Erasmus2 schreef:
Ik geloof niet dat de 'NS daar voor zorg' alsof ze het express doen. Bovendien, de NS heeft niets te maken met de nachttreinen, je moet bij NS Hispeed zijn.
Nee, formeel is ook NS Hispeed niet de vervoerder binnen Nederland, maar DB Autozug onder de naam CityNightLine.
Citaat:
Als er werkzaamheden zijn en treinen worden omgeleid, betekent dat op zo'n omleidroute het erg druk wordt (ook met omgeleide goederentreinen).
Inderdaad, er zijn veel goederentreinen tussen Nederland en het Ruhrgebied. De route via Venlo is al druk en daar komen dan de treinen bij die normaal via Arnhem gaan. Gelukkig kan de Betuweroute nog gewoon gebruikt worden.
Doodskop schreef:
Ik mag er vanuit gaan dat de NS dit niet met opzet doet. Maar het is toch wel erg vreemd dat er geen locomotief klaar sta bij Venlo. En dat je daar de vertraging door oploop. Misschien verwacht ik veel van de spoorwegen als ik Nederland binnen kom. Ik vind het in het buitenland nog wel meevallen.
Toeval. Ik heb in Frankrijk ooit 5,5 uur vertraging gehad doordat op het traject een kapotte locomotief stond. Het was wel een dubbelsporig traject dus dan vraag je je af wat het probleem was.
Het kan zijn dat de loc eerst een andere trein naar Venlo moest brengen. Als die trein vertraagd is, om wat voor reden dan ook, en er in Venlo niet direct een loc beschikbaar is die kan en mag rijden, dan loopt je trein zo vertraging op.