Nederlands InterRail Forum

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 09 sep 2010, 22:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: OV-Chipkaart en klantenservice
BerichtGeplaatst: 02 feb 2010, 21:43 
Sneltrein

Het zou goed zijn als besloten werd dat in- en uitchecken met een vrij reisbewijs straks niet meer nodig is. Scheelt een hoop gedoe bij reizigers in ieder geval. Nouja, we zullen zien.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 02 feb 2010, 22:33 
Trans-Siberië Express

Maar dan kan de staat jouw reisgedrag niet meer volgen :o
Dat willen ze natuurlijk niet :)

Het lijkt daar net de DDR in kapitalistische uitvoering :?

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 03 feb 2010, 22:48 
Moderator

Ok, mijn treinabonnement is verlopen, met nog € 8 op de chipkaart, die ik dus niet meer kan gebruiken... Paupers! Valt me toch wel een beetje tegen want bij de aanschaf van mijn abonnement werd tussen de regels door gesteld dat er ook de chipkaart wordt bijgeleverd, hardstikke handig voor al het Openbaar Vervoer. Leuk dus. Dan ga je er ook vanuit dat die Chipkaart los staat van je abonnement. Maar goed, bij wie moet ik nu zijn?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 feb 2010, 23:05 
Trans-Siberië Express

Als de NS je niet verder kan helpen, zou ik, mocht je toevallig in Rotterdam of Amsterdam komen, het bij de RET of GVB proberen. Zij hebben langer het OV-chipkaartsysteem in gebruik, dus wellicht dat zij weten hoe het zit.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 04 feb 2010, 12:21 
Maglev

Maarten983 schreef:
Ok, mijn treinabonnement is verlopen, met nog € 8 op de chipkaart, die ik dus niet meer kan gebruiken... Paupers! Valt me toch wel een beetje tegen want bij de aanschaf van mijn abonnement werd tussen de regels door gesteld dat er ook de chipkaart wordt bijgeleverd, hardstikke handig voor al het Openbaar Vervoer. Leuk dus. Dan ga je er ook vanuit dat die Chipkaart los staat van je abonnement. Maar goed, bij wie moet ik nu zijn?

Op internet las ik dit;

Ik heb zelf een NS abonnement (=OV Chipkaart) met 2 zones aansluitend OV. Omdat ik in Rotterdam reis, heb ik daar altijd reistegoed op staan. Ik gebruik dit dus niet bij de NS, maar bij de RET. Maar deze kaart is maar 2 jaar geldig. Deze verliep per 30-11-2009 en er stond nog € 0,96 op. Bij de balie van de NS bleek, dat het technisch niet mogelijk is € 0,96 terug te storten. Dus ter plekke € 5,00 erbij gestort en het tegoed van € 5,96 is verwijderd van mijn oude kaart (kosteloos) op mijn nieuwe kaart gestort.

zie voor meer opmerkingen deze link; http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 41&t=77531

In hoevere dit alles waar is weet ik ook niet.

groetjes Ben2

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 04 feb 2010, 17:58 
Trans-Siberië Express

Vandaag mopperde conducteurs gezien die klaagden over het feit dat er nog veel studenten zijn die geen reisproduct op hun OV-chipkaart hebben gezet. Op station Tilburg werd via de omroep nog opgeroepen om toch snel je product op te halen.

Als ze het niet ophalen van je reisproduct hadden bestraft met het korten van de studiefinanciering of lening, dan was het wel anders gelopen :mrgreen: .

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 08 feb 2010, 23:14 
Moderator

http://www.nrc.nl/multimedia/archive/00 ... 55683a.jpg

En zo ben je het systeem te slim af... :lol:

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 09 feb 2010, 00:26 
Moderator

Andries schreef:
http://www.nrc.nl/multimedia/archive/00255/ovchipscam_255683a.jpg

En zo ben je het systeem te slim af... :lol:

Kan je het station dan uit zonder uit te checken?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 feb 2010, 00:37 
Trans-Siberië Express

Momenteel wel nog, alle poortjes staan nog open (buiten in de metro dan)

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 09 feb 2010, 12:35 
Trans-Siberië Express

treinbruno schreef:
Momenteel wel nog, alle poortjes staan nog open (buiten in de metro dan)
En dat zal nog een hele tijd kunnen hoor. Totdat er geen enkele binnenlandse of internationale trein meer is waarin papieren kaartjes worden geaccepteerd.

Maar ik vraag me af of ze dat met timeouts niet hebben kunnen voorkomen? Dat je dus geen 8 uur kunt doen over Rotterdam-Schiedam...
Als de timeouts er niet zijn, waarom überhaupt in Schiedam uitchecken? Dan zou je even goed weer in Rotterdam uit kunnen checken?

Verder hoef je die 3 minuten in Schiedam eigenlijk niet te wachten als je drie Chipkaarten hebt. Ik weet niet precies hoe Schiedam eruit ziet, maar op mijn station (Tilburg Reeshof) of het station daarvoor (Gilze-Rijen of Tilburg West) zou het mogelijk moeten kunnen zijn om uit te stappen, drie passen zwaaien, en weer instappen in datzelfde trein :D

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 09 feb 2010, 13:18 
Trans-Siberië Express

Schiedam centrum is een groot station naar verhouding. De lijn Rotterdam Centraal - Hoek van Holland heeft twee eigen sporen met perrons. Daarnaast ligt de lijn Rotterdam - Delft met ook 2 sporen en lange perrons. Dan zijn er ook nog eens 2 metrosporen met perrons.
Als je meteen weer wilt in- en uitstappen, dan moet je 1 dicht bij de In/uitcheckpaal en 2 het geluk hebben dat er niet 5 mensen voor je staan die ook willen uitchecken. Echter, de truc zit hem als ik het goed begrijp in het verplicht moeten wachten totdat je weer kunt inchecken. De trein bleef geen 3 minuten wachten, dus nam hij de volgende trein.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 10 feb 2010, 19:07 
Trans-Siberië Express

Erasmus2 schreef:
Schiedam centrum is een groot station naar verhouding. De lijn Rotterdam Centraal - Hoek van Holland heeft twee eigen sporen met perrons. Daarnaast ligt de lijn Rotterdam - Delft met ook 2 sporen en lange perrons. Dan zijn er ook nog eens 2 metrosporen met perrons.
Het enige wat van belang is, is waar de OV-Chipkaart-"poortjes" staan. Op kleinere stations bijna altijd op het perron. Dan is het alleen een kwestie van een goede plaats in de trein kiezen zodat je zo dichtbij mogelijk uitstapt.

Erasmus2 schreef:
Echter, de truc zit hem als ik het goed begrijp in het verplicht moeten wachten totdat je weer kunt inchecken. De trein bleef geen 3 minuten wachten, dus nam hij de volgende trein.
Mijn punt was dat je dat kunt omzeilen door een derde pas te gebruiken voor Schiedam-Rotterdam. Dan doe je dus drie passen zwaaien in Schiedam (duurt 5 seconden).
Of heb ik het verkeerd begrepen?

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 10 feb 2010, 19:12 
Trans-Siberië Express

Om nu een derde pas aan te schaffen om 3 minuten tijdwinst te boeken... Bovendien, de sprinter komt aan op spoor 1 in Rotterdam Centraal, de sneltrein op spoor 6, dus zoveel sneller is het niet als je richting het centrum moet.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 10 feb 2010, 19:22 
Trans-Siberië Express

Erasmus2 schreef:
Om nu een derde pas aan te schaffen om 3 minuten tijdwinst te boeken... Bovendien, de sprinter komt aan op spoor 1 in Rotterdam Centraal, de sneltrein op spoor 6, dus zoveel sneller is het niet als je richting het centrum moet.
Inderdaad, maar mijn idee was om dit principe te veralgemeniseren. Ik zou het kunnen gebruiken bijv. op het traject Tilburg Reeshof - Eindhoven. Dan is het heel handig als je in Tilburg West even snel kunt in/uit checken (moet je helemaal voorin de trein gaan zitten), want anders moet je 30min wachten op de volgende stoptrein.
Dan is een derde pas wel de moeite waard, vind ik...

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 10 feb 2010, 20:19 
Trans-Siberië Express

Hoewel je wellicht niet door de mand valt, is het toch een vorm van zwartrijden (je betaalt beduidend minder dan je zou moeten betalen) en daarmee zeer verwerpelijk :evil: .

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]