Nederlands InterRail Forum

Powered by WorldOnRails.nl
Het is nu 04 sep 2010, 10:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Veerdiensten Noorwegen
BerichtGeplaatst: 03 jul 2005, 15:42 
Stoptrein

Beste Reisgenoten,

We hebben dus de keuze gemaakt om SCHANDINAVIE te kiezen als reisbestemming. Na een flinke tijd internetten hebben we een soort van voorlopige route kunnen schetsen.

Doormiddel van de Scanrailpas kunnen we stevige kortingen krijgen op de meeste bootverbindingen. Zo ook de in het onderwerp genoemde bootverbinding. Na een gezellig telefoontje met een Noorse dame van de dienstdoende organisatie kwamen we uit op een tarief van 620 NOK omgerekend 77 euri, met de korting van 40% is dat alsnog 46,50.

Hoef denk ik niet uit te gaan leggen dat dit een beetje duur is voor een enkeltje. Echter lijkt ons deze bootverbinding langs de fjorden redelijk onmisbaar in onze reis. (is echt super mooi gebied). Verder werken de treinroutes ook in de richting van het gebruik van deze bootroute.

Mijn vraag is: kent iemand deze verbinding uit ervaring, of is er iemand anders van plan ook deze route te gaan volgen, of heeft er iemand een andere goeie tip (misschien is er nog een andere niet touristische organisatie die deze verbinding exploiteert) of heeft er iemand goedkope zwemvliezen in de aanbieding :lol: laat het ons weten en reageer dan gauw ff.

Alle reacties en ervaringen zijn van harte welkom;

Bij voorbaat dank,

Profiel  

Berichttitel: Re: Bootverbinding: Stavanger - Bergen (noorwegen)
BerichtGeplaatst: 04 jul 2005, 08:37 
ICE

Mastermind schreef:
We hebben dus de keuze gemaakt om SCHANDINAVIE te kiezen als reisbestemming.
...
Hoef denk ik niet uit te gaan leggen dat dit een beetje duur is voor een enkeltje.

Inderdaad.. SCHANDALIG mooi gebied, dat Scandinavie.

Maar; hoe ver is dat enkeltje.. Dat scheelt allicht in de uitleg over de prijs (met daarnaast het feit dat Noorwegen gewoon erg duur is!)..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2005, 09:23 
Stoptrein

Het gaat om het stuk van Stavanger naar Bergen, hierlangs gaat geen trein en anders moet je weer helemaal terug via oslo en dan naar Bergen dus zo`n boot verbinding is dan wel handig.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2005, 15:01 
ICE

Dat begreep ik ook wel; ik bedoelde meer aan te geven dat het best een heel eindje varen is en het (dus) "iets" duurder zal zijn dan bv. het pontje over de Lek..

Maar waarom naar Stavanger?? Dat traject (vanaf Oslo) is landschappelijk gezien het minst interessant in Noorwegen, Stavanger is ook niet fraai en -inderdaad- je moet of met de dure boot verder of hetzelfde traject terug..

Als je een fjord-ervaring wilt, ga dan met de trein van Myrdal naar Flam (Flamsbanen) en vanuit daar met de boot naar Bergen. Dat is korter, goedkoper en net zo fraai (wellicht zelfs fraaier; je gaat DOOR het fjord ipv ERLANGS!).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2005, 23:30 
Sneltrein

Patrick schreef:
Dat begreep ik ook wel; ik bedoelde meer aan te geven dat het best een heel eindje varen is en het (dus) "iets" duurder zal zijn dan bv. het pontje over de Lek..

Maar waarom naar Stavanger?? Dat traject (vanaf Oslo) is landschappelijk gezien het minst interessant in Noorwegen, Stavanger is ook niet fraai en -inderdaad- je moet of met de dure boot verder of hetzelfde traject terug..

Als je een fjord-ervaring wilt, ga dan met de trein van Myrdal naar Flam (Flamsbanen) en vanuit daar met de boot naar Bergen. Dat is korter, goedkoper en net zo fraai (wellicht zelfs fraaier; je gaat DOOR het fjord ipv ERLANGS!).

inderdaad. ik kan het beamen, ik zit nu in Noorwegen.. je kan in Oslo of Bergen een Norway in a Nuttshell ticket kopen, met interrail kost dat 410 kroon ofzo.. daar zit een bus, boot en treinticket in (particuliere lijn, niet inbegrepen bij interrail)

zelf ben ik van kopenhagen via göteborg naar Oslo gegaan.

daarna de trein naar Bergen en op de terugweg die toer gedaan. Dat is echt een mooie tour! zeker een aanrader.. daarna vanuit Myrdal (midden in de sneeuw) terug gegaan naar Oslo om daar de trein naar Trondheim te nemen.. daar zit ik nu...Komende dagen ga ik verder naar het Noorden... (Bodø/Lofoten/Tromsø/Nordkapp)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jul 2005, 08:22 
ICE

Geert schreef:
Komende dagen ga ik verder naar het Noorden... (Bodø/Lofoten/Tromsø/Nordkapp)

Mooi Geert!!
Maar, weet je zeker dat je naar Tromso en Noordkaap wilt??? Je ziet er landschappelijk niets extra t.o.v. de streek rond en tussen Bodo-Narvik en de Noordkaap schijnt een afknapper(tje) te zijn, zo heb ik gehoord!

Neem dan liever de trein vanuit Narvik naar Kiruna, ga de mijnen in en ga evt wandelen bij Abisko (Kungsleden).. Is ook nog eens een stuk voordeliger!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jul 2005, 08:55 
Intercity

Maar Tromsø is dan wel weer een erg gezellige stad.

Profiel  

Berichttitel: ferry bergen - stavanger
BerichtGeplaatst: 07 jul 2005, 19:51 
Stoptrein

Mastermind schreef:

van de Scanrailpas kunnen we stevige kortingen krijgen op de meeste bootverbindingen. Zo ook de in het onderwerp genoemde bootverbinding. Na een gezellig telefoontje met een Noorse dame van de dienstdoende organisatie kwamen we uit op een tarief van 620 NOK omgerekend 77 euri, met de korting van 40% is dat alsnog 46,50.

Mijn vraag: Mag ik vragen waar je hebt geboekt, lukt mij niet erg.
Saskia_ikke

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]