Alle "steden" die je opnoemt zijn landen.

Als ik jullie voorkeuren zo lees, kun je je beter richten op een haalbare "stedenreis" met een InterRail-pass in de hand, dan puur op de landen zelf. Zo zijn de meeste Noorse steden bijvoorbeeld ècht geen klap aan, de natuur daarentegen is práchtig. Ander probleem is dat Groot-Brittannië een uithoek in het InterRail-gebied is en de Eurostar een torenhoge toeslag heeft (€70,-).
De overige landen zijn op zich redelijk te combineren, ik zeg zo maar even wat per land wat interessant zou kunnen zijn:
-Frankrijk: Lyon, Marseille, Bordeaux (Paris is echt om de hoek, daar ben je binnen 3 uurtjes per Thalys, vaak wordt toch afgeraden dit op InterRail mee te pakken)
-Spanje: Barcelona, Madrid, Valencia.
-Portugal: Porto, Lissabon
-Italië: Roma, Venezia (Napoli als je wat avontuurlijker bent)
-Montenegro: Heb begrepen dat Kotor schijnbaar erg de moeite is, maar 'grote' steden heb je niet in dit land (in heel voormalig Joegoslavië zijn Belgrado en Skopje [ook een aanrader overigens!] volgens mij de grootste)
-Zwitserland: Heb nooit van iemand gehoord dat er echt een 'bruisende' stad is in dit land. Het is volgens mij ook vooral de natuur waar je het voor moet doen in dit land.
Afgaande op je openingspost heb ik de volgende tips nog:
-Hongarije: Budapest is echt een absolute must-do! Ligt ook heel goed op de route als je graag naar Montenegro wilt.
-Servië: Belgrado (meningen verschillen erg op het forum overigens, ik vind het wel een fantastisch oord!)
-Ga er niet van uit dat alle hoofdsteden per definitie bruisende grote steden zijn!
Bedrag waar je rekening mee moet houden: Hoe lang wil je gaan? Heb je er problemen mee om in hostels te overnachten op slaapzalen?k
Papieren te regelen: Je verzekeringen op orde hebben en daar de benodigde papieren van meenemen. Paspoort is volgens mij enkel voor Macedonië(?) & Turkije nog nodig in het InterRail-gebied.
Dingen die voor ons 'normaal' zijn en je beter niet in het buitenland kan doen: Op het geweldige idee komen om deodorant te gaan spuiten midden in het rijtuig (heb dat een paar Nederlanders eens in Roemenië zien doen, die werden echt knettergek verklaard door Roemenen [...en terecht]) & denken dat heel de wereld Engels spreekt.