World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 09 aug 2020, 18:06

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: InterRail experience
BerichtGeplaatst: 24 jan 2010, 15:23 
Stoptrein

Beste mensen!

Wij hebben jullie hulp nodig! Voor een project, (Hogeschool Rotterdam), moesten wij een multimedia product maken voor InterRail.
Het concept is:
Als eerste maken we een website, zowel mobiel voor als op de computer. Hier op kunnen de reizigers hun foto’s en toelichtingen plaatsen en laten weten waar ze op het moment zijn. Dit kan door de mensen thuis worden bijgehouden. Op deze website kunnen ze ook een blog bijhouden. Op de website moet je, je aanmelden, elke keer dat ej de applicatie opstart wordt je locatie bepaald en met een datum vastgelegd in kaart. Heb je een twitter account, dan kan je deze ook toevoegen aan je eigen profiel en worden je tweets die met je reis te maken hebben opgeslagen.
Foto’s die je maakt tijdens je reis kun je mailen naar je eigen profielpagina, maar ook uploaden als je in een internetcafé bent. Iedere reiziger krijgt daarom een apart email adres zodat hij/zij makkelijk zijn/haar foto’s kan sturen.

Hieronder visuals zodat het wat duidelijker is:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat vragen:
Is het concept duidelijk?
Zouden jullie het product gebruiken?
Zijn de visuals duidelijk?
Missen jullie nog belangrijke aspecten of kan er juist iets weg?
Wat zouden jullie het meest gebruiken? (kaart, blog, foto's uploaden, twitter of bezienswaardigheden?)

Hopelijk willen jullie deze vragen beantwoorden. Ik las dat er al meerdere mensen waren die hun product bij jullie voorlegden.

Groetjes!
kaos.

Berichtonderwerp: Re: InterRail experience
BerichtGeplaatst: 24 jan 2010, 15:30 
Trans-Siberië Express

Land: Nederland
Citeer:
Is het concept duidelijk?
Ja.
Citeer:
Zouden jullie het product gebruiken?
Nee.
Citeer:
Zijn de visuals duidelijk?
Ja, die zijn duidelijk en goed uitgwerkt.
Citeer:
Missen jullie nog belangrijke aspecten of kan er juist iets weg?
Wat zouden jullie het meest gebruiken? (kaart, blog, foto's uploaden, twitter of bezienswaardigheden?)
Ik zou het niet gebruiken. Als ik wil bloggen gebruik ik Hyves wel of mijn eigen blog. Als ik wil twitteren gebruik ik mijn eigen twitteraccount. Mijn telefoon is niet zo geavanceerd dat ik daar meer mee kan dan bellen en sms'en. Meestal maak ik aan de hand van mijn foto's na afloop van de reis een reisverslag, dat is voor mij meer dan voldoende.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2010, 15:48 
Stoptrein

dankjewel voor je antwoord!
De applicatie is eigenlijk een alles-in-1 applicatie. En eigenlijk ook meer bedoeld voor smartphones.
De functie blog is meer om je eigen blog te lezen of van andere mensen. Je gaat dus niet via je telefoon een hele blog schrijven, dit is mogelijk via de website. De foto functie is er zodat je een foto kan maken en gelijk een onderschrift er bij kan zetten, zodat je dat thuis niet meer hoef te doen. Je hoeft dan dus niet al je foto's uit te zoeken of te sorteren.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2010, 15:52 
Trans-Siberië Express

Land: België
Zou ook wel handig zijn als iedereen een profiel heeft, zodat je kan zien wie er in dezelfde stad als jij zit, welke taal die spreekt, ...

BerichtGeplaatst: 24 jan 2010, 15:53 
Trans-Siberië Express

Citeer:
De applicatie is eigenlijk een alles-in-1 applicatie. En eigenlijk ook meer bedoeld voor smartphones.
Dan is het ook niet echt iets voor mij, maar dat maakt de bedoeling wel een stuk duidelijker. Al met al moet ik overigens wel zeggen dat het er goed uitgewerkt uitziet.

Misschien dat het wel iets is voor de mensen hier die een smartphone hebben?

BerichtGeplaatst: 24 jan 2010, 15:55 
Trans-Siberië Express

Het is duidelijk, maar ook ik zou het niet gebruiken. Ik gebruik geen twitter en heb geen eigen blog. Contact met het thuisfront onderhoud ik per mobiel en per ansichtkaart. Het idee om elke dag een tijd bezig te zijn met het verwerken van je reiservaringen doet mijns inziens te veel af aan de reis zelf. Hoe minder contact met Nederland, des te meer vakantiegevoel, maar misschien is niet iedereen het daar mee eens.

Ik zie ook niet wat het vernieuwende is aan dit idee. Als je een eigen blog hebt, kun je daar toch ook van tevoren een kaartje op zetten met je reisroute, af en toe foto's uploaden en er een verhaaltje bij schrijven van je belevingen of zie ik dat verkeerd?
Foto's sorteren is niet heel veel werk en is juist napret van de vakantie mijns inziens.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2010, 16:05 
Stoptrein

Citeer:
Het is duidelijk, maar ook ik zou het niet gebruiken. Ik gebruik geen twitter en heb geen eigen blog. Contact met het thuisfront onderhoud ik per mobiel en per ansichtkaart. Het idee om elke dag een tijd bezig te zijn met het verwerken van je reiservaringen doet mijns inziens te veel af aan de reis zelf. Hoe minder contact met Nederland, des te meer vakantiegevoel, maar misschien is niet iedereen het daar mee eens.

Ik zie ook niet wat het vernieuwende is aan dit idee. Als je een eigen blog hebt, kun je daar toch ook van tevoren een kaartje op zetten met je reisroute, af en toe foto's uploaden en er een verhaaltje bij schrijven van je belevingen of zie ik dat verkeerd?
Foto's sorteren is niet heel veel werk en is juist napret van de vakantie mijns inziens.
De applicatie is bedoeld voor jezelf en niet voor thuis. Je hebt met 1 druk op de knop de bezienswaardigheden van elke stad. Daarnaast is het toch veel leuker om op reis te gaan zonder dat je weet wat je gaat doen? De tijd die je besteedt aan deze applicatie is hoogstens 10 minuten per dag. Je maakt een leuk fotootje, je zet er wat leuks onder en je weet na je reis wanneer en waar die foto gemaakt is. Daarnaast is er de map, waar je op kan zetten waar je bent geweest, wat je dus niet meer na je reis hoeft te doen.
Het vernieuwende aan dit is, is dat het op je mobiel is, je hebt het constant bij je, je hoeft niet steeds naar een internetcafe te gaan.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2010, 16:21 
Trans-Siberië Express

Citeer:
Hoe minder contact met Nederland, des te meer vakantiegevoel, maar misschien is niet iedereen het daar mee eens.
Ik beperk het contact met het thuisfront ook, maar ik vind het wel fijn om zo nu en dan een Nederlandse krant te kopen als ik op reis ben. In Athene hadden ze 's avonds al Nederlandse kranten van dezelfde dag!
Citeer:
De applicatie is bedoeld voor jezelf en niet voor thuis. Je hebt met 1 druk op de knop de bezienswaardigheden van elke stad.
Dat heb je ook als je van te voren de reis voorbereidt door een reisgids te lezen, of bijvoorbeeld dit forum en de website worldonrails.nl te raadplegen.
Citeer:
Daarnaast is het toch veel leuker om op reis te gaan zonder dat je weet wat je gaat doen?
Dat is voor iedereen toch echt verschillend. Sommige mensen willen graag een planning hebben. En in bepaalde gevallen ben je niet zo flexibel door bijvoorbeeld reserveringsplicht voor treinen. Hoe dan ook, je reis voorbereiden is voor de meeste InterRailers al een belangrijk deel van de voorpret.
Citeer:
Je maakt een leuk fotootje, je zet er wat leuks onder en je weet na je reis wanneer en waar die foto gemaakt is. Daarnaast is er de map, waar je op kan zetten waar je bent geweest, wat je dus niet meer na je reis hoeft te doen.
Ik vind het leuk om na de reis een reisverslag te maken en uit te zoeken waar mijn foto's gemaakt zijn. Dat weet ik overigens altijd nog precies, maar dat zal natuurlijk niet voor iedereen gelden.
Citeer:
Het vernieuwende aan dit is, is dat het op je mobiel is, je hebt het constant bij je, je hoeft niet steeds naar een internetcafe te gaan.
Ik vind het op zich wel leuk om zo nu en dan naar een internetcafé te gaan. Lekker met een biertje achter de computer, of lekker typen op een vaag Servisch toetsenbord met Cyrillisch en Latijns schrift... :lol: Het vernieuwende zit er in mijn ogen vooral in dat bloggen, twitteren en een fotoalbum in één applicatie geïmplementeerd worden.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2010, 16:25 
Thalys

Ik lijkt mij technisch/visueel een mooie applicatie. Op dit moment zou ik het echter niet gebruiken omdat ik geen telefoon heb die dit ondersteund. Wel een Ipod Touch, maar die heeft weer geen camera. Ook gebruik ik geen twitter. Tot slot ben ik ook net zoals Erasmus iemand die niet elke dag het thuisfront op de hoogte hoef te houden van mijn doen en laten. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon.

Mij lijkt het in elk geval een handige applicatie om - mits je dus de juiste telefoon hebt - even vlug het thuisfront op de hoogte te brengen. Fotootje kieken en verzenden maar. Van de andere kant weet ik weer niet of het echt meerwaarde heeft ten opzichte van de reguliere hyves of twitter. Belangrijkste probleem is denk ik ook het feit dat internetgebruik in het buitenland via de telefoon nog wel een duur grapje kan zijn. Maar wellicht dat dit in de toekomst wel goedkoper gaat worden en zo wordt jullie applicatie vanzelf aantrekkelijker.

Het leuke aan interrail is dat je veel nieuwe mensen ontmoet en ervaringen op doet. Bij de
'traditionele' blogs en vriendennetwerken (hyves) worden je bezoekers, als het ware je netwerk, gevormd door de mensen die je al kent. Als je dus vernieuwend wilt zijn dan probeer je juist mensen te bereiken die je niet kent. Stel ik ben in Berlijn en ga de dag erna naar Praag dan is het bijvoorbeeld leuk om te weten dat er nog meer mensen die reis gaan maken en kan er wellicht samen gereisd worden...

BerichtGeplaatst: 24 jan 2010, 16:58 
Trans-Siberië Express

Als het niet voor het thuisfront maar voor jezelf, dan snap ik er helemaal niets van. Leuk dat ik de bezienswaardigheden op een rijtje kan krijgen, maar krijg ik dan ook de openingstijden, de prijzen, de route en de overige informatie? Dan heb je dus alsnog een reisgids nodig, maar zo'n reisgids geeft al aan wat de bezienswaardigheden zijn (vaak in een top 10). Of ik word doorgelinkt naar de websites, maar dan zit ik nog langer op internet.

Als Interrailer moet je je goed voorbereiden omdat je weer op tijd op het station moet zijn voor de volgende trein en vaak omdat je een niet al te groot budget hebt. Een dagroute uitstippelen waarbij je met een hoogtepunt in de buurt van het station, in het centrum of ieder geval een makkelijke opstapplaats voor OV naar het station eindigt is dus een logische stap in de voorbereiding. Interrailers die lang weggaan (3-4 weken) doen er ook verstandig aan om wat afwisseling in te bouwen in hun reis. Alweer een burcht, weer een kathedraal of weer een paleis bezichtigen is niet leuk. Ook daar is uitgebreide informatie (ook van de B-bezienswaardigheden) vooraf of ter plekke (reisgids/VVV) dus wel zo handig.

Het weerbericht of Nederlands nieuws via de applicatie krijgen zou wel handig kunnen zijn, al kan dat ook ter plekke.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2010, 19:09 
Maglev

Hebben jullie alleen een functioneel ontwerp of is er ook al een technisch ontwerp (indien van toepassing uiteraard). Als IT'er ben ik daar wel benieuwd naar.

Steven

BerichtGeplaatst: 24 jan 2010, 19:33 
Stoptrein

Citeer:
Als het niet voor het thuisfront maar voor jezelf, dan snap ik er helemaal niets van. Leuk dat ik de bezienswaardigheden op een rijtje kan krijgen, maar krijg ik dan ook de openingstijden, de prijzen, de route en de overige informatie? Dan heb je dus alsnog een reisgids nodig, maar zo'n reisgids geeft al aan wat de bezienswaardigheden zijn (vaak in een top 10). Of ik word doorgelinkt naar de websites, maar dan zit ik nog langer op internet.

Als Interrailer moet je je goed voorbereiden omdat je weer op tijd op het station moet zijn voor de volgende trein en vaak omdat je een niet al te groot budget hebt. Een dagroute uitstippelen waarbij je met een hoogtepunt in de buurt van het station, in het centrum of ieder geval een makkelijke opstapplaats voor OV naar het station eindigt is dus een logische stap in de voorbereiding. Interrailers die lang weggaan (3-4 weken) doen er ook verstandig aan om wat afwisseling in te bouwen in hun reis. Alweer een burcht, weer een kathedraal of weer een paleis bezichtigen is niet leuk. Ook daar is uitgebreide informatie (ook van de B-bezienswaardigheden) vooraf of ter plekke (reisgids/VVV) dus wel zo handig.

Het weerbericht of Nederlands nieuws via de applicatie krijgen zou wel handig kunnen zijn, al kan dat ook ter plekke.
De visuals van de bezienswaardigheden heb ik niet allemaal opgezet.
Afbeelding
Je kunt dus kiezen uit verschillende dingen. En niet alleen kathedralen, maar ook winkels en cafe's. Als je bijvoorbeeld op monumenten en gebouwen klikt krijg je dit scherm:

Afbeelding

Daar kan je weer op bijvoorbeeld Arc de triomph klikken en dan krijg je bijvoorbeeld informatie over waar je kan uitstappen als je met de metro gaat.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2010, 19:35 
Stoptrein

Citeer:
Hebben jullie alleen een functioneel ontwerp of is er ook al een technisch ontwerp (indien van toepassing uiteraard). Als IT'er ben ik daar wel benieuwd naar.

Steven
Nee dat hoefden wij dit keer niet te doen, het ging bij dit project om het product zelf: vormgeving, originaliteit etc.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2010, 19:41 
Trans-Siberië Express

Land: België
Ik gebruik op interrail vooral wikitravel, en in de steden is er ook meestal wel een onbeveiligd wifinetwerk te vinden :)
In landen waar ik wat langer blijf koop ik ook soms wel eens een lokale simkaart.

Bij zo'n app zouden vooral ook metrokaarten, kaarten van de stad (eventueel met google maps), en de belangrijkste internationale treinen die vertrekken uit de stad vertrekken handig zijn :)

BerichtGeplaatst: 24 jan 2010, 19:58 
Stoptrein

Citeer:
Ik gebruik op interrail vooral wikitravel, en in de steden is er ook meestal wel een onbeveiligd wifinetwerk te vinden :)
In landen waar ik wat langer blijf koop ik ook soms wel eens een lokale simkaart.

Bij zo'n app zouden vooral ook metrokaarten, kaarten van de stad (eventueel met google maps), en de belangrijkste internationale treinen die vertrekken uit de stad vertrekken handig zijn :)
Dat zou inderdaad ook erg handig zijn! Dankje!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00