelf al druk aan het zoeken naar de mogelijkheden en heb al begrepen dat het erg mooi moet wezen om met de trein door schotland te reizen.

Helaas heb ik niet meer tijd want anders was ik graag verder naar het noorden gegaan want daar schijnen de mooiste routes te lopen. Dat bewaar ik dan maar voor een volgende keer.

BerichtGeplaatst: 05 sep 2010, 16:34 
Stoptrein

De Interrail is trouwens niet in 2011 maar in 2010. Ik ga van 21 september tot en met 3 oktober de reis maken. Route: IJmuiden-Newcastle-Londen-Liverpool-York-Liverpool-Glasgow-Inverness-Aberdeen-Edinburgh-Newcastle-IJmuiden.

BerichtGeplaatst: 29 nov 2010, 11:30 
Trans-Siberië Express

Ik ben me aan het oriënteren op een mogelijk kort reisje naar de Britse Eilanden, maar een probleem waar ik op stuit is dat ik op een station aankom waar het loket nog niet open is terwijl ik mijn Britrail Flexi pass zou moeten valideren. Een Amerikaanse website zegt dat je dan gewoon mag reizen totdat je kans ziet je pass wel te valideren, maar dat lijkt me sterk. Bestaat er anders de mogelijkheid om bij een reisbureau in Nederland (of België) de pass al te valideren?

BerichtGeplaatst: 29 nov 2010, 11:55 
Trans-Siberië Express

Volgens de website:
Citeer:
Passes are issued open dated and must be validated within six months from the date of issue and prior to the first day of use. To validate a rail pass, present it along with your passport to the Railway official at the station of departure. At this time, the first and the last day of validity of the pass as well as the passport number is entered and the passenger must sign the pass. Under no circumstances is the pass holder allowed to validate his or her own pass. In the case of a Flexipass, the passenger must enter the date of travel each day before he/she boards the first train of the day.
Railway official - wellicht dat de conducteur dit kan of dat de stationschef al wel aanwezig is?

BerichtGeplaatst: 29 nov 2010, 11:57 
Trans-Siberië Express

Hmm.... staat daar niks over in de voorwaarden van BritRail zelf? Daar zou ik vanuit proberen te gaan.

De pass in Nederland of België laten valideren lijkt me sterk. Er moet echt een stationsstempel met de station en datum erop komen te staan. Zie mijn BirtRail van juni die in Plymouth gevalideerd was: http://picasaweb.google.com/kuba.gr2/Sc ... 3311161714

BerichtGeplaatst: 29 nov 2010, 12:08 
Trans-Siberië Express

Er vertrekken al een paar treinen voordat de loketten open gaan, dus er zal wel iemand van het spoorwegpersoneel aanwezig zijn. Of hij of zij ook zo'n stempeltje heeft, of dat het stempeltje in een gesloten la ligt waar het aanwezige personeel geen sleutel van heeft, dat is de vraag. Ik denk dat ik dan maar een paar mailtjes ga sturen om te kijken wat dat oplevert.

BerichtGeplaatst: 29 nov 2010, 12:10 
Trans-Siberië Express

Waar kom je aan en hoe laat, als ik mag vragen? :P

Mocht het helemaal niet lukken zou je ook nog op de goodwill van de conducteur kunnen gaan rekenen (situatie uitleggen en hopen dat hij geen boete gaat geven).

BerichtGeplaatst: 29 nov 2010, 12:15 
Trans-Siberië Express

Je kunt het natuurlijk altijd voor het instappen bij de conducteur melden.

BerichtGeplaatst: 29 nov 2010, 12:24 
Trans-Siberië Express

Rainham in Kent rond de klok van 05.30. De trein vertrekt om 05.45, het loket gaat om 06.00 uur open. De trein van 06.14 nemen lost het hele probleem op, maar ik neem liever de trein van 05.45.

Laatst gewijzigd door Erasmus2 op 29 nov 2010, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 29 nov 2010, 14:04 
Trans-Siberië Express

In het ergste geval verkoopt de conducteur gewoon een kaartje tegen normaal tarief.

BerichtGeplaatst: 29 nov 2010, 14:25 
Trans-Siberië Express

Citeer:
In het ergste geval verkoopt de conducteur gewoon een kaartje tegen normaal tarief.
Duuuur... :(

BerichtGeplaatst: 29 nov 2010, 14:58 
Trans-Siberië Express

Zo duur zelfs dat ik dan net zo goed een One Country Pass kan kopen om van al het gedoe af te zijn.

BerichtGeplaatst: 29 nov 2010, 15:02 
Trans-Siberië Express

ik bedoel een enkele reis naar het eerst volgende station waar je uitstapt :wink:

BerichtGeplaatst: 30 nov 2010, 18:45 
Trans-Siberië Express

Een antwoord gekregen van BritRail: There should be no problem to validate your pass at any rail station (London).
Lekker vaag antwoord, maar hopelijk slaat het op mijn vraag of ik mijn pass ook in London kan activeren als het loket in Rainham nog dicht is. Bij de FAQ van Southeastern rail staat ook dat als je geen kans ziet om een ticket te kopen (loket gesloten, geen automaat) je in het uiterste geval maar zonder ticket moet instappen en later alsnog een ticket voor het hele traject moet kopen. Door mijn pass in London te activeren doen ik dat in feite ook, dus ik denk dat ik het er maar op ga wagen 8) . Dat is, als de reis doorgaat.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00