Ik heb een paar jaar geleden wel een aantal keer de nacht-ICE van/naar Basel genomen (destijds aankomst in Basel om 05:47; vertrek om 23:26), en ook wel eens de nacht-IC vanaf Münster (komende vanuit Hamburg; vertrek vanuit Münster 01:05, aankomst op de terugweg om 04:14) naar Frankfurt (aankomst aldaar om 07:02, vertrek vanuit Frankfurt om 23:24). Hopelijk komt de nacht-ICE naar Basel dan wel terug.
De nacht-ICE van/naar Basel is op zich prima te doen. Betere stoelen dan in de CNL, veel ruimte want de trein is een lange ICE 1 en in principe niet vol en ik vond het met de andere reizigers wel meevallen. Altijd wel een goede reis gehad.
De nacht-IC van Münster naar Frankfurt heb ik één keer genomen. Grootste pluspunt destijds: ex-1e klas compartimentenrijtuigen. Heerlijke comfortabele stoelen die helemaal uit te trekken waren dus we hebben lekker gelegen.

Uitgestapt in Frankfurt Flughafen en overgestapt op een ICE. Die nacht-IC bestaat nog wel steeds, IC 2020/2021, ik weet alleen niet of die comfortabele rijtuigen er nog steeds in zitten.

En je hebt in Münster aardige aansluitingen van/naar Enschede op bepaalde dagen; op vrijdag en zaterdag vertrekt om 23:26 de laatste trein van Enschede naar Münster die om 00:44 aankomt; terug vertrekt op doordeweekse dagen de eerste trein naar Enschede om 05:08, aankomst om 06:20. Kortom, op sommige dagen best interessant, vooral vanuit het noorden en oosten van Nederland.