World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 17 jan 2018, 06:16

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25 feb 2009, 23:57 
Sprinter

Hallo,

Ik hoop dat dit in het goede subforum staat.

Ik ben van plan om van de zomer (augustus) op vakantie te gaan naar Slovenie en kroatie. Eerst een periode naar het Triglav nationale park in Slovenië (Kranjska Gora) en daarna door naar Istrie Kroatie (Porec of Rovinj) voor wat zon zee strand en stappen. Nu ben ik aan het bekijken hoe ik het beste op locatie kan komen (en tussen de locaties kan reizen) en 1 van de opties is de trein. Nu wil ik graag weten hoe ik het beste kan reizen met de trein, hoe lang de reis ongeveer duurt, hoeveel dit ongeveer gaat kosten (2 23-jarigen) en hoe ik het kan reserveren.

Ik heb gelezen over passen die bedoeld zijn om een aantal dagen te reizen binnen een bepaald aantal dagen maar aangezien ik de trein vooral wil gebruiken om naar de locatie te reizen en dan daar een tijdje wil blijven denk ik dat dit kostentechnisch niet zo gunstig is. Ik heb trouwens al wel zitten zoeken en gevonden dat het mogelijk is om van Muchen naar Lubljana te komen en dat Lubljana en Rijeka (kroatie). Ik kan alleen totaal niets vinden over het totaalplaatje en ik vind het allemaal een beetje onoverzichtelijk dus als iemand helderheid kan scheppen zou ik daar erg blij mee zijn :)

Alvast bedankt voor reacties

BerichtGeplaatst: 26 feb 2009, 00:02 
Maglev

Vorig jaar ben ik ook in Kranjska Gora geweest, een mooi plek om te wandelen of te mountainbiken

Je neemt dan de trein naar Jesenice. Dit station ligt op de route van Munchen naar Ljubljana.
Er rijdt ook een nachttrein, maar deze is vrij vroeg 5 / 6 uur al in Jesenice.
Vanaf Jesenice rijden regelmatig bussen naar Kransjka Gora, en die kosten enkele euro's.
Heb het niet precies onthouden. Die bussen vertrekken aan de overkant van de straat die langs het station loopt.

Hoe lang wil je weg blijven?
Dat maakt uit, voor welke passen je kunt gebruiken.

BerichtGeplaatst: 26 feb 2009, 00:19 
Sprinter

Dankjewel :)

Hoe lang we precies naar beide plaatsen toegaan moeten we het nog over hebben, dit hangt af van periodes dat we accommodaties gunstig kunnen boeken, maar ook bijvoorbeeld welke dagen treinen rijden of hoe lang eventuele passen geldig zijn. Voorlopig heb ik voor de gehele vakantie 3-4 weken in mijn hoofd en dan een wat langere periode Kransjka Gora. Misschien 14 dagen +8 dagen + reisdagen? Wij zijn hier in ieder geval vrij flexibel in naar wat handig is.

Ik heb net Jesenice Munchen gegoogled en dat schijnt maar 5 uur met de trein te zijn, ik weet niet precies hoe lang het duurt Munchen te bereiken maar het klinkt in ieder geval goed te doen. Als je mij kan uitleggen hoe je zo'n treinreis regelt en wat voor trein je het best nemen kan (je hebt het over een nachttrein) zou mij dat enorm helpen.

BerichtGeplaatst: 26 feb 2009, 00:41 
Maglev

Op http://www.db.de staat een routeplanner.
(er bestaat ook een nl-talige versie, die heb ik even niet bij de hand

Ér zijn 3 snelle verbindingen :

1) een nachttrein: Vertrek 23:40, aankomst 04:44 (niet echt een fijn tijdstip)
2) 's middags: vertrek 12:20, aankomst 17:30
3) 's ochtends: vertrek rond 8 uur, maar dan moet je 2x overstappen (Salzburg, Villach)
duurt ook ongeveer 5 uur

Ik vermoed dat deze aansluit op de nachttrein Amsterdam - Munchen van City Night line

Ik denk dat losse tickets voor jullie goedkoper zijn, maar misschien (waarschijnlijk) dat anderen daar iets meer over weten dan ik.
Een alternatief is de 10 dagen interrailen kaart binnen 22 dagen.
Of een maand achtereen. (30 dagen onbeperkt reizen)
Maar omdat jullie op veel dagen de trein niet nodig hebben, betwijfel ik over interrail goedkoper is dan losse tickets.
Als je voor losse tickets kiest, en je vroeg boekt kun je bovendien ook profiteren van allerlei soorten kortingen (bijv Sparpreis)

Je zou ook de treinreiswinkel kunnen mailen (dan bellen ze je terug), bellen, of bezoeken (in Amsterdam of Leiden), zij kunnen je verder informeren Zie http://www.treinreiswinkel.nl, maar waarschijnlijk komen er hier ook nog wel meer reacties.

BerichtGeplaatst: 26 feb 2009, 08:59 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
Op http://www.db.de staat een routeplanner.
(er bestaat ook een nl-talige versie, die heb ik even niet bij de hand
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/nn
Citeer:
Ér zijn 3 snelle verbindingen :

1) een nachttrein: Vertrek 23:40, aankomst 04:44 (niet echt een fijn tijdstip)
De nachttrein heeft vaak iets vertraging.
Citeer:
2) 's middags: vertrek 12:20, aankomst 17:30
Die red je niet vanuit Nederland, dus dan moet je per nachttrein naar München.
Citeer:
3) 's ochtends: vertrek rond 8 uur, maar dan moet je 2x overstappen (Salzburg, Villach)
duurt ook ongeveer 5 uur
Om 08:27 is rechtstreeks, om 10:21 moet je tweemaal overstappen. Om 14:21 kan ook nog, met overstappen in Villach. Voor de vroege vogels is op doordeweekse dagen om 05:51 ook nog mogelijk. ;) Dan ben je voor het middaguur al in Jesenice.
Citeer:
Ik vermoed dat deze aansluit op de nachttrein Amsterdam - Munchen van City Night line
Ja, die haal je normaal gesproken makkelijk. De CNL vanuit Amsterdam heeft bijna nooit zo veel vertraging.
Citeer:
Ik denk dat losse tickets voor jullie goedkoper zijn, maar misschien (waarschijnlijk) dat anderen daar iets meer over weten dan ik.
Een alternatief is de 10 dagen interrailen kaart binnen 22 dagen.
Of een maand achtereen. (30 dagen onbeperkt reizen)
Maar omdat jullie op veel dagen de trein niet nodig hebben, betwijfel ik over interrail goedkoper is dan losse tickets.
Als je voor losse tickets kiest, en je vroeg boekt kun je bovendien ook profiteren van allerlei soorten kortingen (bijv Sparpreis)
Europaspezial Slovenië zal het goedkoopste zijn, geldig vanaf elk station in Duitsland. Maar deze is alleen beschikbaar als je vanaf München een rechtstreekse EC naar Jesenice neemt. Ze zijn beperkt beschikbaar, vanaf drie maanden van te voren, maar voor bijvoorbeeld 26 mei zie ik dat er nog een ticket van Gronau (bij Enschede) naar Jesenice voor € 39,00 is. Vroeg boeken is dus aan te raden.

Ongetwijfeld zijn er vanaf München meer goedkope tickets beschikbaar. De truc is dan om een ticket voor de CNL Amsterdam-München te boeken (kan bv. via nshispeed.nl) vanaf € 29,00 voor een ruststoel of € 49,00 voor een couchette. 's Ochtends neem je dan vanaf München de EuroCity van 08:27 naar Jesenice, waar je om 13:30 aankomt (voor € 39,00). Bij vroeg boeken moet je dan per enkele reis rekenen op € 29,00 + € 39,00 = € 68,00.
Citeer:
Ik heb net Jesenice Munchen gegoogled en dat schijnt maar 5 uur met de trein te zijn, ik weet niet precies hoe lang het duurt Munchen te bereiken maar het klinkt in ieder geval goed te doen.
Is inderdaad prima te doen en het is ook een mooie route door de Alpen heen.

BerichtGeplaatst: 26 feb 2009, 17:15 
Sprinter

Nogmaals bedankt.

Ik heb de link gevolgd en heb gevonden dat de 8.27 van München Hbf - Jesenice 29 euro kost voor een enkeltje voor de "spaarprijs". Dit is van München Hbf, terwijl je in je post het hebt over Gronou bij de grens. Maat de CNL gaat toch naar München?

Ik heb de CNL trein die je bedoelde (alleen dan vanaf Rotterdam) ook gevonden. 20.17 - 7.16 uur voor 39,60 euro. 29 euro is Utrecht-München bij het laagste tarief (er zijn wel erg veel tarieven), Rotterdam Utrecht is de overige 10,60. Dit lijkt overigens al boekbaar te zijn voor augustus.

Voorlopige planning:

Trjaect 1 (Rotterdam-Kransjka Gora)

Rotterdam-München: 20.17-7.16
München-Jesenice: 8.27-13.30
Jesenice-Kransjka Gora: bus nader uit te zoeken

Traject 2 (Kransjka Gora-Porec/Rovinj)

Kransjka Gora-Jesenice bus nader uit te zoeken
Jesenice-Rijeka 13.36-17.25 / 15.36-19.45 (is dit het handigst? Kun/moet je deze ook reserveren vanuit Nederland?)
(en wat is de prijs)
Rijeka-Porec/Rovinj Hier schijnen bussen te rijden
update:
http://www.akz.hr/EN/voznired.aspx voor Kroatie busdiensten (voorlopig tot 04/2009)
o.a. 18.45-20.23 Rijeka-Porec, Rovinj iets verder

Traject 3 (Porec/Rovinj-Rotterdam)

Dit lijkt ene beetje een lang traject te worden. Wellicht slim om hier twee trajecten van te maken? Ook welke tijden zijn hier het best om te nemen (sluiten aan e.d.)

Verdere vragen:

1) Zijn er dagen van de week die slimmer zijn om te pannen als reisdagen? (zoals wel/niet weekend etc.) Ik moet het precieze verblijf toch nog regelen dus dit kan een factor zijn in het kiezen van de exacte data.

2) Wanneer (en voor welke) reizen is het slim te reserveren?

3) Zijn voor de nachttrein bepaalde zitplaatsen aan te bevelen?

4) Bij veel van de prijzen zit er vrij veel verschil tussen de goedkope prijs en de duurdere prijs. Hoe vroeg is het wijs de reservering te doen (wanneer is het wijs een besluit te hebben genomen)?

5) De treinkaartjes die ik pas 3 maanden van tevoren kan kopen, is het daar wel vrij zeker van dat ik ze dan wel kan bestellen (ivm boeken hotels/appartementen)

Nou ja, dit is waar ik nu allemaal op kan komen. Ik hoop dat de structuur ervoor zorgt dat het een beetje makkelijker te beantwoorden is want ik vraag wel vrij veel :)

BerichtGeplaatst: 26 feb 2009, 23:20 
Maglev

4) Zo vroeg mogelijk, die goedkope kaartjes zijn vrij snel weg.

Een kaartje Gronau - Jesenice kan goedkoper zijn dan het kaartje naar Munchen plus een kaartje Munchen - Jesenice (dat hangt van de beschikbaarheid af van de goedkope kaartjes)

Ik ben wel nieuwsgierig of jullie nog bijzondere plannen hebben in Kransjka.
Al dag tip kun je met de bus richting Bovec een heel eind een berg op.
Je kunt op het hoogste punt uitstappen en dan terug wandelen, een erg mooie wandeling.

Ik zou er zelf eerder voor kiezen om een dag of 3 a 4 in Kransjka te verblijven en dan ergens anders naar toe, bijvoorbeeld Bled, maar is een kwestie van smaak.
Je hebt in de buurt van Bled de mooie Vintgar gauge, en natuurlijk het meer van Bled.

Op die andere vragen weet ik geen direct antwoord
Als ik zelf wegga houd ik weinig rekening met de dag van de week.

BerichtGeplaatst: 27 feb 2009, 12:25 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Nogmaals bedankt.

Ik heb de link gevolgd en heb gevonden dat de 8.27 van München Hbf - Jesenice 29 euro kost voor een enkeltje voor de "spaarprijs". Dit is van München Hbf, terwijl je in je post het hebt over Gronou bij de grens. Maat de CNL gaat toch naar München?
Als je dicht bij de grens woont kan dat goedkoper zijn. Aangezien ik nu zie dat je in Rotterdam woont gaat dat niet op, maar had je bijvoorbeeld in Twente gewoond, dan was dat anders geweest.
Citeer:
Voorlopige planning:

Trjaect 1 (Rotterdam-Kransjka Gora)

Rotterdam-München: 20.17-7.16
München-Jesenice: 8.27-13.30
Jesenice-Kransjka Gora: bus nader uit te zoeken
Vertrek liever wat eerder vanuit Rotterdam, zodat je een ruime overstap in Utrecht hebt. Je wil niet dat je reis al in het water valt doordat je vertraging krijgt door ieen sein- en wisselstoring bij Woerden waardoor je de CNL mist.
Citeer:
Traject 2 (Kransjka Gora-Porec/Rovinj)

Kransjka Gora-Jesenice bus nader uit te zoeken
Jesenice-Rijeka 13.36-17.25 / 15.36-19.45 (is dit het handigst? Kun/moet je deze ook reserveren vanuit Nederland?)
Hoef je niet te reserveren, kan wel. Eerste optie is het makkelijkst, met maar één overstap in Ljubljana.
Citeer:
Traject 3 (Porec/Rovinj-Rotterdam)

Dit lijkt ene beetje een lang traject te worden. Wellicht slim om hier twee trajecten van te maken? Ook welke tijden zijn hier het best om te nemen (sluiten aan e.d.)
Ik zou 's ochtends per bus vertrekken richting Slovenië; hoogstwaarschijnlijk kun je naar Koper per bus. Vanaf Koper zou je de trein van 10:03 naar Ljubljana moeten kunnen halen, aankomst aldaar om 12:40. Vanaf Ljubljana vervolgens om 15:25 de Eurocity naar München, aankomst om 21:35. Om 22:44 vertrekt vanaf München de CityNightLine naar Nederland, aankomst in Utrecht om 08:28.
Citeer:
1) Zijn er dagen van de week die slimmer zijn om te pannen als reisdagen? (zoals wel/niet weekend etc.) Ik moet het precieze verblijf toch nog regelen dus dit kan een factor zijn in het kiezen van de exacte data.
Op vrijdag en zondag zitten de treinen voller. Het rustigst zijn maandag tot en met donderdag.
Citeer:
2) Wanneer (en voor welke) reizen is het slim te reserveren?
CNL moet je reserveren; voor de EC's tussen München en Jesenice en tussen Ljubljana en München is het aan te raden om te reserveren.
Citeer:
3) Zijn voor de nachttrein bepaalde zitplaatsen aan te bevelen?
De CNL heeft als zitplaatsen enkele ruststoelen. Voor 20 euro meer kun je een couchette nemen, het overwegen waard (bij vroegboeken vanaf 49 euro enkele reis).
Citeer:
5) De treinkaartjes die ik pas 3 maanden van tevoren kan kopen, is het daar wel vrij zeker van dat ik ze dan wel kan bestellen (ivm boeken hotels/appartementen)
Ja hoor. Maar het is wel aan te raden om precies drie maanden van te voren te boeken. Dan heb je de goedkoopst mogelijke tickets.

BerichtGeplaatst: 27 feb 2009, 19:05 
Sprinter

Bedank voor de uitgebreide reacties weer. Ik ga er wel komen :)

Ten eerste kun je als je Rotterdam-Munchen gereserveerd hebt dus een eerdere Rotterdam Utrecht trein nemen? (hoort Rotterdam CS-Utrecht uberhaupt bij CNL of is dit een gewone trein?) Daarnaast moet ik bij de terugreis erop letten dat ik om een tijd thuiskom dat er metro's rijden (meer opmerking voor mezelf)

Je stelt voor via Koper te gaan op de terugweg. Is het niet handiger dit op de heenweg ook te doen dan? Ik kon de busverbinding tussen Porec/Rovinj en Koper niet vinden op http://www.akz.hr/EN/voznired.aspx. Wat ik wel vinden kon was de volgende route

Kransjka Gora -> Jesenice (bus)
Jsesenice -> Ljubljana trein
Ljubljana -> Buzet (via Divaca het is de trein naar Pula)
Buzet -> Porec/Rovinj (busroute op http://www.akz.hr/EN/voznired.aspx)

Welke van de 3 routes is nu het handigst?

BerichtGeplaatst: 27 feb 2009, 20:17 
Maglev

Rotterdam - Utrecht hoort niet bij CNL, maar is een gewone NS-trein.
De CNL komt vanuit Amsterdam.

Het traject Rotterdam - Utrecht kun je dus ook niet reserveren.
Als je een kaartje hebt, kun je in ieder geval elke trein nemen die dag rijdt tussen beide steden.

BerichtGeplaatst: 03 apr 2009, 22:38 
Sprinter

Okee bij deze een grote update met wat meer vragen van onze kant:

We hebben de overnachtingen en de trein naar Mucnhen geboekt. We hebben ervoor gekozen op de terugweg nog even in Ljubljana te blijven. Dit is ons schema:

10 augustus Utrecht-Munchen (trein) 21.01 - 7.16 Geboekt via NS Hi speed
11 augustus Munchen-Jesenice (trein) 8.27-13.30 Nog te boeken
11 augustus Jesenice-kranjska Gora (bus) 13:59-14:27 Ter plaatse
11 augustus - 26 augustus verblijf Kranjska Gora Geboekt
26 augustus Reis Kranjska Gora - Porec
26 augustus - 4 septermber verblijf Porec Geboekt
4 september Reis Porec-Ljubljana
4 september - 6 september verblijf Ljubeljana Geboekt
6 september Ljubljana - Munchen (trein) 15:25-21:35 Nog te boeken
6 september Munchen-Utrecht (trein) 22:44-08:28 Nog te boeken

Vragen:

1) Munchen-Jesenice, Ljubljana - Munchen en Munchen-Utrecht kunnen we boeken bij de DB Bahn site. Is dit de beste plaats om dit te doen?
2) We hebben flink zitten puzzelen om van Kransjka Gora naar Porec te komen. Treinen vanaf Ljubljana naar Koratie gaan erg vroeg of erg laat.

Optie 1) (via Rijeka)

Ljubljana->Rijeka 6.20-8.51 en 14.53-17.25 (we denken alleen onmogelijk om 6.20 uur in Ljubljana te kunnen zijn)
Rijeka->Porec (bus) 12.00-13.33 en 18.45-20.23 (wat aan de late kant)

Er is btw een treinstation in Pazin, maar we konden geen schema's vinden om effectief gebruik te maken van dit treinstation.

Optie 2) (Via Koper)

Jesenice->Koper 6.12-11.52 en 11.15-18.10 (die eerste is te halen maar wel erg vroeg)
Koper->Porec ?? Onbekend, we hebben de brioni.hr gemaild (oa, de meesten mailden niet terug :P) en die melden ons dat dit voorlopig niet bekend is en op verdere vragen reageren ze niet.

Optie 3)

We hebben ergens gelezen dat er bussen vanuit Ljubljana direct naar Porec reiden en omgekeerd. Klopt dit en zo ja hebben jullie enig idee wat de vertrek en aankomsttijden van deze zijn?

3) Als we op het traject Jesenice-Ljubljana de trein willen nemen, moet dit dan ook gereserveerd worden?
Trouwens ook voor alle andere treinen, de treinen die kan reserveren maar niet hoeft: Hoe zou je deze kunnen reserveren? (via DB Bahn kun je alleen treinen die via Duitsland gaan boeken) En wat zijn de voordelen hiervan? (als je ter plaatse, op het tijdstip dat je de trein neemt, het kaartje kan kopen heeft dat mijn voorkeur).

4) Dezelfde vragen (als bij 2) voor Porec-Ljubljana, hier hebben we echter wel een redelijke route gevonden:

Porec->Rijeka (bus) 08:15 09:51
Rijeka -Ljubljana (trein) 12:57 15.25

Maar zoals je kunt zien sluit het voor geen meter aan. Via Koper hebben we opnieuw alleen kunnen vinden hoe laat er treinen naar Ljubljana vertrekken (10:03-12:40, 13:28-16:16 en 14:45-17:04) maar niet hoe we er kunnen komen vanuit Porec. Ten slotte is er natuurlijk nog de optie van de directe bus (Porec-Ljubljana) zoals eerder gezegd.

BerichtGeplaatst: 17 apr 2009, 19:57 
Sprinter

Een kleine bump voor de bovenstaande vragen

vraag 1 is nog erg actueel.

Vaag 2 is gewijzigd naar:

Trein:

jesenice->Ljubljana 11.35-12.32
Ljubljana->Ddivaca 13.20-15.02
Ddivaca->Buzet 15.05-15-45 (rijdt 1 keer per dag, is deze aanluiting goed?)
Buzet->Pazin 16.00-16.41

Maar vanuit Pazin dan in Porec komen is nog lastig zonder 2.5 uur te moeten wachten. Dus is dit goed? Kun je verbetering aanbrengen en hoe vanuit Pazin naar Porec?

en vraag 3 en 4 staan ook nog

Alvast bedankt

BerichtGeplaatst: 17 apr 2009, 20:20 
Trans-Siberië Express

Citeer:
1) Munchen-Jesenice, Ljubljana - Munchen en Munchen-Utrecht kunnen we boeken bij de DB Bahn site. Is dit de beste plaats om dit te doen?
Ja, of de Treinreiswinkel.
Citeer:
3) Als we op het traject Jesenice-Ljubljana de trein willen nemen, moet dit dan ook gereserveerd worden?
Trouwens ook voor alle andere treinen, de treinen die kan reserveren maar niet hoeft: Hoe zou je deze kunnen reserveren? (via DB Bahn kun je alleen treinen die via Duitsland gaan boeken) En wat zijn de voordelen hiervan? (als je ter plaatse, op het tijdstip dat je de trein neemt, het kaartje kan kopen heeft dat mijn voorkeur).
Je kunt ter plekke reserveren, bij de Treinreiswinkel of bij NS Hispeed. Jesenice-Ljubljana hoeft niet gereserveerd te worden, kan wel, is niet nodig. Binnenlandse trajecten zijn in het land zelf goedkoper (binnenlands tarief)
Citeer:
4) Dezelfde vragen (als bij 2) voor Porec-Ljubljana, hier hebben we echter wel een redelijke route gevonden:

Porec->Rijeka (bus) 08:15 09:51
Rijeka -Ljubljana (trein) 12:57 15.25

Maar zoals je kunt zien sluit het voor geen meter aan. Via Koper hebben we opnieuw alleen kunnen vinden hoe laat er treinen naar Ljubljana vertrekken (10:03-12:40, 13:28-16:16 en 14:45-17:04) maar niet hoe we er kunnen komen vanuit Porec. Ten slotte is er natuurlijk nog de optie van de directe bus (Porec-Ljubljana) zoals eerder gezegd.
http://www.autobusni-kolodvor.com/en/timetable.aspx

Er rijden op deze route verschillende vervoerders. Er zijn dus veel meer opties:

07:30 09:14 stations bus, yearlong, every day, AUTOTRANS d.o.o. Rijeka
08:15 09:51 stations bus, yearlong, every day, ISTRA-PROMET d.o.o.
08:30 11:15 stations bus, yearlong, every day, LASTA a.d.
10:30 12:09 stations bus, yearlong, every day, AUTOTRANS d.o.o. Rijeka

Dus neem de bus van 10:30, dan kom je om 12:09 aan in Rijeka. Prima overstaptijd, maar 48 minuten.
Citeer:
jesenice->Ljubljana 11.35-12.32
Ljubljana->Ddivaca 13.20-15.02
Ddivaca->Buzet 15.05-15-45 (rijdt 1 keer per dag, is deze aanluiting goed?)
Buzet->Pazin 16.00-16.41
De treinen wachten op elkaar in Buzet. (En het is Divaca, met slechts 1 d). Zomers (20 juni-29 augustus) is er nog een reisoptie, wel met vroeg vertrek:

05:08 vanuit Jesenice naar Ljubljana met trein 499, aankomst 06:05.
06:33 vanuit Ljubljana naar Hrpelje-Kozina met trein 1605, aankomst 08:22.
08:31 vanuit Hrpelje-Kozina naar Pazin met trein 1472, aankomst ongeveer een uurtje later.
13:00 vanuit Pazin naar Porec met de bus, aankomst 13:33.

Niet echt ideaal. Dit is ook nog een goede optie:

05:08 vanuit Jesenice naar Ljubljana met trein 499, aankomst 06:05.
06:20 vanuit Ljubljana naar Rijeka met trein 481, aankomst 08:51 (wachten op elkaar in verband met overgang couchetterijtuig München-Rijeka).
10:30 vanuit Rijeka naar Porec met de bus, aankomst 12:05.
Citeer:
Maar vanuit Pazin dan in Porec komen is nog lastig zonder 2.5 uur te moeten wachten. Dus is dit goed? Kun je verbetering aanbrengen en hoe vanuit Pazin naar Porec?
Andere optie is een directe bus vanaf Buzet, vertrek om 18:30, aankomst 19:26. Dat lijkt de snelste optie te zijn. Zie ook de website die ik eerder genoemd heb.

Aankomst- en vertrektijden van busstation Porec: http://www.autobusni-kolodvor.com/en/st ... s=98&d=191

BerichtGeplaatst: 17 apr 2009, 22:11 
Sprinter

Hartstikke bedankt voor het antwoord. We hebben de reis nu bijna helemaal rond. Nog 2 dingen:

1) Je zegt dat de treinen in Buzet wachten op de internationale trein, maar hoe zit dit bij Divaca? Hier hebben we namelijk zelfs maar 3 minuten om over te stappen (tegen de 6 op Buzet).

2) Hoe zit het met het kopen van de treinkaartjes voor de reis van Slovenie naar Kroatie? Kunnen we deze kopen in het treinstation van Jesenice?

BerichtGeplaatst: 17 apr 2009, 22:45 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Hartstikke bedankt voor het antwoord. We hebben de reis nu bijna helemaal rond. Nog 2 dingen:

1) Je zegt dat de treinen in Buzet wachten op de internationale trein, maar hoe zit dit bij Divaca? Hier hebben we namelijk zelfs maar 3 minuten om over te stappen (tegen de 6 op Buzet).
Zowel in Divaca als Buzet zouden de treinen normaal gesproken op elkaar moeten wachten.
Citeer:
2) Hoe zit het met het kopen van de treinkaartjes voor de reis van Slovenie naar Kroatie? Kunnen we deze kopen in het treinstation van Jesenice?
Ja, maar als je de trein van 05:08 neemt zou ik er niet op rekenen dat het loket al open is. Wat een idee is is om het binnenlandse traject (tot Rakitovec, het laatste station in Slovenië) en grensoverschrijdende traject (Rakitovec-Buzet of Rakitovec-Pazin) te splitsen; omdat verreweg het grootste deel van je reis door Slovenië gaat zal het veel goedkoper zijn om het binnenlandse Sloveense tarief toe te passen.

Jesenice-Rakitovec is € 6,42 (of € 9,17 als je boven de 26 bent). Rakitovec-Buzet kost € 2,20 (zonder korting, kan dus nog iets goedkoper als je onder de 26 bent).

Tegen internationaal tarief is Jesenice-Buzet € 21,60; dat is zonder eventuele kortingsfactoren (en volgens mij kan er wel een jongerenkorting toegepast worden). Het beste splits je dus de reis tariefmatig gezien in Rakitovec, want het internationale tarief is voor Slovenië meer dan dubbel zo duur als het binnenlandse Sloveense tarief.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00