Nederlands InterRail Forum

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 08 sep 2010, 15:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264 ... 276  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: BordBistro
BerichtGeplaatst: 25 jul 2010, 00:33 
Shinkansen

Het maakt me niet populair, maar erg is het juist totaal niet, als je het vergelijkt met de impact van de mens op de natuur. Het is dan een nietszeggend voorval.

Tweede gedachte. De levensverwachting in Duitsland is 79,1 jaar. Stel dat de gemiddelde Loveparader 12 uur op het feest doorbrengt. Neem je hetzelfde aantal mensen, 1,5 miljoen als een willekeurige steekproef uit de Duitse bevolking, dan sterven daarvan gedurende die 12 uur ongeveer 52 mensen. En inderdaad, dat is niet vergelijkbaar. Het aantal doden ten opzichte van het aantal aanwezigen was heel erg klein, dat kan je op zich wel zeggen.

Maar binnen de condities van vredestijd zoals wij deze mogen meemaken, zou je dit toch erg kunnen noemen.

Te bedenken dat de Loveparade seismologische trillingen veroorzaakt, en er bij aardbevingen niet zelden veel meer dieren sterven.

NB. In 2003-2008 steeg de levensverwachting in Duitsland ieder jaar, daarna ook neem ik aan.

NB. Als bronstige Edelherten vechten, gebeurt het dat het verliezend hert in het gevecht overlijdt. En dit bronsten is een Loveparade in het dierenrijk :!:

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 25 jul 2010, 01:57 
Moderator

Mixed20 schreef:
Het Bruno InterRail effect, altijd als hij weg is gebeuren er rampen :?. Maar goed hoe kan je EEN tunnel gebruiken voor 1,5 miljoen bezoekers, slechte organisatie dus. :roll:.
Mwa... Er waren maar 500.000 bezoekers verwacht, de toestroom was dus vele malen groter dan men van tevoren had ingeschat. Maar inderdaad, één in- en uitgang is wat weinig en dan zat het terrein ook nog eens ingesloten tussen de spoorlijn en de autosnelweg.

Przyrodnik schreef:
Tweede gedachte. De levensverwachting in Duitsland is 79,1 jaar. Stel dat de gemiddelde Loveparader 12 uur op het feest doorbrengt. Neem je hetzelfde aantal mensen, 1,5 miljoen als een willekeurige steekproef uit de Duitse bevolking, dan sterven daarvan gedurende die 12 uur ongeveer 52 mensen. En inderdaad, dat is niet vergelijkbaar. Het aantal doden ten opzichte van het aantal aanwezigen was heel erg klein, dat kan je op zich wel zeggen.
Een vergelijking die nergens op slaat. De bezoekers aan de Love Parade waren vrijwel overwegend jonge, gezonde mensen, en van wegverkeer (verkeersongevallen zijn een belangrijke doodsoorzaak, zeker onder jongeren) was op het festivalterrein geen sprake. Gezien de samenstelling van het publiek waren er juist veel doden. Daarnaast: het feest was pas een paar uur bezig, zeker geen 12 uur.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 25 jul 2010, 10:06 
Shinkansen

Hoi,

Mezelf even corrigeren, ik had 52 nog even moeten delen door twee (van 24 naar 12 uur).

Verder kan ik me jouw reactie wel voorstellen. Mijn vrijzinning-ecologische voorkeuren zijn ook wezenlijk anders dan jouw ideeen. Ook zijn mijn ideeen minder representatief voor de binnen onze maatschappij meer gangbare denkbeelden... ze zijn daarom nog niet minder, maar worden wel vaker betwist of ontkent.

Goedemorgen deze morgen, het is zondagochtend. Wie bezoekt vanmorgen de kerk of stemt zijn televe af op de EO of IKON. Ik niet, ik ben eerder van het slag van de Vroege Vogels en van zondagsrust die ons om een of andere reden door de weeks niet wordt gegund...

Frank.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 25 jul 2010, 10:30 
Trans-Siberië Express

Je loopt altijd een risico als je op een plek bent waar veel mensen opeen zijn die moeilijk weg kunnen. Op de Dam vielen er op 4 mei ook gewonden, dat is ruwweg hetzelfde soort idee. Met jongeren die onder invloed zijn van drank en drugs kan ik me voorstellen dat de paniek nog uitvergroot wordt juist door die verdovende middelen. Bovendien gaven de jongeren geen gehoor aan de oproep om niet meer te komen naar Duisburg omdat het terrein al gevaarlijk vol liep. De organisatie is verantwoordelijk, maar het is ook 'betreden op eigen risico' dat ditmaal fatale gevolgen had.

Ik vind dat Przyrodnik wel een punt heeft dat je dit niet te veel moet opblazen. Het is een naar ongeluk waarbij jonge mensen zijn omgekomen, maar ongelukken gebeuren dagelijks. In hoeverre verschilt dit van een vliegtuig dat neerstort door slechte organisatie van het vliegtuigonderhoud? Ongelukken en soms rampen (dit zou ik persoonlijk geen ramp noemen) gebeuren nu eenmaal, meestal eenmalig. Stelselmatige (zware) mishandeling van dier of mens is vanwege het stelselmatige karakter in het algemeen 'erger' dan een tragisch ongeluk, maar dat geldt dan weer niet voor de nabestaanden van de slachtoffers van een ongeluk/ramp. Je kunt een ongeluk relativeren, maar leed met leed vergelijken lijkt me een vrij kansloze missie. Dat doet geen recht aan het leed dat geleden is.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 26 jul 2010, 08:30 
Moderator

Erasmus2 schreef:
Je loopt altijd een risico als je op een plek bent waar veel mensen opeen zijn die moeilijk weg kunnen. Op de Dam vielen er op 4 mei ook gewonden, dat is ruwweg hetzelfde soort idee. Met jongeren die onder invloed zijn van drank en drugs kan ik me voorstellen dat de paniek nog uitvergroot wordt juist door die verdovende middelen.
Volgens mij viel dat heel erg mee. Het merendeel zullen gewoon feestende jongeren en jongeren die náár het feest wilden gaan zijn geweest. Het was nog vrij vroeg toen het gebeurde.

Citaat:
Bovendien gaven de jongeren geen gehoor aan de oproep om niet meer te komen naar Duisburg omdat het terrein al gevaarlijk vol liep.
Dan nog was het terrein ook helemaal niet geschikt. En als het terrein geschikt is voor 250.000 mensen en er komen er 1,4 miljoen, dan is er al eerder iets mis gegaan.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 26 jul 2010, 13:27 
Shinkansen

Citaat:
Je kunt een ongeluk relativeren, maar leed met leed vergelijken lijkt me een vrij kansloze missie. Dat doet geen recht aan het leed dat geleden is.

Ik kan op dit soort dingen alleen maar reageren vanuit mijn visie op het leven en de kijk die mensen hebben varieert enorm per individu, dat heb ik vanuit mijn opvoeding al ervaren. Ik kan op dit soort voorvallen alleen maar cynisch of droog reageren en betrek er toch ook andere zaken bij. Voor mij is dat dan wel relevant en voor anderen een non-issue. Dat maakt mij dan ook tot een milieuman. Een kernpunt is dan, de mensheid is voor mij niet heilig. Resultante is mijn emotie in volle eerlijkheid en die luidt: ik kan me hier niet druk om maken.

Hebben ze ook onderzocht hoeveel kinderen er tijdens de Loveparade verwekt zijn :lol:

Daar hoor je ze nou nooit over.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 26 jul 2010, 14:18 
Trans-Siberië Express

Ik maak me er ook niet druk om. Het is naar, maar over een maand is iedereen die er niet direct bij betrokken was het alweer vergeten. Hetzelfde geldt voor het ongeluk met de Zwitserse trein. Het leven gaat door en er komen vanzelf nieuwe ongelukken en rampen die de oude verdringen :roll: .

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 26 jul 2010, 17:25 
Maglev

Przyrodnik schreef:
Citaat:
Je kunt een ongeluk relativeren, maar leed met leed vergelijken lijkt me een vrij kansloze missie. Dat doet geen recht aan het leed dat geleden is.

Resultante is mijn emotie in volle eerlijkheid en die luidt: ik kan me hier niet druk om maken.

Maar jij reageert wel op het gebeuren?

groetjes ben2

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 27 jul 2010, 22:56 
Trans-Siberië Express

Ik zit nu in Parijs, balkan was helemaal perfect gegaan :D
Daarnet nog een retourtje reims gedaan omdat we anders veel te lang moesten wachten, we hebben daar 326kmh gereden, 6 te snel dus :P

Hier is het weer wennen, aan de dure prijzen nu :evil:
Overmorgen weer naar huis, daar 2 dagen bkijven en erna naar scandinavie

Hopelijk niet te veel rampen dan...

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 28 jul 2010, 15:51 
Maglev

En jah hoor weer een ramp :roll:. Dit keer in Pakistan alle 152 passagiers zijn overleden.

http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/artic ... =154237243

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 28 jul 2010, 21:21 
Moderator

Gelukkig gaat Bruno morgen weer even naar huis, dus dan is het even gedaan met de rampen. :wink:

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 28 jul 2010, 23:37 
Moderator

Andries schreef:
Gelukkig gaat Bruno morgen weer even naar huis, dus dan is het even gedaan met de rampen. :wink:
Tenzij z'n huisgenoten hem als ramp beschouwen, maar daar gaan we niet van uit! :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jul 2010, 05:14 
Trans-Siberië Express

Andries schreef:
2 dagjes rust... :|

Ik zit hier nu in Warszawa Centralna. Net aangekomen met een nacht-TLK vanuit Lębork om 04:30. Voel me hier wel veiliger als de vorige keer (2 jaar geleden). Er loopt wat SOK en Politie rond.
Qua eten kun je hier op dit moment wel alleen kebab verkrijgen :P
De Mc Donald's enzo gaan pas om 05:30 open.

Straks neem ik de Hańcza naar Mockava (rijdt niet verder naar Šeštokai wegens werkzaamheden) en dan terug naar Suwałki. Morgen neem ik de laatste TLK die nog op Suwałki-Olecko-Ełk rijdt (dat stukje zal na deze zomer voor altijd verdwijnen).

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 29 jul 2010, 16:52 
Trans-Siberië Express

Ik ben weer op de terugweg vanaf Paris naar Lokeren, en doe nog even een rondje Frankrijk daarbij:
Paris-Bar le duc-Nancy-Metz-Luxemburg-Brussel-Lokeren

Het leuke is dat dit voor mij goedkoper is als gewoon via Lille te gaan :D
Dat rondje dat ik nu doe kost ongeveer €33, enkeltje naar Lille zou 25€ zijn, en dan zou ik ook nog een kaartje van Lille naar Lokeren nodig hebben (en mijn campuskaart daar is vervallen, en in Frankrijk kun je geen nieuwe validering voor die kaart halen)

Momenteel zit ik in Toul, bijna in Nancy dus

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 29 jul 2010, 20:39 
Trans-Siberië Express

Daarnet in luxemburg nog even naar de McDonald's bij het station gegaan (EC staat daar 25 min stil)
Heel de buurt daar was afgesloten en autovrij en er was ook een groot parcour door de stad waarop allerlei auto's en versierde bussen reden om de schlecks te eren.
In de speciale L'essentiel versie die werd uitgedeeld stond.dat ze 40000 mensen daar verwachten, da's bijna 1/10e van de bevolking daar :lol:
Iedereen liep ook met luxemburgse vlagjes te zwaaien en op het stationsplein was er een ballon geland.

Ik zit ondertussen al weer in belgië, in een gemoderniseerde SBB EC wagen

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264 ... 276  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]