Nederlands InterRail Forum

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 20 jun 2013, 05:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 jun 2012, 21:32 
Stoptrein

Hallo,

Deze zomer wil ik met mijn vriendin reizen van Antwerpen naar Brussel, naar Parijs, naar Lyon en uiteindelijk eindigen in Avignon. Vanuit daar reizen we met familie in de auto terug.
Alleen nu lopen we tegen het probleem van de slaapplaatsen aan.
Hostels op het internet zien er leuk uit, maar de recensies zijn niet veelbelovend en hotels wordt alles bij elkaar wel erg prijzig.

Is het echt zo dat de hostels zo verschrikkelijk slecht zijn? Lijkt me van niet.. Weet iemand nog goede en goedkope hotels/hostels in bovenstaande steden?

Verder nog tips voor een eerste keer interrailen?

Alvast bedankt!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 jun 2012, 22:53 
Trans-Siberië Express

Ik weet niet op welke site je kijkt, maar op bijvoorbeeld hostelworld.com is altijd wel iets goeds te vinden (oké, uitgezonderd Salerno in Zuid-Italië :lol: ) naar mijn mening. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jun 2012, 00:29 
Trans-Siberië Express

Hostels kunnen slecht zijn ja, maar meestal is het er gewoon goed en gezellig. In West Europa kan het voordeliger zijn om een voordelig hotel te boeken. In Parijs had ik afgelopen zomer 'Blue Planet Hostel' aan Rue Hector Malot op steenworp afstand van Gare de Lyon. Wat voor jullie misschien wel handig is aangezien TGV's in de richting Avignon vanaf dit station vertrekken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 jul 2012, 14:07 
Stoptrein

De hotels zijn inmiddels geregeld.

Alleen nu zit ik nog met een vraag omtrent het reizen in de treinen. We willen graag met de ''gewone'' treinen omdat we dan ook tussendoor nog kunnen uitstappen om wat stadjes te bekijken.
Nou heb ik de reisplanner app van SCNF gedownload, maar daar heb ik in Frankrijk niet zoveel aan omdat ik in het buitenland niet ga internetten op m'n iPhone, veel te duur ;)

Maar kun je gewoon instappen in elke willekeurige ''gewone'' trein?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 jul 2012, 15:27 
Shinkansen

TER en Intercites zijn toeslag vrij.

Teoz moet je een toeslag kopen, TGV ook. Maar tussen Paris Lyon en Avignon zijn er gewone treinen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 jul 2012, 15:42 
Trans-Siberië Express

Er zijn gewone treinen op die route inderdaad. Denk dan aan Paris-Melun-Dijon-Macon-Lyon-Valence-Avignon.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 jul 2012, 22:16 
Trans-Siberië Express

ben80 schreef:
TER en Intercites zijn toeslag vrij.

Teoz moet je een toeslag kopen, TGV ook.
Téoz heet nu ook Intercité, maar dan met reserveringsplicht. Erg duidelijk inderdaad.

Groetjes,
Rian

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 jul 2012, 21:23 
Stoptrein

Oke top, ik heb veel aan de info hier.

We willen graag van Parijs naar Lyon met de TGV. Maar daarvoor moet je reserveren, en overal staat, hoe eerder hoe beter.
Waar moet ik heen als ik nu wil reserveren voor over een paar weken?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 jul 2012, 23:14 
Trans-Siberië Express

Je kunt naar de Treinreiswinkel, het NS Hispeed loket en het DB loket of NMBS loket in resp. Duitsland of België. Je zou ook telefonisch en online kunnen reserveren bij de nationale spoorwegmaatschappijen. Dit kan ook via de SNCF, het is maar net wat je het makkelijkst vind. Bij de treinreiswinkel kan je ook telefonisch reserveren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 jul 2012, 00:50 
Moderator

ScholtenJoost schreef:
We willen graag van Parijs naar Lyon met de TGV. Maar daarvoor moet je reserveren, en overal staat, hoe eerder hoe beter.
Waar moet ik heen als ik nu wil reserveren voor over een paar weken?
Het makkelijkste als je in Nederland woont is de TreinReisWinkel gewoon. Daar kun je ook je InterRail halen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 jul 2012, 19:15 
Maglev

@topicstarter: Booking.com al geprobeerd? Ik hou niet van hostels (in de zin van slaapzalen), ik doe alles via Booking.com. Heb er geen aandelen in, maar tot nu toe niets beters gevonden. Hoewel jullie er niets aan hebben, is deze site qua aanbod ook bijzonder vriendelijk voor alleengaande reizigers. België en Frankrijk zijn wel duur, daar kom je niet onderuit helaas. Weinig kwaliteit voor veel geld. Wil je het andersom hebben dan moet je naar Oost-Europa of bepaalde delen van de Balkan gaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 jul 2012, 18:48 
Trans-Siberië Express

SvMp schreef:
@topicstarter: Booking.com al geprobeerd? Ik hou niet van hostels (in de zin van slaapzalen), ik doe alles via Booking.com. Heb er geen aandelen in, maar tot nu toe niets beters gevonden. Hoewel jullie er niets aan hebben, is deze site qua aanbod ook bijzonder vriendelijk voor alleengaande reizigers. België en Frankrijk zijn wel duur, daar kom je niet onderuit helaas. Weinig kwaliteit voor veel geld. Wil je het andersom hebben dan moet je naar Oost-Europa of bepaalde delen van de Balkan gaan.
Booking.com is goed, maar heeft niet altijd (afhankelijk van de regio) het beste aanbod. Ik gebruik daarom ook trivago.nl: die vergelijkt verschillende sites, waaronder booking.com. Voor Duitsland specifiek kijk ik ook nog wel eens op hrs.de, want die zit (nog?) niet in trivago.

Groetjes,
Rian

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]